Αν και Κυκλαδίτης, υπήρξε τυπικός τεχνίτης της Κρητικής Σχολής ο Χριστόδουλος Καλέργης, που ζωγράφισε το 1722 τον ναό της Αγίας Αικατερίνης Οίας στη Σαντορίνη. Εικόνες με την υπογραφή του σπουδαίου αυτού αγιογράφου εντόπισε ο πολιτικός Γιώργος Ανωμερίτης στη μελέτη του «Η Αγία Αικατερίνη Οίας - Ενας άτρωτος στους αιώνες πατριαρχικός σταυροπηγιακός ναός» (εκδόσεις «Μίλητος»).
Μετά τη δημοσίευση του βιβλίου, το ενδιαφέρον των Κυκλαδιτών έχει στραφεί στις άγνωστες αυτές εικόνες που φιλοτεχνήθηκαν στη Σαντορίνη κατά την ανακαίνιση του ναού, όπως προκύπτει από έγγραφα. Η ταυτότητα του ζωγράφου αποκαλύφθηκε από την υπογραφή του σε μια εικόνα του Ευαγγελισμού στο δωδεκάορτο του ξυλόγλυπτου τέμπλου, που γράφει «χειρ Χριστόδουλου Καλέργη 1722».
Ο Καλέργης ήταν Μυκονιάτης, αλλά πιστεύεται ότι είχε καταγωγή από την Κρήτη. Εργα του σώζονται επίσης σε εκκλησάκια της Μάνης, στη Λακωνία, καθώς και σε Σέριφο, Κυνουρία, Αμοργό και Μύκονο.
Στην Αγία Αικατερίνη Οίας έχει ζωγραφίσει συνολικά 14 δεσποτικές εικόνες, το δωδεκάορτο και τον Εσταυρωμένο πάνω από την Ωραία Πύλη. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν δύο εικόνες που φέρουν με κρυπτογραφημένη γραφή τη φράση «υπερβολικαίς δε η πίκραις του επιστήμονος» και σε μια Σταύρωση τα ονόματα των ληστών (Γεστλάς και Δεσμάς).
Ο κ. Ανωμερίτης ζήτησε από τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο και τη γ.γ.του ΥΠΠΟΤ Λίνα Μενδώνη την ανάδειξη του άγνωστου έργου του Καλέργη που του υποσχέθηκαν