Ο Al Gore, που φωνάζει πιο πολύ από όλους για τις ‘περιβαλλοντικές κρίσεις’, ισχυρίζεται ότι, «η θρησκεία της θεάς ήταν πανταχού παρούσα σε ένα μεγάλο μέρος του κόσμου μέχρι που εμφανίστηκαν οι ιστορικές θρησκείες του σήμερα – οι περισσότερες από τις οποίες εξακολουθούν να έχουν ανδρικό προσανατολισμό – οι οποίες ξεχύθηκαν από την Ινδία και την Εγγύς Ανατολή, σχεδόν έσβησαν την πίστη στην θεά. Το τελευταίο απομεινάρι της οργανωμένης λατρείας της θεάς αποβλήθηκε από τον χριστιανισμό».
Μπορείτε να τον ακούσετε σχεδόν να αναστενάζει στην παρατήρησή του. ". . . Φαίνεται προφανές ότι η καλύτερη κατανόηση της θρησκευτικής κληρονομιάς που προηγείται της δικής μας από τόσες χιλιάδες χρόνια θα μπορούσε να μας προσφέρει νέες ιδέες. . . . "(Σ. 260 ‘Earth in the Balance’).
Μιλά ότι "η θρησκευτική κληρονομιά μας βασίζεται σε μία μόνο γήινη θεότητα, που υποτίθεται ότι είναι το θεμέλιο όλης της ζωής ... όλοι οι άνθρωποι έχουν ένα θεό μέσα. Κάθε άνθρωπος έχει έναν Θεό μέσα, διότι η δημιουργία είναι Θεός. " " ... Μπορεί πλέον να είναι απαραίτητη για την προώθηση μίας νέας «οικολογίας του πνεύματος» (σ. 242). Το «πνεύμα» στο οποίο αναφέρεται ο Γκορ, είναι αυτό που λέει ότι είναι μέσα στον άνθρωπο και τη γη, κάτι που σίγουρα το κάνει μια νέα θρησκευτική κατηγορία.
Το ‘Environmental Handbook’ (Περιβαλλοντικό Εγχειρίδιο) μας δίνει περισσότερα στοιχεία σχετικά με αυτή την οικολογία του ‘πνεύματος’. "Στο επίπεδο του απλού λαού αυτού εργάστηκε με έναν ενδιαφέροντα τρόπο. Στην αρχαιότητα κάθε δέντρο, κάθε άνοιξη, κάθε ρυάκι, κάθε λόφος είχε το δικό του ιδιοφυές loci, το πνεύμα που το φυλούσε. Αυτά τα πνεύματα ήταν προσιτά για τους ανθρώπους ... Πριν κόψεις ένα δέντρο, πριν εξορύξεις ένα βουνό, ή καθηλώσεις ένα ρυάκι, ήταν σημαντικό να εξευμενίσεις το πνεύμα που ήταν επιφορτισμένο με τη συγκεκριμένη κατάσταση, και να το κρατήσεις κατευνασμένο. Με την καταστροφή των παγανιστικών ανιμιστικών δοξασιών, ο Χριστιανισμός έκανε δυνατή την εκμετάλλευση της φύσης σε ένα κλίμα αδιαφορίας για τα συναισθήματα των φυσικών αντικειμένων» (σ.20-21, The Environmental Handbook, Lynn White Jr.)
Αυτό είναι αρχαίος ανιμισμός - παγανισμός, όπου τα πνεύματα ενοικούν σε αντικείμενα.
Ο Δρ Stephen H. Schneider, κλιματολόγος στο Εθνικό Κέντρο Ατμοσφαιρικών Ερευνών, αναφέρεται στη θεωρία της Γαίας αρκετές φορές στο βιβλίο του για την υπερθέρμανση του πλανήτη, ρωτώντας «... υπάρχει μια θεά της γης, εκεί;" Και προσθέτει: "Αυτό δεν είναι μια φανταστική ερώτηση, αλλά αυτή που έχει κεντρίσει μια μεγάλη συζήτηση για το τι έχει κληθεί η υπόθεση Γαία».
Όλο και περισσότερο, οι επιστήμονες υιοθετούν την σαμανιστική άποψη ότι η Μητέρα Γη είναι μια θεά που ονομάζεται Γαία. Αυτή η πεποίθηση είναι που προωθείται σε υψηλού επιπέδου συναντήσεις επιστημόνων. Συνέδρια στο Isthmus Institute που έχει βάση το Ντάλας, καλεί τακτικά κορυφαίους επιστήμονες και θρησκευόμενους για να συζητήσουν "την επιστήμη και την πνευματικότητα." Με συνήθη τόπο διεξαγωγής το Πανεπιστήμιο του Τέξας, τυπικά συνέδρια περιλαμβάνουν συζητήσεις για τις «πνευματικές» πτυχές της οικολογίας και της "Γαίας". (Dallas Morning News, September 26, 1992, όπως αναφέρεται στο κεφάλαιο 11 του ‘Occult Invasion’ του Dave Hunt).
Ο René Dubos, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της φουτουριστικής οργάνωσης ‘Planetary Citizens’ (Πλανητικοί Πολίτες) κέρδισε το βραβείο Pulitzer στο General non-fiction για το βιβλίο του ‘So Human An Animal’, το έργο της ζωής του στο οποίο εμπλέκεται η έρευνα για τους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ευημερία των ανθρώπων. Του πιστώνεται ότι είναι ο δημιουργός της φράσης «Σκέψου παγκόσμια, δράσε τοπικά» (“Think globally, act locally”).
Στο βιβλίο του ‘A God Within’ (Ένας Θεός Μέσα μας) λέει: «Η γη είναι κυριολεκτικά η μητέρα μας, όχι μόνο γιατί εξαρτιόμαστε από την καλλιέργεια και καταφύγιο, αλλά ακόμη περισσότερο επειδή το ανθρώπινο είδος έχει διαμορφωθεί από την ίδια στη μήτρα της εξέλιξης .... Η σωτηρία μας εξαρτάται από την ικανότητά μας να δημιουργήσουμε μια θρησκεία της φύσης » (René Dubos, A God Within: A Positive Approach to Man's Future as Part of the Natural World, (New York: Charles Scribner's Sons, 1972), 38, 41. “http://www.crossroad.to/Books/BraveNewSchools/5-Earth.htm
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Δρ Michael S. Coffman, πρόεδρος του Environmental Perspectives, λέει: «Πρόκειται για τη θέσπιση μιας νέας αναγνωρισμένης θρησκείας». "Αλλά είναι μια θρησκεία σε έντονη αντίθεση με τα ιουδαιο-χριστιανικά θεμέλια της αμερικανικής συνταγματικής δημοκρατίας. Ένα έγγραφο που παραγγέλθηκε από την- υπό την αιγίδα του ΟΗΕ – ‘Convention on Biological Diversity’ (Σύμβαση για τη Βιοποικιλότητα), η ‘Global Biodiversity Assessment’ (Παγκόσμια Εκτίμηση της Βιοποικιλότητας), αναφέρεται ρητά στο Χριστιανισμό ως μια πίστη που έχει θέσει τους ανθρώπους "μακριά από τη φύση", μια διαδικασία στην οποία η φύση έχει «χάσει τις ιερές της ιδιότητες».
Από την ίδρυσή της το περιβαλλοντικό κίνημα ήταν σε διαφωνία με τον Χριστιανισμό και έκανε γνωστά τα συναισθήματά τους. Θεωρούν για την Χριστιανική πίστη ότι ο Θεός ανέθεσε στον άνθρωπο "να κυβερνάει πάνω στη γη" προκαλώντας τον να την εκμεταλλευτεί και την καταχραστεί. Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια, ο Κύριος δεν ήθελε ο άνθρωπος να χρησιμοποιήσει οτιδήποτε, από τη γη, χωρίς σκοπό, η διδασκαλία του Θεού ήταν εναντίον της κατάχρησης. Η Αγία Γραφή μιλάει για τη διατήρηση σε λίγες μόνο περιοχές. Δευτερονόμιον 20:1-1 «Όταν πολιορκής πόλιν τινά ημέρας πολλάς, πολεμών αυτήν διά να εξουσιάσης αυτήν, δεν θέλεις εξολοθρεύσει τα δένδρα αυτής, καταφέρων επ' αυτά πέλεκυν· διότι εξ αυτών δύνασαι να τρέφησαι και δεν θέλεις κόψει αυτά. Μήπως είναι άνθρωπος το δένδρον του αγρού, ώστε να έλθη εναντίον σου εν τη πολιορκία; 20 Μόνον τα δένδρα, όσα γνωρίζεις ότι δεν είναι δένδρα τροφής, ταύτα θέλεις εξολοθρεύσει και εκκόψει και θέλεις οικοδομήσει περιχαρακώματα εναντίον της πόλεως, ήτις πολεμεί προς σε, εωσού παραδοθή».
Για τους περιβαλλοντολόγους, η γη βρίσκεται σε κρίση και αυτή η οικολογική κατάσταση έκτακτης ανάγκης είναι το αποτέλεσμα του Χριστιανισμού που αρνείται ότι η φύση είναι ιερή. (Διαβάστε, το UN Global Biodiversity Assessment).
"Κανένα νέο σύνολο βασικών αξιών έχει γίνει αποδεκτό στην κοινωνία μας ώστε να εκτοπίσει εκείνες του Χριστιανισμού. Ως εκ τούτου, θα συνεχίσουμε να έχουμε μια επιδεινούμενη οικολογική κρίση μέχρι να απορρίψουμε το χριστιανικό δόγμα ότι η φύση δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης εκτός από το να υπηρετεί τον άνθρωπο "(The Environmental Handbook p.25, Lynn White Jr.).
Για τις σημερινές οικολογικές κρίσεις κατηγορούνται οι χριστιανικές παραδόσεις, και η λύση τους είναι: πρέπει να επιστρέψουμε στις ειδωλολατρικές ρίζες και να απορρίψουμε την Αγία Γραφή και τον Χριστιανισμό. Το γεγονός ότι πολλοί από τους καινοτόμους και εφευρέτες των τελευταίων αιώνων ήταν Χριστιανοί και έχουν βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο του ανθρώπου φαίνεται να αγνοείται.
Η λύση τους, "Περισσότερη επιστήμη και περισσότερη τεχνολογία δεν πρόκειται να μας βγάλουν από την σημερινή οικολογική κρίση μας μέχρι να βρούμε μια νέα θρησκεία, ή να επανεξετάσουμε τη παλιά μας ..." (The Environmental Handbook p.24, Lynn White Jr.).
Το ”Well Body, Well Earth”, ("Καλό Σώμα, Καλή Γη") του Sierra Club Environmental Health Sourcebook λέει, μας λέει "να στραφούμε προς τις παραδόσεις των αρχαίων πολιτισμών", όπως τον βουδιστικό διαλογισμό και τα τελετουργικά των ινδιάνων Hopi, προκειμένου να «επιβεβαιώσουμε το δεσμό μας με το πνεύμα της ζωντανής γης". "Όσο περισσότερο μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη φωνή της ζωντανής Γης και να αξιολογήσετε αυτό που λέει, τόσο πιο εύκολο θα είναι για σας να επικοινωνήσετε και να βασιστείτε σε αυτά που παρέχει. "
Στο βιβλίο "Deep Ecology" αναφέρεται: "Πρέπει να αναζωπυρώσουμε κάτι πολύ παλιά ... την κατανόησή μας για τη σοφία της Γης. Πρέπει να αποδεχθούμε την πρόσκληση του κάθε σχήματος και χρώματος που φέρνει μαρτυρία για τη δημιουργία του Θεού για το χορό - το χορό της ενότητας των ανθρώπων, των φυτών, των ζώων, της Γης. (By Bill Devall and George Session’s)
Ο Tim Zell, ηγέτης της παγανιστικής ‘εκκλησίας’ Church of All Worlds (Εκκλησία Όλων των Κόσμων), διατύπωσε μια θεολογία της «βαθιάς οικολογίας» που λεγόταν Theagenesis. Είχε να κάνει με «τη διασύνδεση όλων των έμβιων όντων μεταξύ τους και με τη Μητέρα Γη, που είναι ένα αισθανόμενο ον από μόνο του." Η "Μητέρα Θεά" είναι "ένα ζωντανό, αισθανόμενο ον με μια ψυχή, ουσία που μπορεί να εκληφθεί από τον άνθρωπο. "Αυτή η ιδέα φέρεται να ήρθε σ 'αυτόν όταν είχε ένα ‘βαθύ όραμα’ στο οποίο «είδε τη Γη ως ένα βιολογικό οργανισμό που έχει εξελιχθεί από ένα μόνο πρωτότυπο κύτταρο, κάνοντας όλες τις μορφές ζωής στον πλανήτη ένα «ενιαίο μεγάλο πλάσμα . "Βλέπει φυσικές καταστροφές και επιδημίες, τις οποίες μόνος του ο ίδιος ο πλανήτης θεραπεύει.
Η επίσημη «αποστολή» της ‘Εκκλησίας Όλων των Κόσμων’, το μεγαλύτερο από τα παγανιστικά κινήματα στις ΗΠΑ, περιλαμβάνει την κινητοποίηση των δυνάμεων της Γαίας ή Gaea. Η αποστολή είναι "να καταλήξουμε σε ένα δίκτυο πληροφοριών, τη μυθολογία και την εμπειρία που παρέχει ένα πλαίσιο και το ερέθισμα για την αφύπνιση της Γαίας, και την επανένωση των παιδιών της μέσα από φυλετική κοινότητα αφιερωμένη στην υπεύθυνη διαχείριση και την εξελισσόμενη συνείδηση» (πηγή: Green Egg, the official Journal of the Church of All Worlds, Vol. 29, No. 119, May/June 1997.)
Πολλές περιβαλλοντικές ομάδες προωθούν την ειδωλολατρική ιδέα της Γαίας ως ζωντανή και ευφυή, που οι Έλληνες ονόμαζαν αρχέγονη θεά Γαία.
Αυτή η υπέρτατη θεότητα της Γης - Γαία, είχε ιερούς όρκους που αναφέρονται στο όνομά της, και οι προσκυνητές εκτελούσαν όλων των ειδών τα τελετουργικά γι’ αυτήν. Μια θηλυκή θεότητα ήταν αναγνωρισμένη σε πολλές θρησκείες που δεν ήταν μονοθεϊστικές. Οι θρησκείες που βασίζονται στη Φύση είναι οι πιο αρχαιότερες. Η Θεά είναι μια πόρτα για την Wicca επίσης γνωστή ως "οικο-φεμινισμός."
Στον (Ευαγγελικό) δικτυακό τόπο - creationcare.org σχεδόν 500 χριστιανοί ηγέτες υπέγραψαν την Ευαγγελική Διακήρυξη σχετικά με τη φροντίδα της Δημιουργίας. Ο στόχος: να εκπαιδεύσει, να εμπνεύσει και να κινητοποιήσει τους Χριστιανούς στην προσπάθειά τους να φροντίσουν για τη δημιουργία του Θεού. Θέλουν την εκκλησία να γιορτάσει το δώρο της δημιουργίας του Θεού την Κυριακή που πέφτει πιο κοντά στην Ημέρα της Γης, που τη λένε Κυριακή της Δημιουργίας.
Το creationcare.org πιστεύει ότι οι ανθρωπογενείς κλιματικές αλλαγές είναι ένα σοβαρό ζήτημα που απαιτεί χριστιανική δράση τώρα.
Η αναπληρώτρια Γενική Γραμματέας για την Πίστη και Τάξη του Εθνικού Συμβουλίου Εκκλησιών (NCC), Dr. Ann K. Riggs επιμένει, «Κανείς δεν μπορεί να διαβάσει την Αγία Γραφή και να αρνηθεί ότι η φροντίδα για τη δημιουργία είναι μέρος αυτού που ο Θεός μας ζήτησε να κάνουμε." Η Παλαιά Διαθήκη καθιστά σαφές αυτό το σημείο, σημειώνει, προσθέτοντας, "Δεν υπάρχει τίποτε στην Καινή Διαθήκη ή στις αρχαίες παραδόσεις της εκκλησία που προτείνει ότι δεν χρειάζεται πλέον να προστατεύουμε τη δημιουργία. Η φροντίδα της δημιουργίας είναι μέρος του Ευαγγελίου. " (Είναι η φροντίδα της δημιουργίας μέρος του ευαγγελίου; Αυτό που φαίνεται να λείπει είναι συγκεκριμένα χωρία ή ειδικές εντολές για αυτό).
Ο Matthew Fox, Νεοεποχίτης και πρώην καθολικός ιερέας, λαχταρούσε εδώ και πολλά χρόνια να δει μια «θρησκευτική ανανέωση» και «αφύπνιση» στην εποχή μας. Λέει ότι χρειαζόμαστε μια συνείδηση γης, να προχωρήσουμε πέρα από τον εθνικισμό σε έναν βιο-τοπικισμό. Πιστεύει στην Παρουσία του Κοσμικού Χριστού, στην επούλωση της Μητέρας Γης και τη γέννηση μιας παγκόσμιας αναγέννησης, όπου όλη η γη θα είναι σαν ιερός ναός.
Ο Fox που είναι ο ιδρυτής του Ινστιτούτου Πολιτισμού και Δημιουργίας, αναφέρει, «Πιστεύω ειλικρινά ότι η επιβίωση της Γης σήμερα εξαρτάται από μια συνείδηση γης, ότι θα προχωρήσουμε πέρα από τον εθνικισμό, σε μια αίσθηση βιο-τοπικισμού, ... Νομίζω ότι το μόνο μέλλον που έχει ο πλανήτης είναι μια πνευματική αφύπνιση και αυτή παγκόσμια. Για αυτό πιστεύω ότι οι θρησκείες της γης έρχονται εμπρός αυτή τη στιγμή στην ιστορία» (Full Circle: The Women's Spirituality Trilogy)
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: "Το να διαπράξεις έγκλημα κατά του φυσικού κόσμου είναι αμαρτία. Για τους ανθρώπους το να προκαλέσουν τα είδη να εξαφανιστούν και να καταστραφεί η βιολογική ποικιλομορφία της δημιουργίας του Θεού. . . οι άνθρωποι να υποβαθμίσουν την ακεραιότητα της Γης, προκαλώντας αλλαγές στο κλίμα του, από την απογύμνωση της Γης από φυσικά δάση της περιοχής, ή την καταστροφή των υγροτόπων της. . . να μολύνουν τα ύδατα της Γης, το έδαφός της, τον αέρα της, και τη ζωή της, με δηλητηριώδεις ουσίες. . . Αυτές είναι αμαρτίες»
πηγή:Κόκκινος ουρανός