H ομιλία του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Γαλλίας κ. Εμμανουήλ στη Βοστώνη δεν προσκόμισε κάτι καινούργιο, πρωτότυπο ή ενδιαφέρον για το θέμα που ανέπτυξε: “Το Οικουμενικό Πατριαρχείο και η σημασία του διαλόγου”.
Μια γεύση από τα ίδια αθεολόγητα και τετριμμένα που αναμασούν όλοι οι Οικουμενιστές.
Τα γνωστά αντικανονικά, αντιπαραδοσιακά και εξ απόψεως Ορθοδόξου απαράδεκτα.
Και ενώ εξ απόψεως ουσιαστικού περιεχομένου η ομιλία του Σεβ. δεν έδωσε απολύτως τίποτα το ουσιαστικό ή ενδιαφέρον, έδωσε κάτι αλλο που δεν είχαμε υπόψη.
Φαίνεται ότι ο Σεβ. Γαλλίας - πέραν των όποιων ενστάσεων μας για τις οικουμενιστικές του ενέργειες - είναι ένας χαμηλών τόνων ιεράρχης με σεμνό ήθος, προσηνής και ταπεινός και κανένας ασφαλώς δεν διανοείται να υποτιμήσει ένα κληρικό με τόσα χαρίσματα.
Ειλικρινά θλιβόμαστε για τις οικουμενιστικές αντιλήψεις και ενέργειες του Σεβασμιότατου, αλλά και την αντιπαραδοσιακή του εμφάνιση, η οποία φαίνεται ότι έχει τις καταβολές της στη φοίτησή του στη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού της Βοστώνης, το φυτώριο αυτό του νεωτερισμού.
Αλγεινεστάτη εντύπωση προξενούν, όσα διθυραμβικά έπλεξε ο Σεβασμιότατος Γαλλίας για τους ορκισμένους Οικουμενιστές Αθηναγόρα και Ιάκωβο, αλλά και η διαβεβαίωσή του ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ακολουθεί τα βήματα των προκατόχων του κάτι που φυσικά δεν μας εξέπληξε αφού παρακολουθούμε από δεκαετίες την πορεία του Παναγιότατου.
Ακόμη μεγαλύτερη θλίψη δοκιμάσαμε για τη ρήση του Σεβασμιότατου ότι πρέπει να “αποκατασταθεί η ορατή ενότητα της Εκκλησίας.”
Η Εκκλησία δεν είναι χωρισμένη ή “διηρημένη”, όπως λέγει ο Αγιος Μεσσηνίας, για να έχει ανάγκη αποκατάστασης η ορατή της ενότητα.
Η κακοδοξία αυτή του Σεβασμιότατου Γαλλίας παραπέμπει στην αίρεση της “διηρημένης Εκκλησίας” και της “διευρημένης Εκκλησίας”, αλλά και της Προτεσταντικής “αοράτου Εκκλησίας”, αφού η “Βαπτισματική” Θεολογία δεν έλκει απλά την καταγωγή της στη Β΄ Βατικάνεια Σύνοδο, αλλά και στην Προτεσταντική “Baptismal Theology”.
Η Εκκλησία, Σεβασμιότατε, είναι Μία και Αδιαίρετη και η ορατή της ενότητα συμπίπτει με τα όρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Κάθε απόσχιση από την Εκκλησία ουδόλως διασαλεύει την ενότητα της Εκκλησίας, επειδή τα σχίσματα δημιουργούνται ΑΠΟ την Εκκλησία και ΟΧΙ ΕΝΤΟΣ της Εκκλησίας.
Η διαβεβαίωση επίσης του Σεβασμιότατου ότι ο διάλογος “προυποθέτει ισότητα” είναι ενδεχόμενο να παρεξηγηθεί. Αν μεν εννοεί ισότητα προς κάθε ανθρώπινο πρόσωπο ως εικόνα Θεού - ασφαλώς και με τους ανθρώπους εκτός Εκκλησίας με τους οποίους διαλεγόμαστε - έχει δίκαιο.
Αν όμως εννοεί ότι ξεκινούμε το διάλογο από μηδενική βάση για να ΑΝΑΖΗΤΗΣΟΥΜΕ και όχι ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ την αλήθεια του Ευαγγελίου τότε έχουμε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα.
Καλόν λοιπόν είναι στο μέλλον ο Σεβασμιότατος Γαλλίας να ξεκαθαρίσει το θέμα αυτό για να γνωρίζουμε πώς πολιτεύεται στους διαλόγους.
Παραθέτουμε στη συνέχεια τα αποσπάσματα από το ρεπορτάζ του κ. Καλμούκου που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΓΑΛΙΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ: “ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ”
Του κ. Θεόδωρου Καλμούκου
========
Ο Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ μίλησε βαθυστόχαστα και εμπεριστατωμένα την Τετάρτη το βράδυ στην εκδήλωση εις μνήμη του αείμνηστου Πατριάρχη Αθηναγόρα, που έχει καθιερώσει η Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού Βοστώνης.
Για την εκδήλωση και τον αείμνηστο Πατριάρχη Αθηναγόρα μίλησε στα εισαγωγικά σχόλια ο π. Θωμάς Φιτζέραλντ, κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής, ενώ τον Μητροπολίτη Εμμανουήλ σύστησε με φιλόφρονα λόγια ο καθηγητής του Κανονικού Δικαίου Ηλίας Πατσαβός.
Ο Δρ. Πατσαβός επισήμανε ότι «από φοιτητής που ήταν στη Θεολογική Σχολή την δεκαετία του 1980 ο Μητροπολίτης Εμμανουήλ ήταν σοβαρός, προσηνής, ταπεινός και φιλομαθής» και συμπλήρωσε πως «αυτά του τα χαρίσματα αναγνωρίστηκαν νωρίς από την Μητέρα Εκκλησία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο και τον αξιοποίησε».
Ο Μητροπολίτης Εμμανουήλ, ο οποίος είναι απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής, αναφέρθηκε με νοσταλγία στα χρόνια της μαθητείας του σ’ αυτή την οποία χαρακτήρισε ως «περίβλεπτο ίδρυμα», λέγοντας ότι «ήλθα ως ξένος κι έφυγα ως αδελφός», ενώ ευχαρίστησε τη Σχολή «για όλα τα καλά πράγματα που διαθέτει».
Υπογράμμισε ότι είναι «ορθό που αυτή η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στον αείμνηστο Πατριάρχη Αθηναγόρα.
Ο Μητροπολίτης Εμμανουήλ τόνισε «ήλθα να μοιραστώ μαζί σας μερικές σκέψεις γύρω από τον Οικουμενισμό βασισμένες στη διακονία του Οικουμενικού Πατριαρχείου» και συμπλήρωσε «για όσους δεν είναι ακόμα γνώστες του όρου Οικουμενισμός, είναι ο σκοπός για την ενότητα όλων των Χριστιανών ανά τον κόσμο, για ορατή ενότητα στη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία». Υπενθύμισε ότι «ο Οικουμενισμός δεν είναι καινούργια ιδέα, δεν είναι εφεύρημα του σύγχρονου ανθρώπου, αλλά είναι ωστόσο μία ανάγκη που πρέπει να προσεγγίσει αυτή η γενιά».
Τόνισε ότι «ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος προσπαθεί να ακολουθήσει τα βήματα των προκατόχων του και εξακολουθεί να φέρνει κοντά ανθρώπους από όλα τα έθνη φανερώνοντας την αγάπη του Χριστού μέσω των οικουμενικών και διαθρησκειακών διακονιών της Εκκλησίας».
Είπε ακόμα για τις οικουμενικές προσπάθειες του σημερινού Πατριάρχη, πως «ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει περιγράψει τη συμμετοχή του Οικουμενικού Θρόνου στο διάλογο, σημειώνοντας πως προσεγγίζουμε τον διάλογο μέσα στο πνεύμα της αγάπης, ειλικρίνειας και τιμιότητας. Με αυτή την έννοια ο διάλογος προϋποθέτει ισότητα, η οποία σε ανταπόδοση προϋποθέτει ταπείνωση. Η ειλικρίνεια και η ταπείνωση εξουδετερώνουν την εχθρότητα και την υπεροψία».
πηγή:panayiotistelevantos