Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011
Τα λιμάνια της Μυκόνου & της Σαντορίνης
Αρση του καμποτάζ για την κρουαζιέρα, αλλά χωρίς να διαθέτουν τα περισσότερα λιμάνια της χώρας τις απαραίτητες υποδομές για να υποδεχθούν τα υπερσύγχρονα κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτική σημαία. Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Λιμενικών Εργων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που είχε γίνει υπό τον καθηγητή και πρώην πρύτανη του ΕΜΠ κ. Κωνσταντίνο Μουτζούρη και τα αποτέλεσμα είχε παρουσιάσει το «Βήμα» σχεδόν 7 στα 10 λιμάνια, από τα 93 που μπήκαν στο «μικροσκόπιο» δεν έχει δυνατότητα να εξυπηρετήσουν κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα, όπως αναφέρουν παράγοντες της κρουαζιέρας, δυο από αυτά τα λιμάνια είναι της Μυκόνου και της Σαντορίνης και σημείωναν πως «δεν νοείται κρουαζιέρα χωρίς να είναι μέσα στο πρόγραμμα αυτά τα δυο νησιά». Από την άλλη πλευρά η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία που είχε ταχθεί κατά της άρσης με το σκεπτικό πως θα πληγούν οι θέσεις εργασίας των ελλήνων ναυτικών προσωρινά τηρεί στάση αναμονής και ζητά πρώτα να μελετήσει το σχέδιο νόμου που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και μετά να τοποθετηθεί.
Μιλώντας στο «Βήμα» ο Γενικός Διευθυντής της Majestic International Cruises και Αντιπρόεδρος της νεοσύστατης Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και Φορέων Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Λάμπρου χαρακτήρισε ως ευχάριστη έκπληξη την εξαγγελία του υπουργού κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και πρόσθεσε πως «διαδικασίες που εκκρεμούσαν εδώ και μήνες είχαν αίσιο τέλος».
Ο κ. Λάμπρου κατέθεσε προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου το πρωί της Παρασκευής δυο παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου.
Η πρώτη αφορά την εισφορά προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες που επιβάλλεται ανά επιβάτη υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών η οποία εισπράττεται στο λιμάνι αφετηρίας του πλοίου. Το ύψος της εισφοράς δεν προσδιορίζεται στο νομοσχέδιο και σημειώνεται ότι προσδιορίζεται ανά τριετία με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης. «Η εισφορά μειώνεται κατά ποσοστό 7% για κάθε επιπλέον ελληνικό λιμένα, εκτός από της αφετηρίας, τον οποίο προσεγγίζει το πλοίο κατά την διάρκεια του ίδιου περιηγητικού πλου», αναφέρεται.
Οπως είπε στον προηγούμενο σχετικό νόμο επί υπουργίας Γ. Διαμαντίδη η εισφορά είχε καθοριστεί στα 3,95 ευρώ ανά επιβάτη. Ωστόσο, συμπλήρωσε, επειδή ο στόχος είναι η προσέλκυση πλοίων με πολλούς επιβάτες θα πρέπει να μελετηθεί το ενδεχόμενο το ύψος της εισφοράς να κυμαίνεται ανάμεσα σε 1,50 και δυο ευρώ ανά επιβάτη.
Η δεύτερη σχετίζεται με την υποχρέωση εκ μέρους της πλοιοκτήτριας εταιρείας να καταθέτει στο ΝΑΤ δικαιολογητικά και άλλα έγγραφα που σχετίζονται με την ασφάλιση των ελλήνων ναυτικών και ζητά να απλοποιηθεί η διαδικασία και να συμπληρώνεται μια απλή κατάσταση η οποία θα θεωρείται από το αρμόδιο Λιμεναρχείο.
Ο κ. Λάμπρου κατά την διάρκεια πρόσφατης ομιλίας του είχε αναφέρει στα οφέλη από την άρση του καμποτάζ λέγοντας μεταξύ άλλων ότι «οι εταιρείες εξοικονομούν μεγάλες ποσότητες καυσίμων λόγω περιορισμού των ωρών πλεύσεως των πλοίων σε σύγκριση με αναχωρήσεις από Βενετία ή Γένοβα ή Μασσαλία ή ακόμα και Βαρκελώνη όπως είναι σήμερα προγραμματισμένα τα δρομολόγια. Το εισαγόμενο συνάλλαγμα σε αυτές τις περιπτώσεις θα είναι πολλαπλάσιο αυτού που εισάγεται σήμερα. Για παράδειγμα ο κάθε διερχόμενος (transit) επιβάτης είναι ζήτημα αν ξοδεύει 50 με 60 ευρώ και αυτά κυρίως γιατί συμμετέχει σε επισκέψεις μουσείων ή αρχαιολογικών χώρων ενώ ο επιβάτης που επιβιβάζεται και αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμάνι στον Πειραιά ή στη Ρόδο ή στο Ηράκλειο ξοδεύει περίπου 200 με 250 ευρώ και πιθανόν θα μείνει και λίγες ημέρες σε ξενοδοχείο οπότε ξοδεύει περισσότερα».
Σχετικά με τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στο τομέα της κρουαζιέρας είχε σημειώσει πως: «Πρέπει να γίνουν άμεσα προγράμματα ώστε να ξεκινήσουν ει δυνατόν και από χθες οι εργασίες κατασκευής των απαραίτητων υποδομών στα λιμάνια μας είτε με κρατική βοήθεια είτε με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε το ευκολότερο και συντομότερο με την προσέλκυση κεφαλαίων από τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων όπως έγινε ήδη στα περισσότερα λιμάνια των Μεσογειακών χωρών και της Τουρκίας».
Συμπλήρωσε ακόμη ότι: «Εκτός όμως από τις υποδομές χρειάζονται κι άλλες παρεμβάσεις κυρίως στις περιοχές Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Κρήτης και αυτό μεταφράζεται σε κατασκευή ή διαμόρφωση συγκοινωνιακού δικτύου, ικανού να μπορεί να μεταφέρει χωρίς καθυστέρηση τους επιβάτες από τα κρουαζιερόπλοια στους αρχαιολογικούς χώρους και στις αξιοθέατες περιοχές. Εάν δεν πραγματοποιηθεί και αυτή η σημαντική προσπάθεια, φοβούμεθα ότι θα δημιουργηθεί το αδιαχώρητο, όπως συμβαίνει σήμερα σε ορισμένες ημέρες της εβδομάδας στην Σαντορίνη».
Μια άλλη παράμετρος, κατά τον κ. Λάμπρου, είναι και ο τομέας της ασφάλειας που δίνουν μεγάλη σημασία οι ξένες εταιρείες και σήμερα κατάλληλες υποδομές υπάρχουν μόνο στα λιμάνια Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας και Ηρακλείου.
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.
Ευχαριστούμε
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.
Ευχαριστούμε