Γράφει η Έφη Καραγεώργου
Μύκονος και Σαντορίνη, Ρόδος και Κως κέρδισαν το στοίχημα όταν αποφάσισαν να αποδεσμευτούν από το άρμα της κρατικής διαφήμισης και να βγουν αυτόνομα στις διεθνείς τουριστικές αγορές.
Έτσι σήμερα η Μύκονος αποτελεί το συνώνυμο της διασκέδασης με το διεθνές τζετ σετ να θέλει να δώσει το παρόν στο νησί των ανέμων.
Η Σαντορίνη θεωρείται, από μόνη της, τοπ προορισμός, η Ρόδος μέσα από τον ΠΡΟΤΟΥΡ (Οργανισμός Προώθησης Τουρισμού Ρόδου), αλλά και η Κως με τον Ενιαίο Φορέα Τουρισμού της πέτυχαν αυτό που είναι όνειρο για χιλιάδες ξενοδόχους και επαγγελματίες τουρισμού σε όλη την Ελλάδα: να μην είναι εξαρτημένες από την κρατική διαφημιστική προβολή της χώρας στο εξωτερικό, που χρόνο με το χρόνο συρρικνώνεται. Απέδειξαν ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα.
Μάλιστα όπως λέει χαρακτηριστικά στο capital.gr, ο υφυπουργός Πολιτισμού-Τουρισμού κ. Γιώργος Νικητιάδης ο ΟΠΡΟΤΟΥΡ αποτελεί παράδειγμα για την προώθηση τουριστικών πακέτων και για το λόγο αυτό οι επιχειρηματίες τουρισμού της Κρήτης ζήτησαν το know how από τους Ροδίτες για να προβάλουν το νησί τους.
Ας δούμε λοιπόν τι είναι εκείνο που κάνει τη διαφορά:
Η Σαντορίνη αποτελεί από μόνη της μοναδικό προορισμό παγκοσμίως, με το ηφαίστειο και την Καλντέρα, που θεωρείται το σημαντικότερο ανοικτό γεωφυσικό Μουσείο. Παράλληλα η προϊστορική πόλη στο Ακρωτήρι -αναμένεται να λειτουργήσει και πάλι το ερχόμενο καλοκαίρι- αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες επισκέπτες. Ωστόσο η Σαντορίνη δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Ξεκίνησε το «παιχνίδι» με τους γάμους στην Καλντέρα. Οι Ιάπωνες, οι Κινέζοι οι Κορεάτες ξετρελάθηκαν με την ιδέα και επισκέπτονται κατά χιλιάδες το νησί. Μέσα από μία διεθνή εκστρατεία κατοχύρωσε τη φάβα, ως προϊόν ονομασίας προέλευσης. Οι ξενοδοχειακές της μονάδες βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα διεθνών αλυσίδων, που διακινούν εκατοντάδες πελάτες ετησίως, οι περισσότεροι των οποίων είναι υψηλών εισοδημάτων. Απέκτησε το «Black Rock» στούντιο, το πρώτο παγκόσμιας κλάσης συγκρότημα ηχογραφήσεων στην Ελλάδα που εντάσσεται στην κατηγορία World Class 5 και ψηφίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο ως το καλύτερο στούντιο ηχογραφήσεων στον κόσμο. Την ιδέα είχε ο μηχανικός ήχου Κώστας Καλημέρης και με τους συνεργάτες του δημιούργησε έναν χλιδάτο χώρο διαμονής και ένα υπερσύγχρονο στούντιο ηχογραφήσεων, σε μία βίλα με θέα το απέραντο γαλάζιο. Ας σημειωθεί ότι παρόμοιοι χώροι υπάρχουν στα πιο διάσημα θέρετρα του κόσμου -Κάπρι, Νότια Γαλλία, Ισπανία, Χαβάη, Μπαχάμες-, τα οποία επιλέγουν διάσημοι καλλιτέχνες για τις ηχογραφήσεις τους.
Η Ρόδος και η Κως έκλεισαν την συμφωνία με την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryan Air και είδαν φέτος το καλοκαίρι τις αφίξεις τους να «τρέχουν» με διψήφια ποσοστά ανόδου, όταν οι υπόλοιποι τουριστικοί προορισμοί της Ελλάδας είχαν βυθιστεί στην ύφεση. Και τα δύο νησιά ανέδειξαν με τον καλύτερο τρόπο τη μοναδικότητα τους καθώς η Ρόδος έχει την καλύτερα διατηρημένη στον κόσμο Μεσαιωνική Πόλη με αναστηλωμένα τα κτίρια των Ιπποτών, όπως είναι το παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου και το Νοσοκομείο των Ιπποτών, που θεωρείται το καλύτερο διατηρημένο μεσαιωνικό κτίσμα στον κόσμο. Και είναι χιλιάδες οι επισκέπτες από όλο τον κόσμο που αποβιβάζονται στη Ρόδο για να περπατήσουν στην Οδό των Ιπποτών. Το νησί έχει και τρεις πολύ σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους τη Λίνδο, την Κάμειρο και την Ιάλυσο.
Στην Κω πάλι, η αρχαία πόλη συνυπάρχει με τη σύγχρονη, ενώ το κάστρο των Ιπποτών κυριαρχεί στην είσοδο του λιμανιού. Λίγο έξω από την πόλη της Κω υπάρχει το Ασκληπιείο, ενώ ο στην καρδιά της πόλης σώζεται ο Πλάτανος του Ιπποκράτη.
Η Μύκονος ήταν το νησί που έκανε τη διαφορά από τη δεκαετία του 1960, όταν ο ελληνικός τουρισμός έκανε τα πρώτα του βήματα. Είναι γνωστό ότι η θλιμμένη πριγκίπισσα Σοράγια, μετά το χωρισμό της από το Σάχη της Περσίας, διάλεξε να μείνει στη Μύκονο.
Το νησί ψηφίστηκε φέτος ως ο καλύτερος νησιωτικός προορισμός της Μεσογείου, και κάθε χρόνο υποδέχεται μερικά από τα πλέον διάσημα ονόματα της σόου μπιζ.
Πηγή:capital.gr