Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2009

Ασπίδα στο Αιγαίο από τα παιδιά του- Οι μαθητές στην πρώτη γραμμή για το περιβάλλον


«Αιγαίο είναι φως, άσπρα σπίτια, καλοκαιρινά μελτέμια, οπωροφόρα δέντρα, θάμνοι με θεραπευτικές ιδιότητες, γυμνές πλαγιές που τις χτυπά ο αέρας και τις σμιλεύει η θάλασσα».



πηγή-Τα Νέα -Πέμπτη 4 Ιουνίου 2009
Είναι οι εικόνες από τα σενάρια που αποτύπωσαν στις εργασίες τους με τίτλο «Το νησί μου ένα καράβι μέσα στον χρόνο» οι μαθητές των σχολείων στην Κω, την Κάλυμνο, την Πάτμο και το Αγαθονήσι. Εικόνες που απειλούνται από την αλόγιστη αλιεία, την άναρχη δόμηση και από την εγκατάλειψη του τοπικού, αυθεντικού τρόπου ζωής. Αυτές τις εικόνες προσπαθεί να αναστρέψει το «Αειφόρο Αιγαίο».

Μία εκστρατεία-πρόγραμμα ευαισθητοποίησης που συνδυάζει την περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών και την ανάπτυξη σύγχρονων επιχειρηματικών και ακαδημαϊκών δικτύων με στόχο ένα αειφόρο μέλλον για τα νησιά του Αιγαίου.

«Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του Αιγαίου- με τα πολλά και διασκορπισμένα νησιά, το διαφορετικό ύφος της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, τις εναλλαγές του τοπίου, τις κλιματικές συνθήκες, ευνοϊκές για την πράσινη ενέργεια- είναι ένας από τους λόγους που το κάνουν τόπο του μέλλοντος», λέει στα «ΝΕΑ» ο Κρίτων Αρσένης, ψυχή του προγράμματος «Αειφόρο Αιγαίο» της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.

Το «Αειφόρο Αιγαίο» σε λίγες ημέρες θα βραβευθεί με το ευρωπαϊκό βραβείο Εuropa Νostra, για την εκπαιδευτική περιβαλλοντική δράση του και τη δικτύωση των νέων επιχειρηματιών στην περιοχή του Αιγαίου. «Η αρχή γίνεται από τα παιδιά. Γιατί αυτά θα είναι οι πολίτες του αύριο και χρειάζεται να είναι ενημερωμένα κι ευαισθητοποιημένα για όποια παρέμβαση- υλική ή φυσική- θα επηρεάσει τη ζωή τους», εξηγεί η Γεωργία Κίκου.

Η οποία από το 2007 «τρέχει» τις εκπαιδευτικές δράσεις αυτού του προγράμματος, με σκοπό όλα τα σχολεία του αιγαιακού χώρου να συμμετάσχουν, να κατανοήσουν την αειφόρο ανάπτυξη και να εκφράσουν τόσο τα προβλήματα των νησιών όσο και τις λύσεις των παιδιών.

Το πρόγράμμα περιλαμβάνει εκθέσεις φωτογραφίας των παιδιών, μαθητικά ντοκιμαντέρ, ακόμα και οδηγούς των νησιών τους οποίους επιμελήθηκαν οι μαθητές των σχολείων με τη βοήθεια των δασκάλων ή των καθηγητών τους.

Όπως για παράδειγμα αυτός των Λειψών, που πρόκειται να παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες. «Τα παιδιά είναι αυστηρά στα σχόλιά τους αλλά και άμεσα. Δεν υπάρχει συμβιβασμός στις απόψεις τους. Μόνο ξεκάθαρες σκέψεις για ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από σκουπιδότοπους, ασφυκτικά χτισμένους χώρους, απεριποίητες παραλίες», επισημαίνει η κ. Κίκου. Από τη Λέσβο και το χαμάμ στον Μεσαγρό, το βιολογικό αγρόκτημα με τα άλογα στις Μηλιές Μυτιλήνης, τον «ελαιώνα του Νίκου» με τις πετρόχτιστες κατοικίες έως τον ξενώνα με την αναβίωση του αργαλειού, το αποστακτήριο για το λικέρ από κίτρο στη Νάξο «υπάρχει η ελπίδα ότι θα ξεφύγουμε από το παρελθόν των ενοικιαζόμενων δωματίων που χαλάνε τους οικισμούς. Αλλά και από τη λαίλαπα των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων που αλλοιώνουν το παραθαλάσσιο μέτωπο των νησιών. Ο νησιωτικός χώρος εξαρτάται κυρίως από τον τουρισμό. Όμως κάθε χρόνο προσφέρουμε ένα περιβάλλον πιο υποβαθμισμένο, με ακριβό κόστος ζωής, ενώ οι γείτονες ανταγωνιστές μας προσφέρουν πιο φθηνά τους παραθεριστικούς προορισμούς τους», σημειώνει ο Κρίτων Αρσένης.
[ ΙΝFΟ ]
Το βραβείο ΕURΟΡΑ ΝΟSΤRΑ 2009 θα δοθεί στο «Αειφόρο Αιγαίο» στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, στην Ταορμίνα της Σικελίας
http://www.diktioaigaiou.gr/


Τα παιδιά παρατηρούν και ζητούν...


● «Η αγροτική οικονομία να μείνει αναλλοίωτη ακόμα και σε ένα τουριστικό νησί όπως η Κως».Δήμητρα Μαρία Βασιλείου Πούλου, Γυμνάσιο Αντιμάχειας- Κως


● «Θέλω την ομορφιά του Κάστρου (Αστυπάλαιας) αγνή κι αμόλυντη, δεν θέλω να γελοιοποιούμαστε με την ασυνειδησία μας».Αντώνης Κάσα, Γυμνάσιο- Λύκειο Αστυπάλαιας


● «Να διατηρηθεί ο λόφος πράσινος και δεν θα ήθελα να χτιστούν σπίτια γιατί δεν αντέχει άλλη οικοδόμηση το έδαφός μας».Μαρούλλα Νικολάκη, Γυμνάσιο- Λύκειο Αστυπάλαιας


● «Δεν μου αρέσει το φράγμα. Είναι ένα έργο που κατέστρεψε το περιβάλλον χωρίς να προσφέρει τίποτα στους κατοίκους του νησιού».

● «Καλλιόπη Μαυρουδή, 2ο Γυμνάσιο Λέρου
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε