Οι ειδικοί τονίζουν πως οι Ελληνες έχουν μάθει να καταναλώνουν τεράστιες μερίδες και δεν συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο από αυτό. Μάλιστα, παρασυρμένοι από τις υπερμεγέθεις μερίδες των fast foods και της ταβέρνας, τείνουν να θεωρούν τις μερίδες των gourmet εστιατορίων «μικρές», παρ’ όλο που στην πραγματικότητα είναι αυτές που βάσει νομοθεσίας πρέπει να σερβίρονται.
Δυστυχώς, το «μοτίβο» της ταβέρνας όσον αφορά τις καταναλισκόμενες μερίδες ακολουθούν οι Ελληνες και στο σπίτι τους, με αποτέλεσμα να προσλαμβάνουν πολλαπλάσιες θερμίδες από εκείνες που έχουν ανάγκη.
Παράλληλα, οι περισσότεροι (ποσοστό 61%) δεν αφήνουν φαγητό στο πιάτο τους, ακόμη και όταν έχουν χορτάσει, συμπεριφορά που φαίνεται να σχετίζεται με τις παραινέσεις γονιών και παππούδων να μην αφήνουν την «μπουκιά» τους και να τρώνε όλο τους το φαΐ! Αλλο σύνηθες λάθος των Ελλήνων καταναλωτών; Οτι καταναλώνουν άφοβα χυμούς, με το αιτιολογικό ότι «δεν παχαίνουν», την ώρα που βιβλιογραφικές αναφορές επισημαίνουν πως η υπέρμετρη κατανάλωση φυσικών χυμών σχετίζεται τόσο με την παιδική όσο και με την ενήλικη παχυσαρκία.
Τα παραπάνω είναι τα βασικά συμπεράσματα έρευνας με ερωτηματολόγια που διενήργησε η επιστημονική ομάδα του medNutrition στο πλαίσιο της διήμερης εκδήλωσης «Μερίδες: το μέγεθος μετράει», που πραγματοποιήθηκε στις 4 και 5 Ιουνίου στο Σύνταγμα, με χορηγία της ΦΑΓΕ και με την υποστήριξη των Unilever και Μπισκότα Παπαδοπούλου. Η έρευνα κατέγραψε σημαντικές πληροφορίες για τη διατροφική συμπεριφορά των ερωτώμενων, τις αντιλήψεις αλλά και τις γνώσεις τους για το μέγεθος των μερίδων και διαπίστωσε ότι η ενημέρωση του κοινού είναι αποσπασματική και ελλιπής.