Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ π. ΠΑΥΛΟ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΥ









Γράφει ο Παναγιώτης Τελεβάντος


Στο Εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων “Αμήν” καταγράφτηκε ο ακόλουθος διάλογος αναφορικά με την πρότασή μου να καθαιρεθούν οι αμετανοήτοι πρωταγωνιστές του Νεοβαρλααμισμού και του Οικουμενισμού (π. Βασίλειος Θερμός, Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, κτλ.) σε σχόλια στο άρθρο “Η γλώσσα των λειτουργικών μας κειμένων ως σύγχρονο ποιμαντικό πρόβλημα” του Επισκόπου Ναζιανζού Δρ. Θεοδωρήτου, για το Amen.gr


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ ΕΙΠΕ:

__________________________________


Ωραίο το άρθρο του Θεοφιλέστατου Ναζιανζού. Η πρόσπάθειά του να συνδιαλεχθεί με τους Νοεβαρλααμίτες με νηφάλιο τρόπο είναι εμφανής και καλοπροαίρετη αλλά ζωηρώς αμφιβάλω αν οι Νεοβαρλααμίτες χαμπαρίζουν από τέτοια. Φαβάμαι ότι η ιστορία αυτή δεν πρόκειται να τελειώσει πριν καθαιρεθεί ο π. Βασίλειος Θερμός.


*****

ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ ΕΙΠΕ:

______________________________


Γιατὶ πρέπει ντὲ καὶ καλὰ κάποιος να καθαιρεθεῖ. "Εἴ γὰρ ἀλλήλους δάκνετε προσέχετε μὴ ὑπ' ἀλλήλων ἀναλωθεῖτε"! Δὲν εἶναι καλύτερα νὰ συζητᾶμε μὲ πνεῦμα ἀγάπης, νὰ άκούσουμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλο μὲ σεβασμὸ καὶ κατανόηση, νὰ ποῦμε τὰ ἐπιχειρήματά μας, νὰ παρακαλέσουμε τὸ Θεὸ νὰ μᾶς φωτίσει, καὶ μὲ τὴ χάρη Του νὰ βγάλουμε ἕνα σωστὸ συμπέρασμα γιὰ τὴν πνευματικὴ ὠφέλεια τοῦ λαοῦ μας; Ἔχει κανεὶς τὴν ἀλήθεια στὴ τσέπη του; Εἶναι χριστιανικὸ νὰ ἐπιδιώκουμε τὴν κόλαση τοῦ ἀδελφοῦ μας ὑπὲρ οὗ Χριστὸς ἀπέθανεν; Ἄς ἀκούσουμε σᾶς παρακαλῶ νηφάλια ὁ ἕνας τὸν ἄλλο. Εἴμαστε ἀδέλφια. Ὁ "ἄλλος" εἶναι ὁ Παράδεισός μας! Ὁ συνάνθρωπός μας εἶναι ἡ ζωντανὴ εἰκόνα τοῦ Θεοῦ. Πῶς τολμᾶμε νὰ τὸν καταδικάζουμε; Εἴμαστε τόσο σίγουροι ὅτι ἐμεῖς τὰ ξέρουμε ὅλα σωστὰ καὶ τὰ λέμε ὅλα σωστά! Ἡ Ἐκκλησία ὡς Σῶμα Χριστοῦ ἔχει τὴν Ἀλήθεια, ὄχι ὁ καθένας ἀπὸ ἐμᾶς μόνος του! Γιὰ ὄνομα τοῦ Θεοῦ! Ὅλοι γιὰ τὸ καλὸ τῆς Ἐκκλησίας διατυπώνουμε κάποιες προτάσεις. "Εκ μέρους γιγνώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν"! Κανεὶς δὲν ἔχει μόνος του ὅλη τὴν ἀλήθεια. Ἡ ἀλήθεια εἶναι "ὅπου δύο ἢ τρεῖς συνηγμένοι" στὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, στὴν ἐν Χριστῶ ἑνότητα τῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ Ἀλήθεια εἶναι στὴν ἐν Χριστῶ κοινωνία καὶ ἀγάπη! Ἄς ἀγαπήσουμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον ἀκούγοντας ὁ ἕνας τὸν ἄλλον γιὰ νὰ εἶναι ὁ Χριστὸς, ἡ Ἀλήθεια, ἀνάμεσά μας. "Ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους ἵνα ἐν ὁμονοία ὁμολογήσωμεν Τριάδα ὁμοούσιον καὶ ἀχώριστον"! Ὁ χειρότερος ὅλων σας. π. Παῦλος Κουμαριανὸς.


*****


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ ΕΙΠΕ:

_________________________________


Να συζητήσουμε π. Παύλε;


Και τι άλλο κάνουν δεκάδες κληρικοί και λαικοί με τον π. Θερμό για δυο δεκαετίες τώρα;


Ποιος άλλος πρέπει πια να του εξηγήσει ότι ο Νεοβαρλααμισμός είναι φοβερή αίρεση και πρέπει να σταματήσει να την υπερασπίζεται;


Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Μητροπολίτης Περγάμου, οι Γέροντες Παίσιος, Πορφύριος, Σωφρόνιος, Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, οι Μητροπολίτες Ναυπάκτου, Θεσσαλονίκης, Ηλείας, Εδέσσης, οι Αγιορείτες Γέροντες, η πράξη των Ελληνόφωνων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, δεκάδες κορυφαίοι ακαδημαικοί θεολόγοι, εκατοντάδες κληρικοί και μοναχοί και πολλοί άλλοι του εξηγούν για τουλάχστον 20 χρόνια τώρα ότι πρέπει να σταματήσει να πολυβολεί την Ορθόδοξη λατρεία.


Ποιον άλλο περιμένει να μιλήσει για να κατανοήσει ότι πρέπει να συμμαζέψει το αιρετικό του φρόνημα;


Και μήπως είναι πράξη αγάπης π. Παύλε να αφήσεις ένα κακόδοξο κληρικό να λυμαίνεται την ευσέβεια της Εκκλησίας;


Πώς δεν γνώριζαν αυτή σας την αντίληψη περί αγάπης οι Οικουμενικές και Τοπικές Σύνοδοι και οι Πατέρες της Εκκλησίας οι οποίες καθαιρούσαν και αναθεμάτιζαν τους αιρετικούς;


Μήπως η αντίληψή σας περί αγάπης δεν έχει καμιά σχέση με την πίστη της Εκκλησίας αλλά με μια συναισθηματική κοσμική αντίληψη περί αγάπης;


Οσο για το χωρισμό Εκκλησίας και κράτους που έρχεται όπως τονίζει άλλος σχολιογράφος βραδέως κατά την άποψή του (κατά τη δική μου καλπάζοντας) αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που με κάνει να θέλω να απαλλαγεί η Εκκλησία από βαρίδια σαν τον π. Θερμό και τον Μεσσηνίας.


Φανταστήκατε τι θα συμβεί, ο μη γένοιτο, μετά τον επικείμενο (είναι θέμα χρόνου) χωρισμό Εκκλησίας και κράτους όταν ο π. Θερμός θα αισθάνεται άνετος να ασχημονεί χωρίς να φοβάται επιπτώσεις;


Αλλωστε δεν ζητά κανείς να καθαιρεθεί όλος ο κόσμος.


Μόνον για έξη κληρικούς υπάρχει αίτημα για καθαίρεση: Για τους Σεβασμιότατους Περγάμου, Μεσσηνίας, Δημητριάδος και Σύρου και τους π. Θερμό και Μπέη.


Χάθηκε ο κόσμος αν έξη όλοι και όλοι κληρικοί καθαιρεθούν αφού αμετανόητα διδάσκουν αιρέσεις και να ησυχάσει έτσι η Εκκλησία από το σκανδαλισμό από τον Οικουμενισμό και το Νεοβαρλααμισμό;


Για σκεφτείτε το καλύτερα και θα δείτε ότι αυτό ακριβώς πρέπει να γίνει.



*****


Π. ΠΑΥΛΟΣ ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ ΕΙΠΕ:

__________________________________


Ἀγαπητέ μου ἀδελφὲ ἐν Κυρίῳ, κ. Παναγιώτη Τελεβάντο, δὲν ξέρω γιατί, ἀλλὰ ἔχω τὴν αἴσθηση ὅτι αὐτὰ τὰ 20 χρόνια ποὺ λέτε, δὲν ἔχει γίνει πραγματικὴ συζήτηση, δὲν ἔχει γίνει διάλογος. Έχω τὴν αἴσθηση ὅτι δὲν ἔχουμε καθήσει κάτω νὰ ἀκούσουμε μὲ πνεῦμα ἀγάπης, προσεκτικά, ὁ ἕνας τὸν ἄλλον. Ἀκούει περισσότερο ὁ καθένας τὸν ἑαυτό του καὶ ἐλάχιστα τὸν ἄλλο "ὑπὲρ οὗ Χριστὸς ἀπέθανεν"! Ἐπιμένω: ἀκοῦμε ἐκκωφαντικὰ τὴ δική μας φωνὴ οἱ περισσότεροι ἀπὸ ἐμᾶς. Ἐπίσης ἔχω τὴν ἐντύπωση ὅτι δὲν κάνουμε κάτι ἀκόμα πιὸ οὐσιαστικό: νὰ ἀφουγγραστοῦμε τὴν ἐμπειρία τοῦ ἄλλου, δηλαδή, νὰ αἰσθανθοῦμε τὸν πόνο του, τὸν πόνο ποὺ κάνει τὸν καθένα νὰ ἐκφράζει αὐτὴν ἢ τὴν ἄλλη ἄποψη. Θὰ σᾶς δώσω ἕνα παράδειγμα: ὅταν ἐγὼ ὡς ἱερεὺς διαβάζω ὅτι πιὸ ὄμορφο ὑπάρχει σὲ αὐτὸ τὸ κόσμο, π.χ. τὶς ἱερὲς εὐχὲς τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος, καὶ διαπιστώνω ὅτι οἱ πιστοὶ κωφεύουν σὲ αὐτὰ τὰ θεόπνευστα λόγια, καὶ τόσα ὡραῖα πράγματα περνοῦν ἀπαρατήρητα, καὶ ὁ κόσμος βγαίνει ἀπὸ τὸ ναὸ καὶ δὲν ἔχει πάρει μυρουδιὰ τὶ ἔγινε ἐκεῖ μέσα, δὲν εἶναι λογικό, ἀδελφέ μου, νὰ πονέσω; Δὲν εἶναι λογικὸ νὰ ἄναρρωτηθῶ τὶ πρέπει νὰ γίνει γιὰ νὰ ὡφεληθεῖ πνευματικὰ ὁ κάθε πιστός; Θὰ μποροῦσα νὰ ἀδιαφορίσω, καὶ νὰ πῶ "ἔγὼ ἔτσι κι ἀλλοιῶς τὰ εἶπα καὶ τὰ κατάλαβα! αὐτοὺς ἂσ' τους νὰ κουρεύονται"! Δὲν τὸ λέω ὅμως! Ἀγωνιῶ, ψάψνω νὰ βρῶ λύσεις! Εἶμαι Ἱερέας! Φέρω εὐθύνη! Πρέπει νὰ ταϊσω τοὺς πιστοὺς τροφὴ πνευματική. Ἄν τὰ δοντάκια τους δὲν ἀντέχουν τὴν στερεὰ τροφὴ νὰ τοὺς δώσω γάλα! Πάντως κάτι πρέπει νὰ κάνω! Δὲν ἔχω δικαίωμα νὰ μείνω ἀδιάφορος! Θὰ ἤθελα, λοιπόν, ὅταν θὰ πῶ τὶ σκέπτομαι, νὰ μὴν βιαστεῖς νὰ ἀπαντήσεις, ἀλλὰ νὰ νοιώσεις αὐτὸν τὸν ἱερατικό μου πόνο, ὁ ὁποῖος μὲ βασανίζει τριάντα χρόνια τωρα που ἀξιώθηκα νὰ εἶμαι ἱερέας. (Εἶμαι ἀνάξιος καὶ ἁμαρτωλός, ἀλλὰ εἶμαι ἱερέας! Ἔχω καθῆκον κάτι νὰ κάνω γιὰ τὸ ποίμνιό μου!) Θὰ εὐχόμουνα νὰ μποροῦσες πρὶν μὲ καταδικάσεις - ἂν διαφωνήσουμε τελικά - νὰ καταλάβεις τὸν πόνο μου. Πρέπει κι ἐγώ, βέβαια, νὰ κάνω τὸ ἴδιο γιὰ σένα ἂν θὰ μοῦ ἔλεγες ἐσὺ τὸν πόνο τῆς καρδιᾶς σου. Ἆραγε εἶναι κοσμικοῦ τύπου αὐτὴ ἡ ἀγάπη ποὺ σοῦ προτείνω; Πες μου. Ὁ πιὸ ἀνάξιος Ὀρθόδοξος παπάς. π. Παῦλος Κουμαριανός.


*****


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΕΛΕΒΑΝΤΟΣ ΕΙΠΕ:

__________________________________


“Τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων”, π. Παύλε, μετά την ερώτηση που μου υποβάλατε; “Αυτός καθ’ εαυτού της καταδίκης την ψήφον εκπεφωνήκατε!”


Με καλέσατε ούτε λίγο ούτε πολύ να ακούσω τον πόνο σας και προθυμοποιηθήκατε να ακούσετε και το δικό μου!!!


Με άλλα λόγια, αντί θεολογική συζήτηση, ζητάτε να κάνουμε therapy session - support group - to externalize our feeilings without “should” and “should not” with “I” statements!!! Αλλωστε σύμφωνα με τις αρχές της ψυχανάλυσης: “There are no right or wrong feelings”. Πάτερ μου υπάρχει - ή καλύτερα είναι δυνατόν να υπάρξει - κάτι πιο αντιχριστιανικό και αντορθόδοξο από αυτές τις αρχές; Και αντί να έλθετε ως κληρικός και να καταδικάσετε το αξιολογικό σύστημα των ψυχαναλυτών και να προειδοποιήσετε τους πιστούς για το θανάσιμο κίνδυνο που καραδοκεί αν κάποιος υιοθετήσει τόσο εξώφθαλμα αντιχριστιανική μέθοδο μου την προτείνετε ως μέθοδο διεξαγωγής θεολογικής συζήτησης; Και μετά απορείτε, διαμαρτύρεστε και παραπονείστε επειδή σας αποκαλούμε προτεσταντόπληκτους, Νεοβαρλααμίτες, αντορθόδοξους και εκκοσμικευμένους;


Και ως να μη έφτανε το ότι μου ζητάτε να υιοθετήσουμε τους όρους της ψυχανάλυσης για να κάνουμε θεολογικές συζητήσεις με ρωτάτε εν κατακλείδι: Ἆραγε εἶναι κοσμικοῦ τύπου αὐτὴ ἡ ἀγάπη ποὺ σοῦ προτείνω; Πες μου.


Αντί να σας πω εγώ, παππούλη μου, αν οι προσεγγίσεις και η αγάπη σας είναι κοσμικού τύπου θα αφήσω το Ευαγγέλιο και το “Συνοδικό της Ορθοδοξίας” (αυτό το φονταμενταλιστικό κείμενο που είναι γεμάτο με το “αιωνία αυτών η μνήμη” και το “ανάθεμα έστω”) να σας απαντήσει: Και το μεν Ευαγγέλιο ζητά να άρουμε το σταυρό μας και να ακολουθούμε τον Κύριο. Οχι να βαδίζουμε πλάι του σαν ίσοι και να διαπραγματευόμαστε τις εντολές Του. Ούτε ασφαλώς να προπορευόμαστε και να Του δείχνουμε το δρόμο! Απλά να Τον ακολουθούμε. “Οστις θέλει οπίσω μου ελθείν αράτω τον σταυρό αυτού και ακολουθείτω μοι.”


Οι χριστιανοί Ορθόδοξοι, π. Παύλε, καλούνται να μην έχουν προσωπικές πεποιθήσεις αλλά να πιστεύουν αυτά που πιστεύει και διδάσκει η Ορθόδοξη Εκκλησία (π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ).


Λέγει το “Συνοδικό της Ορθοδοξίας”: “Οι Προφήται ως είδον, οι Απόστολοι ως εδίδαξαν, η Εκκλησία ως παρέλαβεν, οι Διδάσκαλοι ως επαρρησιάσαντο, ο Χριστός ως εβράβευσεν: ούτω φρονούμεν, ούτω λαλούμεν, ούτω κηρύσσομεν, Χριστόν τον αληθινόν Θεόν ημών...”.


Οχι εγώ έτσι διάβασα και έτσι το κατάλαβα και έτσι το ένιωσα και αυτόν τον πόνο είχα αλλά η Εκκλησία, οι Προφήτες, οι Απόστολοι και οι Αγιοι Πατέρες με τις Οικουμενικές και Τοπικούς συνόδους και τα θεοφόρα τους συγγράμματα απεφάνθησαν.


Με ρωτάτε επίσης: Μήπως έχει κανείς την αλήθεια στο τσεπάκι του; Εγώ όχι, πάτερ μου. Η Εκκλησία όμως έχει. Φοβούμαι ότι πολύ στο Νεοπλατωνισμό το έριξαν τελευταία οι Νεοβαρλααμίτες. Ασφαλώς και η Εκκλησία έχει την αλήθεια! Μήπως είμαστε αγνωστικιστές για να αναζητούμε την αλήθεια; Η Ορθοδοξία δεν αναζητά επειδή κατέχει την αλήθεια. Αν λοιπόν και εμείς δεχόμαστε ανεπιφύλακτα αυτό “που πάντοτε, πανταχού και υπό πάντων επιστεύθη” πορευόμαστε ορθοδόξως! Αν όχι προτεσταντίζουμε είτε ερμηνεύουμε την Αγία Γραφή, είτε τους Πατέρες, είτε τους Κανόνες της Εκκλησίας, είτε τα λειτουργικά κείμενα.


Επί του προκειμένου: Τι λέγει η Εκκλησία για το Νεοβαρλααμισμό για τη λεγόμενη “λειτουργική αναγέννηση”; Λέγει καταρχήν ότι για 15 αιώνες κανείς δεν τόλμησε να μεταφράσει τα λειτουργικά κέιμενα. Η προσπάθεια περιορίστηκε στην ερμηνεία τους. Αυτό έκανε ο Αγιος Συμεών Θεσσαλονίκης, αυτό έκανε ο Αγιος Νικόλαος Καβάσιλας, αυτό έκανε ο Αγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης και οι άλλοι πατέρες της φιλοκαλικής αναγέννησης του 18ου αιώνα, αυτό έκαναν όλοι οι Αγιοι Πατέρες με τα ερμηνευτικά έργα που έγραψαν για το ευαγγέλιο και τα λατρευτικά κείμενα της Εκκλησίας.


Αυτό έκαναν στις μέρες μας και πολλοί άλλοι θεολόγοι όπως ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος με τις ακολουθίες των Χαιρετισμών και της Μεγάλης Εβδομάδας, αυτό έκανε ο Παναγιώτης Τρεμπέλας και άλλοι είκοσι περίπου ορθόδοξοι θεολόγοι με την ερμηνεία της Θείας Λειτουργίας κτλ.


“Πορεύου λοιπόν και συ και ποίει ομοίως”, π. Παύλο, για να γιατρέψεις τον ποιμαντικό σου πόνο για την αδυναμία των πιστών να κατανοήσουν τα κείμενα της λατρείας. Γράψε βιβλία που θα ερμηνεύουν τις θαυμάσιες ευχές του Βαπτίματος που αναφέρεσαι, κάνε κηρύγματα κάθε φορά που θα έχεις βάπτιση που ερμηνεύουν αυτές τις ευχές, ανάλυσε τις ευχές σε ομιλίες, κύκλους, κατηχητικά κτλ.


Είναι καιρός η κατήχηση και το κήρυγμα να ξεφύγει από τον ευσεβισμό και να στραφεί προς την εκκλησιαστικοποίηση των πιστών. “Επί τας πηγάς των υδάτων”. Ηρθε η ώρα οι λειτουργοί του Υψίστου και οι κατηχητές της Εκκλησίας αντί να ηθικολογούν να κάνουν το δόγμα ψωμί. Να αναλύουν τους κύκλους της Ορθόδοξης Αγιογραφίας, τα κείμενα της θείας λατρείας και των μυστηρίων, να ενθαρρύνουν τα παιδιά να μαθαίνουν αγιογραφία και βυζαντινή μουσική. Προς αυτή την κατεύθυνση ως ιερεύς σας παρακαλώ εργαστείτε.


Αλλωστε να το πούμε για μια ακόμη φορά αυτό που εκατοντάδες κορυφαίοι θεολόγοι έχουν επισημάνει στους Νεοβαρλααμίτες.


Ακόμα και αν μεταφραστούν τα κείμενα της λατρείας ΔΕΝ πρόκειται να γίνουν πιο προσιτά στους πιστούς από ότι είναι τώρα επειδή βρίθουν πυκνών δογματικών όρων.


Πώς θα κατανοήσει κάποιος λ.χ. το “διπλούς τη φύση αλλ’ ου την υπόστασιν” αν μεταφραστεί “διπλός στη φύση αλλά όχι στην υπόσταση”; Τίποτα δεν θα καταλάβει, Γέροντά μου, αν ο ιερέας δεν του ερμηνεύσει σε βάθος το χριστολογικό δόγμα.


Προς αυτή την κατεύθυνση σας παρακαλώ κινηθείτε και αφήστε να χαρείτε την ψυχανάλυση και την προτεσταντική ερμηνευτική, την κοσμική αγάπη και την αγνωστικίζουσα προσέγγιση της αλήθειας.

πηγή:http://panayiotistelevantos.blogspot.com/
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε