Τέλος στην ενδοκυκλαδική απομόνωση των νησιωτών, που ταξιδεύουν ακόμη και ημέρες για να μεταβούν από το ένα νησί στο άλλο, διανύοντας απόσταση μερικών χιλιομέτρων, δίνει το ολοκληρωμένο σχέδιο για τις ενδοπεριφερειακές συγκοινωνίες των Κυκλάδων που κατέθεσε χθες η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
Το σχέδιο για τις διανησιωτικές γραμμές βασίζεται στην ανάπτυξη ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, κατασκευάζοντας μικρής κλίμακας λιμενικές εγκαταστάσεις ή ενεργοποιώντας, έπειτα από συντήρηση και επέκταση, υφισταμένες λιμενικές εγκαταστάσεις.
Η πρόταση του αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γιώργου Πουσσαίου, έχει στόχο την επίλυση των προβλημάτων στον κρίσιμο τομέα της διασύνδεσης των νησιών και εντάσσεται στη νέα αρμοδιότητα που έχει αναλάβει η Περιφέρεια από τον Ιούλιο για το σχεδιασμό, την έγκριση και την παρακολούθηση των σχεδίων των ενδοπεριφερειακών συγκοινωνιών της. Σε πρώτη φάση υλοποίησης, το σχέδιο προβλέπει δρομολόγια μικρών αποστάσεων με πορθμεία και ταχύπλοα σε σημαντικό αριθμό νησιών στις Κυκλάδες.
«Προτείνεται να ενταχθεί η χρηματοδότηση ενός τέτοιου προγράμματος στο ΕΣΠΑ, στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και σε άλλα συναφή προγράμματα εμπεριέχοντας ταυτόχρονα τη συγχρηματοδότηση με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ)», μας είπε ο Γιώργος Πουσσαίος. Η πρόταση προβλέπει συνολικά 28 γραμμές, οι οποίες θα συνδέουν και τα 24 νησιά των Κυκλάδων. «Παρά την αξιόλογη ανάπτυξη των μεταφορικών υποδομών, σε λιμένες, αεροδρόμια και οδικά δίκτυα στις νησιωτικές περιοχές, όπως αυτή συντελέστηκε με σημαντικές επενδύσεις κυρίως την τελευταία 20ετία, το πρόβλημα επαρκούς διασύνδεσης μεταξύ των νησιών, τόσο μεταξύ τους όσο και με τα αστικά κέντρα της χερσαίας Ελλάδας, συνεχώς επιτείνεται».
Προς την κατεύθυνση της επαρκούς διασύνδεσης είναι απαραίτητη η ανάληψη πρωτοβουλιών σχεδιασμένων για το σύνολο των νησιών και όχι για το κάθε νησί χωριστά, αξιοποιώντας και σχεδιάζοντας με συντονισμό όλα τα μεταφορικά μέσα, δηλαδή αεροπλάνα, υδροπλάνα, ελικόπτερα, πλοία κορμού, ferries και ταχύπλοα μικρών αποστάσεων.
Τα οφέλη
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Περιφέρειας, ανάμεσα στα οφέλη από την εκπόνηση ενός τέτοιου σχεδίου συγκαταλέγονται επιπλέον:
* Η ουσιαστική αντιμετώπιση της μείωσης των δρομολογίων κατά τους χειμερινούς μήνες και η εξασφάλιση επαρκούς ενδοεπικοινωνίας μεταξύ όλων των νησιών - ακόμη και των μικρότερων.
* Η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους νησιώτες, αλλά και στους επισκέπτες (σε τομείς όπως η υγεία), μειώνοντας έτσι το χρηματικό, αλλά και το κόστος σε χρόνο που δαπανάται για τη μετάβαση στα μεγαλύτερα νησιά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
* Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς δίνεται η δυνατότητα στους επισκέπτες να επιλέγουν ως προορισμούς τα νησιά και κατά τους χειμερινούς μήνες.
* Η αξιοποίηση των διεθνών αεροδρομίων Θήρας και Μυκόνου, αλλά και των 4 άλλων (Μήλου-Πάρου-Νάξου-Σύρου) από τα γειτονικά νησιά.
*Η μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς επιβατών και αγαθών. *
πηγή:kykladesnews
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.
Ευχαριστούμε
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.
Ευχαριστούμε