Γράφει ο φοιτητής Χασάν Κάλφα
Η δίγλωσση μειονοτική εκπαίδευση (ελληνικά-τουρκικά), στηριγμένη σε παρωχημένα ελληνοτουρκικά πρωτόκολλα έχει ξεπεραστεί σήμερα από την ίδια την πραγματικότητα και αποτελεί σύστημα αλλοίωσης της εθνοτικής ταυτότητας των Πομάκων πολιτών. Παρά τα κάποια βήματα που έχουν γίνει στο χώρο της διαπολιτισμικής αγωγής, σημαντικά προβλήματα όπως η σχολική διαρροή και οι μαθησιακές δυσκολίες παραμένουν έντονα στα Πομακοχώρια. Οι μαθησιακές δυσκολίες οφείλονται κυρίως στη μη διδασκαλία της μητρικής μας γλώσσας, της Πομακικής.
Η προβληματική ελληνομάθεια των μαθητών σχετίζεται με τα υλικά και τη μέθοδο διδασκαλίας, τη στάση των διδασκόντων, την περιορισμένη χρήση της ελληνικής στο οικείο περιβάλλον των μαθητών αλλά και με άλλους παράγοντες όπως η κοινωνικο-οικονομική διαστρωμάτωση. Για όλα αυτά ευθύνεται η διείσδυση της τουρκικής γλώσσας και κουλτούρας στα πλαίσια του Ψυχρού Πολέμου, αλλά και οι εκάστοτε ελληνικές κυβερνήσεις . Ήταν μια επιθυμητή προοπτική για την ελληνική, τη Νατοϊκή και φυσικά την τουρκική πολιτική .
Στη συνέχεια και μέχρι το 1974, οι εφήμερες ελληνοτουρκικές προσεγγίσεις λειτούργησαν απολύτως αρνητικά για τους Πομάκους, αφού καμία ελληνική κυβέρνηση δεν ανακινούσε ένα θέμα που θα ενοχλούσε την τουρκική πλευρά, έστω και αν αφορούσε μια περιοχή μέσα στα όρια του ελληνικού κράτους.
Τα ελληνοτουρκικά μορφωτικά πρωτόκολλα (1951 και 1968) υπογράφηκαν μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα και επικύρωσαν τα όσα περί γλώσσας και τουρκικής εκπαίδευσης προβλέπονταν στα άρθρα της Συνθήκης που υπεγράφη στη Λοζάννη. Τα μέτρα αυτά πάρθηκαν σε μεγάλο βαθμό χάριν της συνοχής του ΝΑΤΟ και του καλού κλίματος στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και ενώπιον του κινδύνου του βουλγαρικού κομμουνισμού! Τα θύματα όμως ήταν και παραμένουμε εμείς ΟΙ ΠΟΜΑΚΟΙ.
Αυτά έγραψε με πόνο ψυχής ο φοιτητής Χασάν Κάλφα, Έλληνας Πομάκος και γνώστης της προσφερόμενης Παιδείας από την Ελλάδα στους Πομάκους. Η κυρία Διαμαντοπούλου, όμως, φαίνεται πως γνωρίζει καλύτερα πως πρέπει να εκπαιδεύονται οι Έλληνες Πομάκοι κι έτσι αποφάσισε να διατάξει την διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στους Πομάκους ως μητρικής γλώσσας!!! Προφανέστατα η κυρία Διαμαντοπούλου αγνοεί τι ακριβώς σημαίνει γλώσσα (και σίγουρα δεν είναι η μοσχαρίσια που σερβίρει η ίδια στην Παιδεία), όπως δεν γνωρίζει και τι ακριβώς σημαίνει η λέξη "μητρική". Η άγνοιά της αυτή, συνεπικουρούμενη από το "έργο" της κυρίας Δραγώνα, έχει καταφέρει να διαγράψει μία γλώσσα κι ένα τεράστιο τμήμα του μουσουλμανικού πληθυσμού της Θράκης. Για πρώτη φορά στα Παγκόσμια Χρονικά, ένα υπουργείο Παιδείας προσδιορίζει την εθνικότητα μίας πληθυσμιακής ομάδας, στερώντας από δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους το δικαίωμα διαιώνισης της γλώσσας τους, επιβάλλοντάς τους μία ξένη (και μισητή γλώσσα ως "μητρική") και η ίδια η υπουργός Παιδείας συμπλέοντας πλήρως με την πολιτική εκτουρκιμού των Πομάκων που επιδιώκει επί δεκαετίες η Άγκυρα, ρίχνει στην αγκαλιά των Τούρκων Έλληνες πολίτες. Μουσουλμάνους μεν, Έλληνες δε, χωρίς καν να αναγνωρίσει το δικαίωμά τους στον αυτοπροσδιορισμό, στην διατήρηση της πατρογονικής του γλώσσας, αλλά και στο δικαίωμα αυτών των πολιτών -των Πομάκων- να ενσωματωθούν στην Ελληνική κοινωνία ως Έλληνες και όχι ως τουρκογενείς...
Το έγκλημα της κυρίας Διαμαντοπούλου γίνεται απέναντι σε κάθε δικαίωμα του ανθρώπου να επιλέγει την Παιδεία που του παρέχεται και να διαιωνίζει την γλώσσα που του παραδόθηκε από τους προγόνους του. Δυστυχώς, αυτά τα εγκλήματα δεν καταδικάζονται από κανένα δικαστήριο, δεν διώκονται από καμία νομική υπηρεσία και δεν καταγράφονται σε κανένα Βιβλίο Συμβάντων της Ελληνικής Αστυνομίας.
Η κυρία Διαμαντοπούλου είναι υπόλογη απέναντι στους Πομάκους, απέναντι στους Έλληνες πολίτες, απέναντι σε κάθε έννοια δικαίου και ανθρωπισμού. Η άγνοιά της (εάν είναι άγνοια) χαρακτηρίζεται άκρως επικίνδυνη για την Ελληνικότητα της Θράκης και ίσως θα πρέπει να βρεθεί -επιτέλους- κάποιος να καταδείξει το "έργο" της κυρίας που πριν δύο χρόνια ήθελε να αντικαταστήσει την Ελληνική γλώσσα με την Αγγλική...!