Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Ο ΓΟΛΓΟΘΑΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


ΑΥΤΗ Η ΓΥΝΑΙΚΑ
ΕΦΕΡΕ ΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ
ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
*
ΑΥΤΗ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕΤΕΤΡΕΨΕ
ΕΝ ΜΙΑ ΝΥΚΤΙ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ
ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ,
ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΡΕΝΑ
ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ,
ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΠΛΕΟΝ,
ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΟΡΕΞΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΓΙΑ ΤΟ
ΠΟΙΟΣ ΘΑ "ΖΗΣΕΙ" ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ "ΠΕΘΑΝΕΙ".
*
ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΣΕ ΤΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΟΛΑΣΗ
ΘΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣ
ΕΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ
ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΑΤΟΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ,
ΟΤΑΝ ΘΑ ΥΠΟΚΕΙΝΤΑΙ
ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ,
ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΠΙΕΣΕΙΣ
ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΨΑΛΕΑ ΓΙΑ ΚΕΡΔΟΣ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΤΟΥΣ.
*
ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΜΟΝΑ ΠΟΣΑ ΔΡΑΜΑΤΑ
ΘΑ ΠΑΙΧΤΟΥΝ ΟΣΟΝΟΥΠΩ ΜΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΞΩΠΕΤΑΧΤΟΥΝ
ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ,
ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ ΜΕ ΠΑΡΤ ΤΑΪΜ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ή ΩΣ "ΣΥΝΟΔΟΙ" ΚΑΙ "ΚΗΠΟΥΡΟΙ"
ΦΟΒΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΑΡΕΛΙΑ.
*
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ , ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ,
Η ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΣΑΣ;
ΕΤΣΙ ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΚΑΛΟ;
ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΕ ΣΕ ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ
ΚΑΙ ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΕΣ ΥΠΑΡΞΕΙΣ
ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ;
*
ΟΜΩΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΔΕ ΣΑΣ ΨΗΦΙΣΕ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ
ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΦΗΝΕΤΕ ΑΣΥΔΟΤΟΥΣ
ΟΣΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ.
*
ΚΑΠΟΤΕ , ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ
ΣΤΑ ΖΟΜΠΙ ΤΟΥ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ
ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΩΝ,
ΕΣΑΣ ΘΑ ΦΕΡΝΟΥΝ ΩΣ ΚΛΑΣΙΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ, ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ,

ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ!

Άννα Διαμαντοπούλου.
Τι είδους διαστροφικά νεοφιλελεύθερα απωθημένα
βασανίζουν το "σοσιαλιστικό" μυαλό της;


Ο Γολγοθάς
των ιδιωτικών εκπαιδευτικών
Είναι μέχρι 45 ετών. Έχει τουλάχιστον έναν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. Αρνείται να μπει σε λίστα αναμονής για να διοριστεί στο Δημόσιο και στρέφεται στον ιδιωτικό τομέα, αν και ξέρει ότι θα εργάζεται περισσότερες ώρες και δεν θα έχει καλύτερες αποδοχές.
Ιδιωτικός εκπαιδευτικός. Φτωχός συγγενής του συναδέλφου του που απολαμβάνει τη σιγουριά στη ζεστή καρέκλα του δημόσιου σχολείου; Ή σκληρά εργαζόμενος σε έναν απολύτως ανταγωνιστικό εργασιακό χώρο με πολλές ιδιαίτερες απαιτήσεις;
Όταν ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο αγαθό, όπως είναι η παιδεία, παρέχεται από ιδιώτες που έχουν αποκλειστικό σκοπό το κέρδος, τότε οι γκρίζες ζώνες της εκπαίδευσης γίνονται ακόμη πιο σκούρες. Ο χώρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης μπορεί να έχει πολλές ιδιαιτερότητες, αλλά το γεγονός ότι εποπτεύεται από το κράτος διασφαλίζει στοιχειώδεις κανόνες λειτουργίας αναφέρει η Ελευθεροτυπία (8/5/2010).

Θεσμικά τουλάχιστον, δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση έχουν κοινό νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας. Δηλαδή ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα σπουδών, ισοτιμία των τίτλων σπουδών, αξιολόγηση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, υλικοτεχνική υποδομή. Ολα καθορίζονται με κοινές διατάξεις.
Μπορεί οι νόμοι και το Σύνταγμα να τον θέλουν εξισωμένο με τον δημόσιο εκπαιδευτικό, αλλά στην πράξη η κατάσταση δεν είναι καθόλου ρόδινη. Ο δημόσιος εκπαιδευτικός προσλαμβάνεται από το ΑΣΕΠ και με τον διορισμό του εξασφαλίζει μονιμότητα. Ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός προσλαμβάνεται ανάλογα με τα γούστα και τις απαιτήσεις του κάθε ιδιοκτήτη. Από τον ίδιο άνθρωπο κρίνεται και αξιολογείται για το έργο του.

Λίστες αναμονής

Όσο για τη λέξη μονιμότητα, αυτή απομακρύνθηκε ακόμη περισσότερο από το προσκήνιο μετά τις νέες ρυθμίσεις που δίνουν το δικαίωμα στους ιδιοκτήτες να απολύουν εκπαιδευτικούς ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας. Οι απολυμένοι δεν θα απορροφώνται πλέον από το Δημόσιο, αφού ανατρέπεται πλήρως το δίχτυ προστασίας που έδινε στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ο ισχύων νόμος. Θα μπαίνουν στις λίστες αναμονής του ΑΣΕΠ με 50 μόρια, σαν... δώρο αποζημίωσης. Είναι πρώτη φορά από το 1978 που νόμος του ελληνικού κράτους δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να κάνουν αναιτιολόγητες απολύσεις.
Μπορεί όμως ένας δάσκαλος ή ένας καθηγητής να ασκεί ακέραια τα καθήκοντά του όταν εργάζεται υπό την απειλή της αναιτιολόγητης απόλυσης; Θα αρνηθεί να πάρει λιγότερα χρήματα; Θα αρνηθεί να βάλει καλύτερη βαθμολογία στον εκλεκτό μαθητή του ιδιοκτήτη; Θα αρνηθεί να γίνει συνοδός σχολικού λεωφορείου; Θα αρνηθεί να βάλει την υπογραφή του σε πλαστό τίτλο σπουδών, φαινόμενο σύνηθες σε μικρά ιδιωτικά σχολεία;
Κατά τα άλλα, ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός απολαμβάνει, τυπικά, την ομπρέλα προστασίας του κράτους. Ο διορισμός του επικυρώνεται (με διοριστήριο) από το υπουργείο Παιδείας με βάση τα τυπικά του προσόντα. Συμμετέχει ισότιμα στη διαδικασία των γενικών εξετάσεων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ως επιτηρητής αλλά και ως βαθμολογητής. Μπορεί φυσικά να επιλεγεί στέλεχος (σχολικός σύμβουλος, προϊστάμενος) καταλαμβάνοντας όλες τις υπάρχουσες θέσεις στα Γραφεία Εκπαίδευσης.

Περικοπές
Και στις αποδοχές, ισχύει το ίδιο καθεστώς, τουλάχιστον στα χαρτιά. Ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός αμείβεται με τον ίδιο μισθό που λαμβάνει και ο δημόσιος συνάδελφός του. Η πρόσφατη όμως απόπειρα των σχολαρχών να προχωρήσουν σε περικοπές στις αποδοχές των εργαζομένων ήρθε απλά να επιβεβαιώσει την ανασφάλεια στο εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Οι αποφάσεις για περικοπές στις αποδοχές των εκπαιδευτικών του Δημοσίου άναψε πράσινο για τους ιδιοκτήτες που σκέφτηκαν ότι μια τέτοια ευκαιρία δεν μπορεί να πάει χαμένη. Η απόπειρα τελικά δεν είχε αίσιο τέλος, αφού η υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας το 2008 αναδείχτηκε νομικά σε ισχυρό οχυρό κι έτσι οι ιδιοκτήτες αναδιπλώθηκαν.

Αποδοχές
Οι αποδοχές σε αριθμούς: Ο πρωτοδιόριστος ιδιωτικός εκπαιδευτικός αμείβεται με μισθό 1.190 ευρώ και για 6 χρόνια, σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, υπογράφει σύμβαση ορισμένου χρόνου. Μετά τα 6 χρόνια, λαμβάνει 1.265 ευρώ και ύστερα από 15 χρόνια υπηρεσίας κι αφού πια έχει σύμβαση αορίστου χρόνου, παίρνει 1.392 ευρώ. Ο νέος νόμος προβλέπει για δύο χρόνια σύμβαση ορισμένου χρόνου.
Επιπλέον και για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ισχύουν τα ίδια επιδόματα που ισχύουν στη δημόσια εκπαίδευση. Δηλαδή μεταπτυχιακών σπουδών, θέσεως ευθύνης, ειδικής απασχόλησης, άδειας κ.λπ. Επίσης, ένα ποσοστό περίπου 20% των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που προέρχονται από μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, όπως τα Αρσάκεια ή τα Κολέγια, συνταξιοδοτούνται από το Δημόσιο.
Σήμερα, το 60% των ιδιωτικών εκπαιδευτικών εργάζονται με σύμβαση αορίστου χρόνου και το 20% με σύμβαση εξαετίας. Οι υπόλοιποι απασχολούνται με σύμβαση διετίας ή ως αναπληρωτές.
Αυτό όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι πως σχεδόν το ένα πέμπτο των εργαζομένων, δηλαδή περίπου το 20%, δηλώνει ότι έχει εργαστεί χωρίς διοριστήριο, δηλαδή κατά παράβαση της νομοθεσίας. Θύματα αυτής της αγαπημένης πρακτικής των ιδιοκτητών είναι συνήθως οι καθηγητές Πληροφορικής, Ξένων Γλωσσών, Καλλιτεχνικών και Φυσικής Αγωγής και στην πλειονότητά τους, γυναίκες. Σε ποσοστό πάνω από 20% γυναίκες είναι εκείνες που δηλώνουν πως έχουν εργαστεί χωρίς διοριστήριο έναντι των αντρών που είναι περίπου 9%.

Ωράριο - λάστιχο
Όσο για το ωράριο απασχόλησης, στην ιδιωτική εκπαίδευση μοιάζει περισσότερο με λάστιχο. Το 37,10% των εργαζομένων στη βαθμίδα του Λυκείου και το 32,54% στη βαθμίδα του Γυμνασίου εργάζεται χωρίς πλήρες ωράριο απασχόλησης, πολύ συχνά, κατά παράβαση της νομοθεσίας.
Σε σχέση με τα καθήκοντα και το αυστηρά τηρούμενο ωράριο του δημόσιου εκπαιδευτικού, ο ιδιωτικός είναι επιφορτισμένος με ένα πολυσύνθετο έργο για το οποίο και δεν αμείβεται επιπλέον. Εκτός της καθημερινής διδασκαλίας στην τάξη, ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός πρέπει να στηρίξει τις καινοτομίες του σχολείου του και είναι υποχρεωμένος να συμμετάσχει σε διευρυμένο πρόγραμμα σπουδών. Είτε πρόκειται για ενισχυτική διδασκαλία που γίνεται μέσα στο Σαββατοκύριακο είτε πρόκειται για επιπλέον εκπαιδευτικές δράσεις τις καθημερινές. Εχει τακτικές συναντήσεις τα απογεύματα με τους γονείς, ενώ είναι υποχρεωμένος να συμμετέχει σε προγράμματα του σχολείου όπως κατασκηνώσεις, γιορτές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Εχει την ευθύνη για τη συντήρηση στις αίθουσες των ηλεκτρονικών υπολογιστών ενώ επιφορτίζεται με πολλές ακόμη εξωδιδακτικές υποχρεώσεις που προκύπτουν ανάλογα με τις πρωτοβουλίες του κάθε σχολείου.
30-35 παιδιά
Και βέβαια πρέπει καθημερινά να έχει το κουράγιο να κουμαντάρει με ευελιξία 30 με 35 παιδιά, αφού τόσα έχουν στις τάξεις τους τα ιδιωτικά σχολεία. Χωρίς τη βοήθεια ηρεμιστικών. Κι αυτό είναι μάλλον το πιο δύσκολο...
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε