Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

«Ζωή στους βράχους του Αιγαίου»


Μια φορά τον χρόνο τα µέλη του Οµίλου Φουσκωτών Σκαφών Ελλάδας (ΟΦΣΕ)κύµατα του Αιγαίου για ένα ταξίδι ξεχωριστό από όλα τα άλλα. Με τίτλο «Ζωή στους βράχους του Αιγαίου», ο προορισµός τους είναι κάποιο µικρό νησί λίγο πριν «ξυπνήσει» από τον χειµερινό του λήθαργο. παλεύουν µε τα

Σκοπός τους, η παράδοση βιβλίων, υπολογιστών, ιατρικών υλικών και ό,τι άλλο µπορεί να ζητηθεί για να κάνει τη δύσκολη ζωή των ντόπιων λίγο καλύτερη. Ανταµοιβή τους, όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΟΦΣΕ Γιώργος Ζαφόλιας, «η χαρά των κατοίκων και το χαµόγελο των παιδιών».

1 Είναι δύσκολη η ζωή στους «βράχους του Αιγαίου»;

Πολύ δύσκολη. Αντικείµενα και υπηρεσίες που είναι τόσο αυτονόητα για τους ανθρώπους της πόλης είναι κάτι το ξεχωριστό για τους κατοίκους των νησιών µας.

2 Πότε έγινε το πρώτο ταξίδι;

Το 1999 στην Αστυπάλαια. Ηταν κάτι πρωτοποριακό για τα δεδοµένα της εποχής.

3 Ποια ήταν η αφορµή;
Το όραµα κάποιων µελών µας για να προσφέρουµεβοήθεια στα νησιάτης άγονης γραµµής. Οχι µόνο υλική αλλά και ψυχολογική, καθώς µε την επίσκεψη 30 σκαφών και άνω δουλεύει όλο το νησί. Ξυπνάει από τον λήθαργο του χειµώνα.
4 Πόσα νησιά έχετε επισκεφτεί;

∆εκατρία. Σε µιαχρονιά έγιναν δύο αποστολές.

5 Το έχετε υπολογίσει σε µίλια;

Γύρω στα 3.000 µίλια, δηλαδή περίπου 5.500 χλµ.

6 Πώς είναι η υποδοχή στα νησιά;

Ως επί το πλείστον είναι θερµή. Στην Ηρακλειά, για παράδειγµα, µας υποδέχθηκαν όλοι οι κάτοικοι του νησιού µε φουρνέλα και αυτοσχέδιες µαντινάδες.

7 Το καλύτερο ταξίδι;
Το πρώτο µένει πάντα αξέχαστο. Το ίδιο και αυτόστην Ηρακλειά. Πολύ συγκινητικό ήταν αυτό στα Ψαρά όπου ταξιδέψαµε µε βόρειους ανέµους που έφταναντα 7, τοπικά 8 µποφόρ. Οταν φτάσαµε,µας περίµενε ο παπα-Νικόλαος µε δάκρυα στα µάτια. 8 Το χειρότερο;
ΤαΨαράαπόπλευράς καιρού

9 Υπάρχει πρόοδος στις υποδοµές των νησιών;
Υπάρχει, αλλά όχι µεγάλη. Για παράδειγµα, σε πολλά νησιά έχουν δηµιουργηθεί ελικοδρόµια. Επίσης, έχουν γίνει κάποιες παρεµβάσεις στα περισσότερα λιµάνια, υπάρχουν βενζινάδικα που παλαιότερα δεν βρίσκαµε… Και πάλι όµως δεν επιτρέπεται να λείπουν κάποια βασικά αγαθά.

10 Τι είδους αντικείµενα σας ζητούν συνήθως;
Ιατροφαρµακευτική περίθαλψη µε υπηρεσίες αλλά και υλικά. Επίσηςυλικά γιασχολικό και πολιτιστικόεξοπλισµό. Εχουµε πάρει από home cinemaγια το Πολιτιστικό Κέντρο Σικίνου µέχρικάδους απορριµµάτων γιατη ∆ονούσα, τους οποίους βέβαια στείλαµε µε πρακτορείο. 11 Στην Αντίπαρο τι στείλατε;

Τρεις σταθερούς υπολογιστές, τρία laptop, δύο λευκούς πίνακες σχολείου, τέσσερα - πέντε κιβώτια µε καινούργια παιδικά και γυναικεία ρούχα, ιατρικό υλικό, όπως παιδικά στηθοσκόπια, λαβίδες για ΩΡΛ κ.λπ. 12 Προσφέρετε και ιατρικές υπηρεσίες;

Κάνουµε εξετάσεις ή παρέχουµε ιατρικές συµβουλές σε συνεννόηση µε τον τοπικόγιατρό και τονδήµαρχο.Στην Αντίπαρο προσφέραµε δωρεάν εξετάσεις για 6 µήνες από οφθαλµίατρο και καρδιολόγο στην Αθήνα γιαόσους είναι µόνιµοι κάτοικοι.

13 Υπάρχει βοήθεια από την Πολιτεία;

Μάλλον το αντίθετο. Για παράδειγµα, έπειτα από 13 χρόνια λειτουργίας του συλλόγου και αφού έχουµε κάνει τόσες αποστολές, θέλουν να µας διώξουν από το εντευκτήριό µας στη Ναυταθλητική Μαρίνα του ∆ήµου Καλλιθέας. Μας µετέφεραν εκεί προκειµένουνα εκµεταλλευτούν τον παλαιό µας χώρο για τη διοργάνωση των Ολυµπιακών Αγώνων.Τώρα µας διώχνουν και από τον νέο. Το µόνο που ζητάµε είναι ένα «σπίτι» δίπλα στη θάλασσα.

14 Πώς αγοράζετε τα δώρα;

Από χορηγίες επιχειρηµατιών, από δικά µας χρήµατα και από το ταµείο του ΟΦΣΕ.

15 Είναι δύσκολες οι αποστολές εν καιρώ κρίσης;

Πολύ πιο δύσκολες. Στη φετινή αποστολή ήµασταν λιγότερα σκάφη από άλλες χρονιές. Ζοριστήκαµε πολύ. Επίσης, λιγοστεύουν και οι χορηγοί.

16 Ποιος πληρώνει τα έξοδα για τη βενζίνη;
Είναι δικά µας 100%µε εξαίρεση µια χορηγίαπου λάβαµε στην πρώτη αποστολή. Το κόστος της βενζίνης αποτελεί πλέον µεγάλο πρόβληµα.

17 Στην Ελλάδα της κρίσης υπάρχει χώρος για φουσκωτό σκάφος;

Η Ελλάδα είναι η Πολυνησία της Ευρώπης µε νησιά- διαµάντια. Ιδανική χώρα παγκοσµίως για τη χρήση φουσκωτού σκάφους.

18 Το µέλλον της ελληνικής βιοµηχανίας φουσκωτών σκαφών;

Θέλουν να βάλουν τεκµήρια, τέλη κυκλοφορίας, φοβίζουν τους αγοραστές και παράλληλα δεν δίνουνκίνητρα για την επιβίωση των κατασκευαστών φουσκωτών, µιας από τις λίγες ελληνικές βιοµηχανίες στις οποίες µάλιστα εργάζονται περίπου 10.000 µε 15.000

άνθρωποι(στοιχεία ΣΕΚΑΠΛΑΣ). ΗΤουρκία αυτή τη στιγµή επιδοτείτη βιοµηχανία παραγωγής σκαφών. Τα ελληνικά σκάφη είναι άριστης ποιότητας µε υψηλό αριθµό εξαγωγών. ∆ίνονταικίνητρα για τα αυτοκίνητα χωρίς να έχουµε ούτε ένα εργοστάσιο. Αντίθετα, µια από τις ελάχιστες βιοµηχανίες που έχει η χώρα καταρρέει.

19 Εχουν µειωθεί οι κάτοχοι φουσκωτού;

Υπάρχουν µέλη µας που λένε ότι θα πουλήσουν το σκάφος τους, ενώ ήδη έχουν αυξηθεί οι αγγελίες µας. Η πλειοψηφία των ιδιοκτητών δεν είναι άνθρωποι ευκατάστατοι. Το φουσκωτό και η θάλασσα είναι η τρέλα τους, πήραν δάνειο γι’ αυτό και έχουν κόψει από άλλα έξοδα, αυτοκίνητο, εξοχικό.

20 Η καλύτερη ανταµοιβή στις αποστολές;


Η χαρά των κατοίκων και το χαµόγελο των παιδιών.

πηγή:kykladesnews
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε