Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

Οι Αφροαμερικανοί χόρευαν και πριν από τον Ομπάμα

http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=75877

Η σχέση των διάσημων μπαλέτων Αλβιν Εϊλι με το ελληνικό κοινό είναι μακρόχρονη και βαθειά. Χρονολογείται από το 1982, όταν έδωσαν την πρώτη τους παράσταση στην Αθήνα, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
Τα περίφημα μπαλέτα Αλβιν Εϊλι έχουν κλείσει 50 χρόνια ζωής. Η μακρόχρονη και βαθειά σχέση τους με το ελληνικό κοινό τα ξαναφέρνει τον Σεπτέμβριο στο Μέγαρο Μουσικής Εκτοτε ήρθαν και ξαναήρθαν στα μέρη μας. Γιορτάζοντας αυτό τον πολύχρονο δεσμό θα δώσουν τρεις παραστάσεις στις 24, 25 και 27 (διπλή) Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη (9 μ.μ.) υπό την αιγίδα του ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, υπέρ των «Special Olympics Hellas».
Τα μπαλέτα πρωτοεμφανίστηκαν το 1958 με τη θρυλική παράσταση «Αποκαλύψεις» («Revelations») -θα τη δούμε και αυτή τη φορά στην Αθήνα- υπό την καθοδήγηση φυσικά του ιδρυτή τους, του χορευτή Αλβιν Εϊλι. Είχε στο πλευρό του μια ομάδα νέων Αφροαμερικανών μοντέρνων χορευτών. Η παράσταση αυτή άλλαξε την αντίληψη του αμερικανικού χορού και καθιέρωσε μία από τις πιο πολυσύνθετες και πολυπολιτισμικές ομάδες που περιοδεύει σε όλο τον κόσμο παρουσιάζοντας τόσο παραδοσιακές όσο και καινοτόμες χορογραφίες.
Το όραμα του Αλβιν Εϊλι συνεχίζεται 20 χρόνια μετά τον θάνατό του και 50 χρόνια από τη δημιουργία των μπαλέτων. Το συνεχίζει η Τζούντιθ Τζέιμσον, που ήταν προσωπική επιλογή του Εϊλι. Ο Εϊλι γεννήθηκε το 1931 στο Τέξας. Ο τόπος και η παράδοση των γκόσπελ και των μπλουζ καθόρισαν το καλλιτεχνικό του έργο, που συνοψίζεται σε 79 χορογραφίες. Και ο ίδιος ερμήνευσε σημαντικά έργα του αιώνα, διακόσια συνολικά, περίπου 70 δημιουργών. Εκτός από τον χορό παρουσίασε και έντονη ακτιβιστική δράση. Αγκάλιασε τους μαύρους σε μια κρίσιμη εποχή για το φυλετικό ζήτημα στις ΗΠΑ. Ετσι, το μπαλέτο έχει καθιερωθεί ως πρεσβευτής της αφροαμερικανικής κουλτούρας.
Τα Αλβιν Εϊλι έχουν δώσει παραστάσεις μπροστά σε 21 εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο, σε 71 χώρες, σε σημαντικά και ιστορικά θέατρα της Ευρώπης, όπως το Μαρίινσκι της Αγίας Πετρούπολης. Στη Γαλλία τιμήθηκαν με το Χρυσό Μετάλλιο, την υψηλότερη διάκριση της πόλης του Παρισιού. Ενώ και η άλλη πλευρά του Ατλαντικού τούς απέδωσε πολλές τιμές, όπως το Εθνικό Μετάλλιο που τους απένειμαν ο Τζορτζ Μπους και η σύζυγός του. Και ο νέος, όμως, πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, παρακολούθησε φέτος την παράστασή τους στο Κέντρο Παραστατικών Τέχνων Τζον Φ. Κένεντι, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Ουάσιγκτον.
info:
* 24 Σεπτεμβρίου (9 μ.μ.) και 27 Σεπτεμβρίου (12.30 μεσημέρι):
«Festa Barocca» (2008) σε χορογραφία Μάουρο Μπιγκοντσέτι και μουσική Γκεόργκ Φρίντριχ Χέντελ. «Suite Otis» (1971), αφιέρωμα στον Οτις Ρέντινγκ σε χορογραφία και κοστούμια George Faison και μουσική Οτις Ρέντινγκ. «Revelations» (1958), σε χορογραφία Αλβιν Εϊλι.
* 25 Σεπτεμβρίου (9 μ.μ.) και 27 Σεπτεμβρίου (9 μ.μ.):
«Night Creatures» (1974), από το έργο «Ailey Celebrates Ellington» σε χορογραφία Αλβιν Εϊλι και μουσική Ντιουκ Ελινγκτον. «Unfold» (2005), σε χορογραφία Ρόμπερτ Μπατλ και μουσική Leontyne Price. «Hymn» (1993) σε χορογραφία Τζούντιθ Τζέιμσον και μουσική Ρόμπερτ Ρουγκιέρι.
* Τιμές εισιτηρίων: 65 (διακεκριμένη ζώνη), 55, 45, 35 και 20 ευρώ (φοιτητικό). Η παράσταση της Κυριακής 27/9 (12.30 μεσημέρι) είναι για τους θεατές της επαρχίας με ενιαίο εισιτήριο των 45 και 30 ευρώ (φοιτητικό και παιδικό).
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε