Οι
πρόσφατες αμετρεόπειες του Παναγιότατου Οικουμενικού Πατριάρχη κ.
Βαρθολομαίου για τον προκάτοχό του Πατριάρχη Αθηναγόρα έδειξαν - για μια
ακόμη φορά - ότι ο Παναγιότατος κινείται σταθερά και ακλόνητα στον
αστερισμό του Οικουμενισμού.
Ο “ΛΑΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ” ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
______________
Οχι
μόνον δεν αφίσταται των οικουμενιστικών ακροβατισμών του αοίδιμου
Πατριάρχη, αλλά και επαναλαμβάνει την πεποίθηση ότι δεν είναι μόνον οι
ακαδημαικοί θεολογικοί διάλογοι - που τους χαρακτηρίζει μάλιστα «αποστειρωμένη ακαδημαϊκή άσκηση» - που προωθούν τον Οικουμενισμό, αλλά και ο “Διάλογος της αγάπης” - γνωστός και ως “λαικός Οικουμενισμός” - τον οποίο κατεξοχήν πρόκρινε ως μέσον για την ένωση με τους Λατίνους ο αοίδιμος Αθηναγόρας.
Εκφράζουμε
τη βαθύτατη θλίψη μας για το νέο ατόπημα του Παναγιότατου που
επιβεβαιώνει τη διαχρονική διαπίστωση της οικουμενιστικής πορείας που
ακολουθεί.
ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΠΟΘΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΛΑΜ
________
Ο
Παναγιότατος ανέφερε στην προσφώνησή του στο Παπικό κίνημα Φοκολαρίνι,
αντιπροσωπεία του οποίου που πήγε στη Βασιλεύουσα για τα σαραντάχρονα
της εκδημίας του Πατριάρχη Αθηναγόρα, ότι «η διαφορά της πίστης και του
πολιτισμού που υπάρχει στην ανθρωπότητα, δεν αποτελεί απειλή για την
ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων».
Μάλλον
ο Παναγιότατος θα εννοούσε ότι δεν θα έπρεπε να είναι απειλή για την
ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων η διαφορά της πίστης και του πολιτισμού,
επειδή προφανώς χρειάζεται η συγκατάθεση και των μουσουλμάνων για να
γίνει πραγματικότητα αυτή η στάση.
Μια συγκατάθεση η οποία ουδέποτε δόθηκε από τον Ισλαμισμό, είτε στο θεωρητικό επίπεδο, είτε προπαντός στην πράξη.
Γι’
αυτό άλλωστε τα Σεπτεμβριανά ξεκλήρισαν τον Ελληνισμό της
Κωνστατινούπολης, γι’ αυτό ακριβώς το 37% της Κύπρου είναι υπό κατοχή
και γι’ αυτό οι χριστιανοί της Μέσης Ανατολής ξεκληρίζονται κατά
εκατομμύρια από τη γη των πατέρων τους και οι χριστιανοί της Νιγηρίας -
και όχι μόνον - καίγονται ζωντανοί.
Αυτή
η στάση του Ισλαμισμού περί της μη ανοχής των άλλων θρησκειών δεν θα
διαφοροποιηθεί ποτέ επειδή αυτοί είναι οι ευσεβείς μας πόθοι, ούτε
επειδή διεξάγουμε Διαθρησκειακούς διαλόγους με εκπροσώπους του Ισλάμ σε
υπερπολυτελή ξενοδοχεία σε εξωτικούς προορισμούς.
ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΡΟΥΔΕΣ ΕΛΠΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΛΑΜ
__________
Λιγότερη
αμετροέπεια για τον προκάτοχό του, ουσιαστική αποστασιοποίηση από τον
Οικουμενισμό και προσγείωση στην σκληρή πραγματικότητα μακρυά από το
βασίλειο του ευσεβοποθισμού για τις αγαθές διαθέσεις του Ισλάμ είναι οι
συντεταγμένες που πρέπει να κινείται ο Παναγιότατος.
Παρατίθεται στη συνέχεια απόσπασμα από το ρεπορτάζ του κ. Ν. Μαγγίνα που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: “Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗ ΠΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΔΕΝ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΣΥΝΥΠΑΡΚΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ”
Του Νικολάου Μαγγίνα
=========
Την
άποψη ότι ο διάλογος ανάμεσα στην Ρωμαιοκαθολική και την Ορθόδοξη
Εκκλησία δεν πρέπει να είναι μια «αποστειρωμένη ακαδημαϊκή άσκηση»
εξέφρασε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος υποδεχόμενος στο Φανάρι
μέλη του Ρωμαιοκαθολικού Κινήματος των Φοκολαρίνι.
«Το
Οικουμενικό Πατριαρχείο καλλιέργησε πάντα αισθήματα βαθιάς αγάπης και
ειλικρινής εκτίμησης για το κινήμα των Φοκολαρίνι, από την εποχή κατα
την οποία η Chiara Lubich προσέρχονταν στο Φανάρι για να συναντήσει
τον μέγα και αξέχαστο προκάτοχό μας, τον Οικουμενικό Πατριάρχη
Αθηναγόρα, ο οποίος υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους και πιο
σημαντικούς υποστηρικτές του οικουμενικού κινήματος», ανέφερε ο
Πατριάρχης Βαρθολομαίος και συνέχισε:
«Ο
Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας, αντιλήφθηκε αμέσως την σημασία και
τον ρόλο του κινήματος και της ιδρύτριας του, που είχαν ως σκοπό, στο
πλαίσιο του διαλόγου της αγάπης, την αποκατάσταση της κοινωνίας μεταξύ
των δυο αδελφών Εκκλησιών, μεταξύ της Παλαιάς και Νέας Ρώμης, γεγονός
που εκτιμηθηκε και συνεχιστηκε απο τον άμεσο διάδοχό του και προκατοχο
μας Πατριάρχη Δημήτριο, με μεγάλη πατερική χαρά και χριστιανικό
ενθουσιασμό. Γεγονός που εκανε τον Οικουμενικο Πατριαρχη Αθηναγορα να
αποκαλέσει την Κιάρα, για τον αποστολικό ζήλο της και ενθουσιασμό,
σύγχρονη Θέκλα».
Και συνεχίζοντας ο Οικουμενικός Πατριάρχης σημείωσε:
«Η
διαφορά της πίστης και του πολιτισμού που υπάρχει στην ανθρωπότητα,
δεν αποτελεί απειλή για την ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων, αλλά
αντίθετα, αποτελει εναν πλούτο και μια πρόσκληση για όλους τους
ανθρώπους, ωστε να σέβονται ο ένας τον άλλον για να μπορουν να λύσουν
τα ζωτικής σημασίας κρίσιμα προβλήματα που σήμερα μαστίζουν τον πλανήτη
μας. Αυτή ήταν και η σκέψη και η γραμμή του Οικουμενικού Πατριάρχη
Αθηναγόρα, την οποία μοιράστηκε με την Κιάρα και το κινημα της, και
συνεχίζουμε να παρακολουθουμε και να μοιραζομαστε με τον νέο
Πρόεδρο-Μαρία Εμμαούς Voce και το κινημα των Φοκολαρίνι, ως ταπεινός
διάδοχός του μαρτυρικού Θρόνου της Κωνσταντινούπολης Νέας Ρώμης,
έτσι ώστε ο διάλογος να μην είναι μια άδεια και αποστειρωμένη
ακαδημαϊκή άσκηση. Κάτι για το οποίο ο Οικουμενικός Πατριάρχης
Αθηναγορας αγωνίστηκε με σθενος και συνεχιζουμε και εμείς να
πράττουμε στην ίδια κατεύθυνση.Και χαιρόμαστε ιδιαιτέρως που το κίνημα
σας αποφάσισε να τιμήσει τα 40 χρόνια από την κοίμηση του αειμνήστου
Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα».