Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Tαξί: Η απελευθέρωση δεν "ξεφούσκωσε" τα πωλητήρια



Γράφει ο Δημήτρης Δελεβέγκου

Μπορεί ο φάκελος της πλήρους, χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια, απελευθέρωσης των ταξί να... ανοιγοκλείνει, ωστόσο τα «κίτρινα» πωλητήρια δεν έχουν εκλείψει. Λόγω του επικείμενου ανοίγματος του επαγγέλματος αλλά και της οικονομικής κρίσης δεν είναι λίγοι οι αυτοκινητιστές που είτε θέτουν προς πώληση τα ταξί τους με ή χωρίς την άδεια, είτε ζητούν να τα ανταλλάξουν με σπίτι, βάζοντας μάλιστα και τη σχετική αγγελία στις εφημερίδες!

Λόγω της επιμονής της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών για «ολική» απελευθέρωση των ταξί και της ύφεσης που περιόρισε τις μετακινήσεις με ταξί, η αξία των αδειών έχει βρεθεί σε «ελεύθερη πτώση». Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2002 το κόστος απόκτησης του «κίτρινου χαρτιού» διαμορφωνόταν στις 100.000 ευρώ, ενώ το 2006 είχε άγγιζε ακόμη και τις 300.000 ευρώ. Σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, πλέον μία άδεια μπορεί να αποκτηθεί ακόμη και προς 70.000 ευρώ ή και λιγότερο, συμπεριλαμβανομένου του κόστους απόκτησης του ταξί.

Η σημαντική αύξηση της τιμής του πετρελαίου και η οικονομική κρίση έχουν συρρικνώσει έως και 50% τον τζίρο των «κίτρινων» οχημάτων, με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές να απαιτούν μεγάλο “discount”, όπως αναφέρουν στο Capital.gr ιδιοκτήτες γραφείων εμπορίας ταξί. Οι τελευταίοι επισημαίνουν ότι οι αγοραπωλησίες έχουν «παγώσει» όχι μόνον λόγω της επικείμενης απελευθέρωσης αλλά ιδίως επειδή οι τράπεζες εγκρίνουν με μεγάλη δυσκολία δάνεια για την αγορά ταξί.

Σχεδόν όλες οι τράπεζες διαθέτουν πιστωτικά προϊόντα για την αγορά άϋλων δικαιωμάτων και παγίων, δηλαδή αδειών ταξί, ωστόσο υπό τις σημερινές συνθήκες της ανύπαρκτης ρευστότητας οι χορηγήσεις είναι με το σταγονόμετρο.

Πάντως, όταν οριστικοποιηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα απελευθερωθεί ο κλάδος των ταξί, η τιμή των αδειών εκτιμάται ότι θα αυξηθεί εκ νέου. Μάλιστα, η ρύθμιση που προωθούσε ο πρώην υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης προέβλεπε την καταβολή διοικητικού τέλους μεταξύ 15.000 και 40.000 ευρώ για την έκδοση άδειας.

Βάσει του «μοντέλου» που αναμένεται να προωθήσει ο σημερινός υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης, η απελευθέρωση θα στηριχθεί σε πληθυσμιακά κριτήρια. Ο αριθμός των ταξί δηλαδή υπολογίζεται ότι θα διατηρηθεί ανέπαφος τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Μεταξύ ιδιωτών

Παρ΄ όλ’ αυτά, άδειες ταξί εξακολουθούν να ανταλλάσσονται "χέρι με χέρι" μέσω κατά βάση ιδιωτών και όχι «μεσιτικών γραφείων», σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, δεδομένου ότι δεν υπάρχει σύστημα καταγραφής του ακριβούς αριθμού των αγοραπωλησιών. Και με τη ζήτηση να είναι μεγαλύτερη της προσφοράς, συνολικά περισσότερα από 100 ταξί και άδειες έχουν τεθεί προς πώληση την τελευταία εβδομάδα। Οι ζητούμενες τιμές αγγίζουν τις 100।000, ενώ πολυτελή οχήματα πενταετίας που συνοδεύονται με άδεια 50% διατίθενται προς 50.000 ευρώ.( Ξεπερνάνε τις 500.000 ευρώ στην Σαντορίνη!!!)

Δεν απουσιάζουν και οι αγγελίες για ανταλλαγή ενός ταξί με άδεια με διαμέρισμα, ωστόσο έχουν περιοριστεί... οι προσφορές προηγούμενων ετών για ανταλλαγή με σκάφος ή οικόπεδο.


Πηγή:capital
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε