Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Κυριακή, 7 Ιουλίου 2013

«Ελληνας τουρίστας»: Το (πιο) σύντομο καλοκαιρινό ανέκδοτο



Γράφει η  Ελένη Ευαγγελοδήμου
Παράλληλα με τις ενθουσιώδεις εκτιμήσεις των τουριστικών φορέων για εντυπωσιακή αύξηση στην προσέλευση ξένων επισκεπτών στη χώρα μας (αναμένονται 17.000.000 αφίξεις) το φετινό καλοκαίρι, επικρατούν και ψίθυροι απογοήτευσης και έντονου προβληματισμού για τον «εξαφανισμένο Ελληνα» ταξιδιώτη. Οι ξενοδόχοι υποδέχονται τους πρώτους μεμονωμένους ξένους τουρίστες του καλοκαιριού ή έχουν ήδη κλείσει μεγάλα γκρουπ επισκεπτών για τον Αύγουστο, ωστόσο, αναζητούν -μάταια- κάποιο... ελληνικό ονοματεπώνυμο στα βιβλία των κρατήσεων!

«Για τον εισερχόμενο τουρισμό, η εικόνα είναι ενθαρρυντική. Οι τιμές για το 2013 είναι ανταγωνιστικές, δεδομένου ότι τα περισσότερα συμβόλαια υπογράφηκαν τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2012, που υπήρχαν μεγάλες πιέσεις από τους τουρ οπερέιτορ για μείωση τιμών» εξηγεί στην «κυριακάτικη δημοκρατία» η Χριστίνα Τετράδη, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά. Ιδίως οι Ρώσοι φαίνεται ότι θα δώσουν φέτος σημαντική οικονομική ανάσα σε πολλούς δημοφιλείς προορισμούς (Πάτμος, Ρόδος, Χαλκιδική, Κρήτη, Σαντορίνη, Μύκονος, Κέρκυρα).

«Στον εσωτερικό τουρισμό, όμως, η κατάσταση είναι απελπιστική! Μετά το περσινό βατερλό, διανύουμε ξανά περίοδο... παγωμάρας. Για κάποιους επιχειρηματίες, οι μέρες περνούν χωρίς το τηλέφωνο να χτυπήσει ούτε μία φορά» λέει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» ο Κωνσταντίνος Μπεντράνος, πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων Ελλάδας (ΣΕΕΔΔΕ). Ο ίδιος εκτιμά ότι φέτος θα κινηθούν λίγο καλύτερα οι επιχειρήσεις που βρίσκονται σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως στην Κρήτη, στην Κέρκυρα και τη Ρόδο, οι οποίες δουλεύουν πολύ με ξένους επισκέπτες. «Η αύξηση του εξερχόμενου τουρισμού θα στρώσει την κατάσταση για ορισμένα καταλύματα, δηλαδή θα μαζέψει ελαφρώς τη χασούρα των προηγούμενων ετών» προσθέτει ο κ. Μπεντράνος. Σύμφωνα με τον ΣΕΕΔΔΕ, οι Ελληνες θα μπορούν να βρουν δωμάτια από 25 έως 30 ευρώ το δίκλινο καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν.

«Στην ελληνική αγορά η εικόνα είναι πράγματι απογοητευτική. Πέρυσι είχαμε βουτιά της τάξης του 50%. Προς το παρόν, η ζήτηση για τον Αύγουστο είναι εξαιρετικά μικρή. Τα τηλεφωνήματα είναι... διερευνητικά και δεν αφορούν κρατήσεις» περιγράφει ο Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής και πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής του νομού. Ο ίδιος καλεί τις ελληνικές οικογένειες να αναζητήσουν φθηνές λύσεις, έστω και για ολιγοήμερες εξορμήσεις: «Υποδομές υπάρχουν. Δεν είναι μόνο οι τετράστερες και πεντάστερες μονάδες, αλλά και τα μικρά ξενοδοχεία, με πιο ελκυστικές τιμές, καθώς και τα κάμπινγκ». Οπως προσθέτει ο κ. Τάσιος, οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής αναμένεται να ανακοινώσουν σύντομα ειδικές τιμές για τους Ελληνες, με την τιμή του δίκλινου να κυμαίνεται στα 50 ευρώ για πολλές κατηγορίες καταλυμάτων, ακόμα και τον Δεκαπενταύγουστο.

«Ο κόσμος απλά δεν έχει χρήματα! Δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι έχουν χαθεί, ενώ τα νέα ζευγάρια δεν τολμούν να κάνουν μεγάλα σχέδια» επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας - Θράκης Στέφανος Χατζημανώλης, χαρακτηρίζοντας καθοριστικό το χρονικό διάστημα ως τις 15 Ιουλίου: «Αν μέχρι τότε δεν υπάρξουν κρατήσεις, το πρόβλημα θα είναι μεγάλο».

Σε αναδιαμόρφωση του τιμοκαταλόγου και των υπηρεσιών τους προχωρούν οι ιδιοκτήτες κάμπινγκ ανά τη χώρα, καθώς Ιούλιο μήνα πολλοί είναι εκείνοι που... μετρούν στα δάχτυλα τα αντίσκηνα -πόσο μάλλον τα τροχόσπιτα (!)- στις εγκαταστάσεις τους. Η προσπάθειά τους να προσελκύσουν επιπλέον επισκέπτες -οι οποίοι σκέφτονται για τις φετινές διακοπές τους τη λύση της... επιστροφής στη φύση και του ύπνου κάτω από τον έναστρο ουρανό- βγάζουν ολοένα και περισσότερα πακέτα προσφορών. «Απολαύστε περισσότερες βραδιές πληρώνοντας λιγότερες. Εκπτωση 10% για πάνω από 10 ημέρες διαμονή και 15% πάνω από 20 ημέρες» διαφημίζει μεγάλο κάμπινγκ της Χαλκιδικής. Αλλη οργανωμένη επιχείρηση της Μακεδονίας προσφέρει «10% έκπτωση σε γκρουπ ατόμων και τη μεγάλη σκηνή στην τιμή της μικρής».


Αδεια ακόμα και τα κάμπινγκ

Σημειώνεται ότι μεγάλη πληγή για τους ιδιοκτήτες των οργανωμένων κάμπινγκ αποτελεί η ελεύθερη κατασκήνωση (σε παραλίες, ή «κρυμμένες» γωνιές νησιωτικών περιοχών και όχι μόνο), την οποία επιλέγουν κυρίως οι νέοι ταξιδιώτες, που κυνηγούν όσο το δυνατόν οικονομικότερες καλοκαιρινές αποδράσεις. Αυτήν τη στιγμή, πάντως, ο τιμοκατάλογος τα περισσότερα κάμπινγκ της χώρας διαμορφώνεται ως εξής: Από πέντε ευρώ ως οκτώ ευρώ για τον ενήλικο επισκέπτη και από έξι ευρώ ως οκτώ ευρώ για τη σκηνή.

Η Μέκκα στην αγορά των κάμπινγκ είναι η Μακεδονία, με δεύτερη την Πελοπόννησο. Μόνο στον νομό Χαλκιδικής λειτουργούν συνολικά 38 οργανωμένες εγκαταστάσεις, στις οποίες όμως η τωρινή τουριστική εικόνα συνοψίζεται στη φράση «κάθε πέρυσι και καλύτερα» του προέδρου της Ενωσης Κάμπινγκ Χαλκιδικής Αντώνη Δεληδημητρίου. Σύμφωνα με τον ίδιο, «λόγω οικονομικής κρίσης και αβεβαιότητας για την επόμενη ημέρα, τίποτα δεν φαίνεται να είναι ικανό να παρακινήσει τους Ελληνες να απολαύσουν λίγες ημέρες ξεγνοιασιάς». Ο κ. Δεληδημητρίου εκτιμά πτώση στην προσέλευση επισκεπτών στα κάμπινγκ της περιοχής, τα οποία παραδοσιακά δουλεύουν κυρίως με Ελληνες.


Προσφορές 3+1 για ακτοπλοϊκά

Με μπαράζ προσφορών φιλοδοξούν να γεμίσουν τα καταστρώματα και τις καμπίνες των πλοίων τους (στα δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού) οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, στοχεύοντας κυρίως στον διστακτικό και πιεσμένο Ελληνα ταξιδιώτη, η τσέπη του οποίου δεν αντέχει την τσουχτερή μετακίνηση... διά θαλάσσης. Κάποιες εταιρίες λανσάρουν γενναίες εκπτώσεις στην τιμή καμπίνας και αυτοκινήτου, ορισμένες διαφημίζουν ελκυστικά ομαδικά εισιτήρια και άλλες χαρίζουν το ταξίδι της επιστροφής.

«Εισιτήρια 3+ 1! Στα τέσσερα εισιτήρια, το ένα χορηγείται δωρεάν για αγορές με ενιαίο κωδικό κράτησης σε τετράκλινη καμπίνα, σε όλα τα δρομολόγια» προτρέπει η ANEK Lines τους επιβάτες με προορισμό τα Χανιά, παρέχοντας επίσης «50% έκπτωση στα παιδιά 4-12 ετών σε όλα τα δρομολόγια και 20% έκπτωση σε καμπίνες και Ι.Χ. στα ημερήσια δρομολόγια».

Η Hellenic Seaways προσφέρει «έκπτωση ως 40% στα μικρά I.X., σε όλες τις γραμμές, εκτός από τα νησιά του Σαρωνικού». Επιπλέον η Hellenic, σε συνεργασία με εταιρία κινητής τηλεφωνίας, κάνει... δώρο στους τουρίστες ολόκληρο το εισιτήριο επιστροφής, ακόμα και εάν έχουν μοτοσικλέτα ή αυτοκίνητο.

Η Μinoan Lines κόβει το 20% της τιμής του εισιτηρίου για τους φοιτητές αλλά και τα οχήματά τους: «Στις γραμμές εξωτερικού (προς και από Ιταλία) παρέχουμε φοιτητική και νεανική έκπτωση σε όλες τις κατηγορίες θέσεων».

Η Blue Star Ferries διαφημίζει τα δικά της πακέτα (οικογενειακά και ατομικά) για τα δρομολόγια των πλοίων της προς Κυκλάδες και Δωδεκάνησα: «Εκπτωση έως 25% στα εισιτήρια επιβατών σε τετράκλινες καμπίνες. Επίσης 100% έκπτωση στα παιδιά έως 4 ετών και 20%, έκπτωση στα εισιτήρια επιστροφής των αυτοκινήτων».

πηγή:Δημοκρατία

Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε