Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Τα «άγονα» νησάκια κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς πλοίο


Γράφει η ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ

Αγνωστο είναι το μέλλον 35 άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών στο Αιγαίο, οι συμβάσεις των οποίων λήγουν στις 31 Οκτωβρίου, καθώς ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός για την κάλυψή τους, αφού όλοι περιμένουν το κονδύλι που θα εγκρίνει το υπουργείο Οικονομικών για τις επιδοτήσεις.


Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος της εβδομάδας ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Φ. Σαχινίδης θα γνωστοποιήσει το ποσόν των επιδοτήσεων που ενέκρινε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι αυτό θα ανέρχεται περίπου στα 93 εκατομμύρια ευρώ, από το οποίο όμως θα καλυφθούν υποχρεώσεις από την εκτέλεση δρομολογίων του τελευταίου τριμήνου του 2011.

Κάτι που σημαίνει ότι τα κρατικά κονδύλια για το 2012 θα είναι μειωμένα, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να μειωθούν και οι γραμμές που θα προκηρυχθούν. Ο κίνδυνος λοιπόν που ελλοχεύει είναι αρκετά μικρά νησιά να βρεθούν τους χειμερινούς μήνες χωρίς ικανοποιητική ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Αυτό που θα συμβεί, όπως εξηγούσε ναυτιλιακός παράγων στην «Ε», είναι να περικοπούν δρομολόγια προς νησιά που μπορούν να εξυπηρετηθούν με τοπικές συνδέσεις, μια ιδέα που είχε μελετηθεί και παλαιότερα, αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ αφού κρίθηκε από όλους μη λειτουργική.

Να σημειωθεί ότι από τις 35 άγονες γραμμές οι 13 ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και οι άλλες 22 στη Διεύθυνση Θαλασσίων Υποθέσεων του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, οι εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών τονίζουν πως αν οι επιδοτήσεις δεν αυξηθούν, θα το σκεφτούν πολύ για να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, καθώς όπως υποστηρίζουν το ύψος των επιδοτήσεων δεν καλύπτει πλέον το λειτουργικό τους κόστος, το οποίο έχει ανεβεί δραματικά.

Απόσυρση ταχυπλόων

Ενα άλλο σενάριο που λέγεται ότι εξετάζουν οι ακτοπλόοι είναι να αποσύρουν από τα δρομολόγια ταχύπλοα και σύγχρονα συμβατικά, καθώς το λειτουργικό κόστος τους είναι τεράστιο, και να δρομολογήσουν παλαιότερα πλοία.

Πάντως ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των ακτοπλόων είναι η καθυστέρηση που σημειώνεται από την Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στην καταβολή των επιδοτήσεων. Μερικές φορές καθυστερούν ακόμα και 8 μήνες, με αποτέλεσμα να δημιουργούν πρόβλημα ρευστότητας στις εταιρείες. Δυσκολία που έτσι κι αλλιώς την αντιμετωπίζουν, αφού όπως λένε οι τράπεζες λόγω της οικονομικής κρίσης δεν τους δίνουν πλέον εύκολα δάνεια.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι τον Φεβρουάριο του 2011 ο τότε υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γ. Διαμαντίδης, είχε δηλώσει πως η κυβέρνηση εξετάζει τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων που εκτελούν τα πλοία στις άγονες γραμμές και ότι επιθυμία του πρωθυπουργού είναι να αυξηθούν οι επιδοτήσεις.

Σχέδια που «πνίγηκαν» λίγους μήνες μετά, αφού ο πρωθυπουργός κατήργησε το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας...


πηγή:enet
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε