Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Δευτέρα, 13 Αυγούστου 2012

Σύμφωνα με έρευνα της XRTC:Σε τραγική κατάσταση η ελληνική ακτοπλοΐα



Γράφει ο  Μηνάς Τσαμόπουλος

Την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα αλλά και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν επισημαίνει σε έρευνά της η XRTC, εταιρεία οικονομικών συμβούλων.

Κυριαρχούν τα 11 σημεία που προσδιορίζουν ανάγλυφα την εικόνα των εσωτερικών θαλασσίων συγκοινωνιών και σκιαγραφούν τα προβλήματα που υπάρχουν:
 
1. Το σύνολο του κλάδου εξακολουθεί να βρίσκεται υπό ασφυκτική οικονομική πίεση για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά.
 
2. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα χρεοκοπίας κάποιων εκ των βασικών παικτών της ακτοπλοΐας.
 
3. Η χρεοκοπημένη κατάσταση στην οποία βρίσκεται το Ελληνικό κράτος αποτελεί βασικό τροχοπέδη στις προσπάθειες επιβίωσης του κλάδου.
 
4. Η κα’ εξακολούθηση καθυστέρηση στην πληρωμή των επιδοτήσεων των άγονων\ γραμμών έχει φτάσει το σύστημα πέρα από τα όριά του.
 
5. Οι συνεργασίες μεταξύ των εταιρειών σε γραμμές κλειδιά πρέπει να διευρυνθούν.
 
6. Το κόστος καυσίμων σε συσχέτιση με την ισοτιμία Ευρώ/Δολαρίου αποτελούν δύο από τους βασικούς παράγοντες λειτουργικού κόστους που θα πρέπει να παρακολουθούνται στενά.
 
7. Το σύνολο του ακτοπλοϊκού δικτύου χρήζει επεξεργασίας από μηδενικής βάσης με\ τη συμμετοχή όλων των δυνατών μεταφορικών επιλογών.
 
8. Στρατηγικές εξωστρέφειας με κύριο κριτήριο τη γεωγραφική διασπορά είναι
αναγκαίες.
 
9. Μεγάλη απειλή αποτελεί ο τραπεζικός κλάδος η κατάσταση του οποίου δεν επιτρέπει την ομαλή και αναγκαία χρηματοδότηση του κλάδου.
 
10. Τα συνδικάτα θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν το ρόλο και τη στάση τους στα πλαίσια του συστήματος.
 
11. Ικανοποίηση φέρνει η επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας μετά από δύο και πλέον χρόνια!
 
Μεταξύ των παραμέτρων που αποτελούν πλέον σταθερές για την ακτοπλοΐα είναι η σταθερά αυξανόμενη ύφεση της Ελληνικής οικονομίας η οποία μπαίνει στο πέμπτο έτος. Αποτέλεσμα της ύφεσης αυτής είναι η μείωση του κατά
κεφαλήν εισοδήματος κατά 30% περίπου, επηρεάζοντας αισθητά πλέον το κομμάτι της ζήτησης.
 
Η δύνη στην οποία έχει περιέλθει η Ελληνική οικονομία σε συνδυασμό με μία σειρά άστοχων οργανωτικών κινήσεων σε επίπεδο αναδιάρθρωσης Υπουργείων, όπως ήταν η κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αναποτελεσματικοτήτων όσον αναφορά τη διαχείριση των ανθρώπινων, οικονομικών πόρων και υποδομών.
 
Μία τέτοια αναποτελεσματικότητα αφορά τη διαχείριση των επιδοτήσεων των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας, η καθυστέρηση της καταβολής των οποίων έχει συμβάλει στη χειροτέρευση της ρευστότητας των εταιρειών.
Επίσης γνωστή είναι και η έξοδος τριών βασικών παικτώντου κλάδου την τελευταία τριετία (SAOS FERRIES, KALLISTI FERRIES, AGOUDIMOS FERRIES), με κοινή αιτία την έλλειψη ανταγωνιστικότητας, μη δημιουργικής διοίκησης και περιορισμένων αντανακλαστικών σε ότι αφορά τις εξελίξεις του εξωτερικού περιβάλλοντος.
 
Τα οικονομικά στοιχεία των υπαρχουσών εταιρειών τα τελευταία τέσσερα χρόνια δείχνουν μία
ιδιαίτερα ανησυχητική εικόνα για το σύνολο του κλάδου με τα αποτελέσματα EBITDA να βρίσκονται σε αρνητικό πλέον επίπεδο την τελευταία διετία.
 
Ο τραπεζικός κλάδος που αποτελεί και τον βασικό πλέον αιμοδότη του συστήματος, καθώς η πρόσβαση στις χρηματαγορές όχι μόνο έχει περιοριστεί αλλά και πρακτικά έχει κλείσει, περνάει πολύ δύσκολες ώρες δυσχεραίνοντας το έργο των εταιρειών. Με τις μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας να έχουν έλλειψη ρευστότητας και
να κάνουν χρήση βοηθητικών κεφαλαίων γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι δημιουργούνται επιπλέον προβλήματα ρευστότητας για τους ακτοπλόους με τα περιθώρια πίστωσης από τους προμηθευτές να στενεύουν διαρκώς.
 
Η έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ τον εμπλεκομένων μερών του συστήματος αποτελεί ένα από τα βασικότερα
προβλήματα επιτείνοντας το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται ο κλάδος.
 
Τα αντικρουόμενα …
 
Προχωρώντας στην ανάλυση της η XRTC  υπάρχει μία σειρά παραμέτρων των οποίων η συμπεριφορά είναι αντικρουόμενη με αποτέλεσμα οι εκτιμήσεις για το μέγεθος και το είδος των επιπτώσεων στους παίκτες της ακτοπλοΐας να μην είναι ιδιαίτερα ευκρινείς. Μεταξύ των παραγόντων αυτών είναι η σχέση μεταξύ της συναλλαγματικής ισοτιμίας
Ευρώ/Δολαρίου και της τιμής του BRENT. Τα στοιχεία δείχνουν μια θετική συσχέτιση μεταξύ των δύο αυτών
συντελεστών που σημαίνει ότι μία αύξηση της τιμής του πετρελαίου BRENT ακολουθείται από μία ανατίμηση του
Ευρώ σε σχέση με το Δολάριο ΗΠΑ. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι οι επιπτώσεις από τις αυξήσεις κόστους
καυσίμων περιορίζονται από το ισχυρό Ευρώ σε κάποιο βαθμό ο οποίος όμως εξαρτάται και από τη δομή του
λειτουργικού κόστους της κάθε εταιρείας. Μια πιθανή αντιστροφή της σχέσης αυτής θα μπορούσε δυνητικά να
δημιουργήσει μεγαλύτερα και ανεξέλεγκτα προβλήματα στον κλάδο ο οποίος ήδη επιβαρύνεται κατά 50% από το
κόστος καυσίμων.
 
Τα απρόβλεπτα …
 
Απρόβλεπτες παραμένουν οι πολιτικοοικονομικές εξελίξεις με αφετηρία την Ευρώπη και κατ' επέκταση τις ΗΠΑ\ και την Ασία (Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία).Η κρίση χρέους που επεκτείνεται με ταχύτατους ρυθμούς στην Ευρωζώνη με
την Ισπανία και την Κύπρο να αποτελούν τα νέα θύματα με την ένταξή τους στους μηχανισμούς διάσωσης και την
Ιταλία να κινδυνεύει και αυτή δεν είναι γνωστό το πώς θα επηρεαστούν και σε τί βαθμό οι Εθνικές οικονομίες.
 
Πόσο δε μάλλον η έξοδος μίας χώρας μέλους από την Ευρωζώνη. Οι ΗΠΑ από τη μεριά τους δεν έχουν ακόμα
συνέλθει από την κρίση του 2008 με τα εργαλεία νομισματικής πολιτική της Ομοσπονδιακής Τράπεζας (FED) να
εξαντλούνται και να μην είναι σε θέση να συμβάλει στην ενδυνάμωση της παγκόσμιας οικονομικής ανάκαμψης. Η
Κίνα και η Ινδία από τη μεριά τους αν και ακόμα αναπτυσσόμενες δεν έχουν τη δυνατότητα να λάβουν πρωταγωνιστικό παγκόσμιο ρόλο ακόμα καθώς το κατά κεφαλήν τους εισόδημα υπολείπεται σημαντικά του δυτικού κόσμου και οι ρυθμοί ανάπτυξή τους παρουσιάζουν μία κόπωση αν και θετικοί. Το ομιχλώδες αυτό τοπίο είναι σε θέση να προξενήσει μία νέου τύπου χρηματοπιστωτική κρίση με απρόβλεπτες συνέπειες και για την
ακτοπλοΐα.
 πηγή:protothema
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε