Κρυφτούλι με τον ΦΠΑ στον τουρισμό. Στις... καλένδες παρέπεμψε χθες ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος το αίτημα των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για μείωση του ΦΠΑ στον τουρισμό.
Κρυφτούλι με τον ΦΠΑ στον τουρισμό. Στις... καλένδες παρέπεμψε χθες ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος το αίτημα των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για μείωση του ΦΠΑ στον τουρισμό.
Και ενώ το προεδρείο του ΣΕΤΕ είχε χθες το μεσημέρι συνάντηση μαζί του, ύστερα από πρόταση του πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, ο κ. Βενιζέλος αφού άκουσε το αίτημα, ενημέρωσε τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ Ανδρέα Ανδρεάδη ότι θα ζητήσει συνάντηση υπό τον πρωθυπουργό με τα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση, προκειμένου από κοινού να αποφασίσουν για τα θέματα του τουρισμού. Υπενθυμίζουμε ότι τη Δευτέρα το προεδρείο του ΣΕΤΕ συναντήθηκε με τον κ. Παπαδήμο, ο οποίος, αντιλαμβανόμενος τη σημασία του τουρισμού στην προσπάθεια της χώρας να βγει από την κρίση, ζήτησε να προχωρήσουν αμέσως οι διαρθρωτικές αλλαγές και να γίνουν αμέσως οι απαραίτητες κινήσεις για την ενίσχυσή του.
Αίτημα του ΣΕΤΕ
Συγκεκριμένα, το αίτημα του ΣΕΤΕ είναι: Μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο συνολικό τουριστικό πακέτο (και των μεταφορών περιλαμβανομένων) από την 1η Ιανουαρίου 2012 στο 6,5%, και παράλληλα επαναφορά του συντελεστή ΦΠΑ της εστίασης στο 13%.
Οπως ανέφερε ο κ. Ανδρεάδης, «το τουριστικό προϊόν είναι το μόνο εξαγόμενο προϊόν στο οποίο επιβάλλεται ΦΠΑ. Για τον λόγο αυτόν όλοι οι ανταγωνιστές μας, εντός και εκτός Ευρωζώνης, καταβάλλουν αγωνιώδη προσπάθεια να το κρατήσουν σε χαμηλά επίπεδα. Η Ελλάδα, για την οποία τα τουριστικά έσοδα έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία, έχει -με εξαίρεση τη διαμονή- τον υψηλότερο ΦΠΑ από όλους τους άλλους».
«Στο ίδιο πλαίσιο, και με δεδομένη τη θετική ελαστικότητα της ζήτησης ως προς την τιμή, προτείνεται η μείωση του Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων κατά 50%, με παράλληλο στρατηγικό σχεδιασμό ενίσχυσης των αερομεταφορών και λειτουργία των αεροδρομίων της χώρας με ιδιωτικό management. Απόλυτα αναγκαία για την τουριστική επανεκκίνηση της ανάπτυξης της Αθήνας είναι επίσης και η μείωση των χρεώσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά 50%».
Ακόμα ζητήθηκε η μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα στο 6,5% (από 13% που είναι σήμερα για τα εισιτήρια επιβατών και 23% για τα ΙΧ).
πηγή:Έθνος