
Bαθυσκάφη ρομπότ στην επιχείρηση
Δύο χρόνια μετά το ναυάγιο στην Καλντέρα, άρχισαν το Σάββατο πρωί οι προκαταρκτικές εργασίες για την απάντληση των καυσίμων από το Sea Diamond.
Πρόκειται για μία από τις δυσκολότερες επιχειρήσεις αυτού του τύπου, μια διαδικασία κόστους 6 εκατομμυρίων ευρώ, που αναμένεται να διαρκέσει τρεις εβδομάδες. Δορυφόρος θα συγκρατεί το ειδικό σκάφος, που θα συντονίζει τις εργασίες κατάδυσης στο ίδιο γεωγραφικά σημείο καθ’όλη τη διάρκεια της επιχείρησης, ενώ υποστηρικτικά σκάφη θα βρίσκονται στην περιοχή για να βοηθήσουν στην επιχείρηση απάντλησης.
Αρχικά ένα τηλεκατευθυνόμενο βαθυσκάφος θα βιντεοσκοπήσει το βυθισμένο πλοίο. Κατόπιν, 2 βαθυσκάφη ειδικά εξοπλισμένα θα προσεγγίσουν το ένα την πρύμνη και το άλλο την πλώρη του Sea Diamond και θα τοποθετήσουν αγωγούς και σωλήνες αναρρόφησης, που θα αντλούν το πετρέλαιο. Τα τρία βαθυσκάφη ρομπότ θα παίρνουν εντολές από το ειδικό σκάφος.
Η απάντληση θα γίνει σε τρία στάδια. Στο πρώτο στάδιο θα γίνει η απάντληση όσων καυσίμων μπορούν να βγουν στην επιφάνεια από το κουφάρι του Sea Diamond. Θα ακολουθήσει η στεγανοποίηση όλων των ανοιγμάτων του βυθισμένου κρουαζιερόπλοιου για την αποφυγή τυχόν διαρροής καυσίμων στο μέλλον. Στο τρίτο στάδιο των εργασιών θα γίνει περισυλλογή όσων καυσίμων διαρρεύσουν κατά τη διάρκεια των δύο προηγούμενων εργασιών στην επιφάνεια της θάλασσας.
"Γεφύρι της Άρτας" το στέγαστρο H απάντληση καυσίμων από το Sea Diamond δημιουργεί ικανοποίηση στους κατοίκους του νησιού, όχι όμως και οι εξελίξεις, που αφορούν στο στέγαστρο της Σαντορίνης, το οποίο σχεδόν 4 χρόνια μετά την κατάρρευσή του δεν μπορεί ακόμα να δεχθεί επισκέπτες, αφού δεν έχει επισκευαστεί...