Οταν Αρχιεπίσκοπος ήταν ο αείμνηστος Ιάκωβος επεσκέφθη τις ημέρες του Πάσχα τις ΗΠΑ ο τότε πρωθυπουργός κ. Σημίτης, ο οποίος αντί να πάει στον καθεδρικό ναό της Αγίας Τριάδας, όπου λειτούργησε ο Ιάκωβος, προτίμησε να λειτουργηθεί στην Αστόρια επειδή θα ακολουθούσε Αναστάσιμο τσιμπούσι με τους κομματικούς και άλλους παράγοντες.
ΘΙΚΤΗΚΕ, ΩΣ ΕΙΚΟΣ, Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ
___________
Ο Ιάκωβος μπορεί να μην έδινε την παραμικρή σημασία όταν τσαλαπατούσαν την πίστη μας ή για την ακρίβεια να πρωτοστατούσε σε οικουμενιστικές ασχημίες, αλλά όταν ο ίδιος ένιωθε παραγκωνισμένος τότε χρειάζονταν θεοί και δαίμονες για να σε γλυτώσουν από τα χέρια του.
“ΑΗΘΗΣ” Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΗΜΙΤΗ
_________
Γι’ αυτό και έκανε δηλώσεις με τις οποίες χαρακτήρισε την ενέργεια του κ. Σημίτη να μην εκκλησιαστεί εκεί όπου ο ίδιος θα τελούσε την Αναστάσιμη λειτουργία ως “άηθες” γεγονός.
Οταν, ως εικός, ξεσηκώθηκε σάλος από τις δηλώσεις του και δέχτηκε την κριτική ότι δεν είναι τρόπος να εκφράζεται έτσι ένας Αρχιεπίσκοπος τότε ο παμπόνηρος Ιάκωβος απάντησε. “Αηθες” δεν σημαίνει “χωρίς ήθος”, δηλαδή παλιανθρωπιά, αλλά “ασυνήθιστο” που όντως σημαίνει η λέξη στην καθαρεύουσα.!!!
Και έτσι “καθάρισε” κατά τη λαική έκφραση.
Και τον Σημίτη περιποιήθηκε δεόντως και τον εαυτό του έβγαλε έξω της παρεμβολής των βελών της κριτικής.
Ο ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΙΑΚΩΒΟΥ
_________
Τώρα φαίνεται ότι ο Σεβ. Δημητριάδος ακολουθεί τη ίδια οδό.
“Μεταπατερικότητα” δεν σημαίνει έξω ή αντί ή μετά τη θεολογία των πατέρων, αλλά μαζί με τους Πατέρες ισχυρίζεται, κάνοντας ένα λογοπαίγνιο του όρου μετά ως χρονικού επιρρήματος με τη σημασία του όρου “μετά” που στην καθαρεύουσα σημαίνει μαζί.
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΚΦΡΑΣΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ;
______
Αν η ερμηνευτική του Αγίου Δημητριάδος είναι καλοπροαίρετη, αν συνιστά καλή υποχώρηση, χριστιανική υποχώρηση, είναι απολύτως καλοδεχούμενη.
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ
_________
Αμφιβολίες όμως υπάρχουν - και θα συνεχίσουν να υπάρχουν - για τρεις λόγους:
1.) Επειδή ο Σεβασμιότατος θα μπορούσε να δώσει αυτή την ερμηνεία πριν την διοργάνωση της Ημερίδας της Μητροπολέως Πειραιώς που κονιορτοποίησε τις θέσεις της “μεταπατερικής” θεολογίας. Πλην όμως δεν το έκανε.
2.) Στη συνέχεια επειδή ο γνωστός “μεταπατερικός” θεολόγος κ. Καλαιντζίδης εξακολουθεί να είναι ο διευθυντής της Ακαδημίας των Θεολογικών Σπουδών του Βόλου, και τέλος,
3.) Επειδή η ίδια η εγκύκλιος του Σεβασμιότατου περιέχει αμφίσημες έννοιες μιλά “για μισαλλόδοξο φανατισμό, κατασκευή φανταστικών εχθρών, εξτρεμισμό, φοβίες και απορριπτικά σύνδρομα.”
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΓΛΩΣΣΑ ΔΑΝΙΗΛ ΑΕΡΑΚΗ
_________
Χρησιμοποιεί ένα περίπου τις αμπελοθεολογίες που υιοθέτησε ο γνωστός κακόδοξος Αρχιμανδρίτης Δανιήλ Αεράκης.
Σε ποιον απευθύνει τους σκληρούς αυτούς χαρακτηρισμούς εκτός από τους επικριτές της μεταπατερικής Θεολογίας;
Καλόπιστα δίνουμε στο Σεβασμιότατο το ευεργέτημα της αμφιβολίας.
ΕΦΕΞΗΣ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
_________
Ας γνωρίζει όμως ότι εφεξής θα βρίσκεται και ο ίδιος και η Ακαδημία και οι εκάστοτε ομιλητές της κάτω από το μικροσκόπιο της κριτικής για να διαπιστωθεί ότι έχουμε να κάνουμε με πραγματική μετάνοια από την πλάνη της “μεταπατερικής” θεολογίας και όχι για κουτοπονηρία που εξυπηρετεί τον Σεβασμιότατο ως διέξοδο από τις αρνητικές επιπτώσεις που δημιουργήθηκαν σε βάρος του.
Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΝΑ ΣΤΟΧΕΥΣΕΙ ΤΟΥΣ "ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ" ΤΗΣ “ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗΣ” ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ
__________
Σε κάθε περίπτωση - για μια ακόμη φορά - επαναλαμβάνω ότι ούτε ο Σεβ. Δημητριάδος, ούτε ο κ. Καλαιντζίδης, ούτε ο π. Δανιήλ Αεράκης, είναι οι “καρχαρίες” της “μεταπατερικής” θεολογίας, αλλά μόνον η “μαρίδα” της, επειδή έχουν σπιθαμιαίο θεολογικό ανάστημα.
Γι’ αυτό η κριτική μας, για να είναι φερέγγυα και αποτελεσματική, πρέπει να στοχεύσει πρωτίστως τους πρωτεργάτες της κακοδοξίας.
πηγή:panayiotistelevantos