Τι κοινό υπάρχει στις πλάνες του Μακράκη και στις ‘εκσυγχρονισμένες’ Οργανώσεις; Η απαξίωση και η επιλεκτική χρήση των Πατέρων, προκειμένου να επικυρωθούν αιρετικές διδασκαλίες και νεωτερισμοί. Η αυθεντία του ηγέτη ή των ηγετών μαζί με μια δόση «καθαρότητας», η υποβάθμιση της Ιερωσύνης ώστε να αντικατασταθεί από τους ‘καθαρούς’ «ιερείς» των οργανώσεων και ο ίδιος προτεσταντικός ατομισμός και η υποκειμενική ερμηνεία της αλήθειας της Εκκλησίας που δημιούργησε 24.000 ‘εκκλησίες’ – σωματεία.
Ο «άγιος των γραμμάτων» έλεγε: «Εγώ είμαι τέκνον γνήσιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας εκπροσωπουμένης υπό των επισκόπων της. Εάν δε τυχόν πολλοί τούτων είναι αμαρτωλοί, αρμοδία να κρίνη είναι μόνον η Εκκλησία, και μόνον το άπειρον έλεος του Θεού ημείς πρέπει να επικαλώμεθα. Το κύρος και την ενότητα της Εκκλησίας ημείς δεν τα συγχέομεν με τας αμαρτίας των προσώπων, καθώς οι παρασυνάγωγοι σεις». Παρασυνάγωγους ονομάζει τα σωματεία/ομάδες του Μακράκη ο οποίος παρά την πραγματι καλή του διάθεση να ωφελήσει την Εκκλησία, οδηγηθηκε στην αίρεση.
Η Εκκλησία δεν είναι ούτε οργανώσεις ούτε ομάδες ούτε σύλλογοι αλλά Σώμα Χριστού και συμμετοχή εις το Κοινό Ποτήριο. Όπου υπάρχουν Οργανώσεις εκεί παύει να υπάρχει το πνεύμα του Ευαγγελίου και η ελευθερία του Προσώπου. Ο Θεός βοηθός.
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΜΑΚΡΑΚΗ (απόσπασμα)
[...] Αυτός δεν απεφάνθη ότι «οι Πατέρες … εν τω περί ψυχής ζητήματι εσφάλησαν και επλανήθησαν, μη ερμηνεύσαντες ορθώς την Αγίαν Γραφήν, και επομένως ηγνόησαν, προκατειλημμένοι όντες, την τριμερή του ανθρώπου σύστασιν»[15], ενώ η δική του γνώσις, ως «τελειοτέρα», διέφερε της γνώσεως εκείνων; [16]. Και, όταν το 1878 κατεδικάσθη από την Σύνοδον ως αιρετικός, δεν εκαυχάτο ότι «η Ορθόδοξος πίστις κρατείται σήμερον παρά των δύο Συλλόγων, του Θρησκευτικού και του Πολιτικού, οίτινες είναι οι δύο μάρτυρες της αληθείας (πρβλ. Αποκ. ια΄ 3)· η δε νομιζομένη Ιερά Σύνοδος … την μεν διδασκαλίαν του Αγίου Πνεύματος περί της τρισυνθέτου συστάσεως του ανθρώπου κατεδίκασεν ως αίρεσιν, την δε σκότιον και αμάρτυρον ετεροδιδασκαλίαν … περί του δισυνθέτου συνιστά ως δόγμα πίστεως...»; [17].
Αλλά και όσον αφορά στην εκθειαζομένη αντισιμωνιακή του δράσι, η οποία, όπως εγκαίρως επεσήμανε ο αείμνηστος Γέρων Δανιήλ Κατουνακιώτης, «ενέσπειρεν το προς άπαντας εν γένει τους τε Αρχιερείς και λοιπούς Κληρικούς, άσπονδον μίσος», τι έχει αυτή να εμπνεύση σήμερα, όταν αποδεδειγμένως συνυφαίνετο με την διάχυτη στον κύκλο του πεποίθησι, ότι η αληθής Εκκλησία είναι η «νυν διωκομένη» στο πρόσωπό του, η οποία αποκαλύπτεται «ουκ από τίτλων και τύπων και συμβόλων και αξιωμάτων εξωτερικών, αλλ’ από λογικότητος και ηθικότητος και αρετής των ταύτης μελών»; [18]. Αλλά, και με την δημοσία εκπεφρασμένη πίστι του, ότι η χάρις του Παναγίου Πνεύματος δεν ενεργεί «εις αμαθείς και βεβήλους και εγκληματίας, διότι η παράνομος Ιερωσύνη μεταστρέφει τα Μυστήρια της ζωής εις θανάτου και απωλείας μέσα και όργανα»[19], διο και η ανανέωσις της κατ’ αυτόν «νενεκρωμένης» εκ της σιμωνίας Εκκλησίας θα συνετελείτο «δια ποιμένων νέων, λαβόντων την χειροτονίαν εν τω ουρανώ απ’ ευθείας και αμέσως παρά του Θεού»; [20].
πηγή:Εγκόλπιον