Οι στόχοι του προγράμματος υλοποιήθηκαν όπως είχαν σχεδιαστεί. Δεν καταφέραμε ωστόσο να πραγματοποιήσουμε μια επίσκεψη στο εργοστάσιο αφαλάτωσης και στο ναυτικό μουσείο Οίας. Οι μαθητές δούλεψαν με όρεξη και πολύ ενθουσιασμό ξεπερνώντας ακόμη και τον ίδιο τους τον εαυτό. Επίσης ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με το θαλάσσιο οικοσύστημα.
Οι δραστηριότητες μας ήταν οι εξής :
1) Τα παιδιά γνώρισαν το θαλάσσιο οικοσύστημα:
o Ποιοι οργανισμοί ανήκουν στο θαλάσσιο οικοσύστημα .
o Πώς τρέφονται .
o Ποιοι οργανισμοί κινδυνεύουν και γιατί .
2) Εμπλουτίσανε το λεξιλόγιο τους με λέξεις σχετικές με το θαλάσσιο οικοσύστημα( οικοσύστημα , πλαγκτόν , μόλυνση , πετρέλαιο κ.α. )
3) Έγινε αφήγηση παραμυθιών σχετικά με τη θάλασσα όπως: « Η ζωή στη θάλασσα » ( Maria Rius και J.M. Parramon ) , «Τα ψάρια στη θάλασσα » ( εκδ. Αστέρας) και « Το φαγκρί και το σκουμπρί » ( Ε. Τριβιζά, εκδ. Ελλ. Γράμματα).
4) Τα παιδιά , με τη μορφή κολάζ , έφτιαξαν τον καθαρό βυθό και το μολυσμένο βυθό .
5) Κατασκευή ψαριών από πηλό, ψηφιδωτά ψαριών και καραβάκια από ανακυκλώσιμα υλικά .
6) Δημιουργία σχηματοποιήματος .
7) Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα ενημερωτικό DVD με τίτλο
«Ο κύκλος των Ωκεανών » και στη συνέχεια συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις αιτίες της θαλάσσιας ρύπανσης , επιπτώσεις που έχει τόσο στα ψάρια όσο και στον άνθρωπο καθώς και τα μέτρα προστασίας που πρέπει να ληφθούν.
8) Για τη λήξη της σχολικής χρονιάς και ως μορφή τελικής παρουσίασης του προγράμματος τα παιδιά τραγούδησαν και χόρεψαν το τραγούδι : «Η Αλίκη στη χώρα των ψαριών » , Τραγούδι από την παιδική σκηνή του θεάτρου έρευνας του Δημήτρη Ποταμίτη.
9) Δημιούργησαν μια θαλασσινή ιστορία.
10) Κατασκεύασαν θαλασσινό σταυρόλεξο.
11)Δημιούργησαν ένα παραμύθι με τίτλο «Η ιστορία του βυθού».
12) Συμμετείχαν σε καθαρισμό παραλίας.
Τα παιδιά διασκέδασαν με το πρόγραμμα και μας υποσχέθηκαν ότι από εδώ και μπρος θα βάλουν τα δυνατά τους για να σταματήσει η ρύπανση του νερού γιατί είναι ένα ζήτημα που μας αφορά όλους..!
Υπεύθυνες προγράμματος:
1) Δουκακάρου Ειρήνη
2) Σιγάλα Θεώνη
http://oikokyklades.blogspot.com/2010/06/blog-post_11.html