Γράφει η Έφη Καραγεώργου
«Βραχιολάκι» φοράει στις διακοπές του ο 1 στους 5 Ευρωπαίους τουρίστες, ενώ ανοδικά κινείται το all inclusive και ανάμεσα στους Έλληνες.
Το 20% των Ευρωπαίων τουριστών αγοράζει πακέτα all inclusive, καθώς έτσι προγραμματίζει μέχρι τελευταίου σεντ την δαπάνη των διακοπών του.
Τα πακέτα ανάλογα με την χρονική περίοδο, την περιοχή, την κατηγορία της ξενοδοχειακής μονάδας, έχουν τεράστιες αποκλίσεις στις τιμές, καθώς ξεκινούν από τα 23 ευρώ τη μέρα το άτομο και φτάνουν και τα 78 ευρώ.
Το all inclusive είναι σημείο των καιρών. Η αγορά ζητάει το προϊόν και εμείς το προσφέρουμε. Οι Ευρωπαίοι, πιεσμένοι από την οικονομική κρίση, δεν θέλουν εκπλήξεις σε ότι αφορά τις τιμές, λέει ο κ. Γιώργος Τελώνης πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ (σύνδεσμος των ταξιδιωτικών γραφείων) και συνεχίζει:
Όμως, ενώ το all inclusive βοηθά στο κομμάτι των αφίξεων, ωστόσο δεν συμβαίνει το ίδιο και στο κομμάτι των εσόδων. Η Ελλάδα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη σημασία στην ενίσχυση των τουριστικών της εσόδων, ώστε ο τουρισμός να αποτελέσει την “ατμομηχανή” της ανάπτυξης. Οι τουρίστες που αγοράζουν πακέτα allinclusive, δαπανούν τα λιγότερα σε σχέση με τους υπόλοιπους τουρίστες και κυρίως είναι ιδιαίτερα χαμηλή η δαπάνη τους στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, εκτός της ξενοδοχειακής μονάδας στην οποία καταλύουν.
Ας σημειωθεί ότι οι τουρίστες με τα «βραχιολάκια» κατευθύνονται σε Χαλκιδική, Κρήτη, Κέρκυρα, Ρόδο, Κω, όπου είναι συγκεντρωμένες οι μονάδες all inclusive.
Το πρώτο τρίμηνο του 2011 οι διεθνείς αφίξεις στη χώρα ήταν μειωμένες κατά 0,9% σε σχέση με πέρυσι στα 455.144 άτομα (σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ), ενώ αντίθετα τα έσοδα ήταν αυξημένα κατά 312 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας Ελλάδος.
Την ίδια περίοδο οι ανταγωνιστές μας πέτυχαν άνοδο στις αφίξεις τους +15,6% η Τουρκία, +2,9% η Ισπανία και +0,3% η Κύπρος. Αντίστοιχα τα τουριστικά τους έσοδα διαμορφώθηκαν στα 1,52 δισ. ευρώ η Τουρκία, στα 8,4 δισ. ευρώ η Ισπανία και στα 300 εκατ. ευρώ η Κύπρος.
Πηγή:capital