Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Συλλεκτικό πολυτελές Ἡμερολόγιο τοῦ 2011 κυκλοφορήθηκε ἀπό τό Ἰνστιτοῦτο «Χριστοφόρος Παπουλᾶκος».

Περιέχει σπάνιο ἔγχρωμο φωτογραφικό ὑλικό δώδεκα ἄγνωστων ἁγίων μορφῶν τῆς Οἰκουμενικῆς Ὀρθοδοξίας. Στήν δεύτερη ὄψη κάθε ἱερῆς μορφῆς, καταγράφεται ὁ βίος τοῦ κάθε ἁγίου, ὥστε νά γίνει γνωστό τό ἔργο, ἡ προσφορά καί ἡ τιμή του.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhFEAw2RxQGaD2XtUU-ga6XC5q112nouir-YQv8pHDxKU9czDyPyj0umW5snwg_rluRkPQpxxSnYnRNjWGP3VdkdsvpPC8CH1mBT3HN_Q-31I-B5XwOEnB8X1nfirXHCMYfIXqVsWz1gH4/s1600/papoyl1.JPG



Τό πρῶτο φύλλο τοῦ Ἡμερολογίου κοσμεῖται μέ τίς μορφές τῶν ὁσίων Χριστοφόρου τοῦ Παπουλάκου καί Σοφιανοῦ, ἐπισκόπου Δρυϊνουπόλεως καί Ἀργυροκάστρου. Ὁ λόγος τῆς παρουσίας τῶν συγκεκριμένων Ἁγίων ἀναπτύσσεται στό δεύτερο φύλλο, ὅπου ἀναφέρεται: «Τό ἡμερολόγιο τοῦ ἔτους 2011 εἶναι ἀφιερωμένο στά 150 χρόνια ἀπό τήν κοίμηση τοῦ ὁσίου πατρός ἡμῶν Χριστοφόρου τοῦ Παπουλάκου (+ 18-1-1861), τοῦ ὁποίου τό ὄνομα φέρει τό μή κερδοσκοπικό: Ἰνστιτοῦτο «ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ», καθώς καί στά 300 χρόνια ἀπό τήν κοίμηση τοῦ ἐν ἁγίοις πατρός ἡμῶν Σοφιανοῦ, ἐπισκόπου Δρυϊνουπόλεως καί Ἀργυροκάστρου (+ 26-11-1711)».


Ἐνῶ στό πνεῦμα τοῦ Ἡμερολογίου, μᾶς εἰσαγάγει ὁ Πρόλογος τοῦ ἐλλογιμοτάτου καθηγητοῦ Πανεπιστημίου κ. Ἀθανασίου Παλιούρα, ὅπου σημειώνει:


Πρόλογος


Μέσα ἀπό τά 12 φύλλα τοῦ Ἡμερολογίου αὐτοῦ προβάλλονται καί δώδεκα ἄγνωστες μορφές τῆς Πίστεως καί τοῦ Γένους σύμφωνα μέ τό ε΄ ἄρθρο τοῦ Καταστατικοῦ τοῦ ἡμετέρου Ἰνστιτούτου, πού, μεταξύ τῶν ἄλλων, προβλέπει: «Φέρνει στό φῶς τῆς δημοσιότητας τό βίο καί τή δράση καί ἄλλων ἄγνωστων μορφῶν (ἐκτός τοῦ Παπουλάκου) τοῦ ὄψιμου Ἑλληνισμοῦ καί τῆς Ὀρθοδοξίας, πού ἐργάσθηκαν στόν ἀμπελώνα τοῦ Κυρίου».


Ὁ Ἰανουάριος ἀφιερώνεται στόν ὅσιο Χριστοφόρο Παπουλᾶκο καί ὁ τελευταῖος μήνας στόν ὅσιο Διονύσιο τόν Ἐπιφανειάδη, ὁμόγνωμο καί συνοδοιπόρο τοῦ Παπουλάκου. Ἀκόμη παρουσιάζεται ἕνας ἀπό τούς πολλούς «Παπουλακιστές», ὅπως ἀναφέρονται στά ἔγγραφα τῆς ἐποχῆς, ὁ ὅσιος Ἰωακείμ ὁ Ἰθακήσιος, πού εὐρέως ἤδη τιμᾶται, ἰδιαίτερα στήν γενέτειρά του καί στό Ἅγιο Ὄρος. Μαζί τους παρουσιάζεται καί ἕνας ἀπό τούς θιασῶτες τοῦ Κολλυβαδικοῦ κινήματος, πού εἶναι παράλληλο μέ τό Χριστοφορικό κίνημα, ὁ ὅσιος Δανιήλ ἀπό τή Ζαγορά τοῦ Πηλίου. Ἀκολουθοῦν ἄλλες ὀσιακές μορφές, κτίτορες ἱερῶν Μονῶν, ὅπως ὁ ἰαματικός ὅσιος Τιμόθεος, ἐπίσκοπος Εὐρίπου, ὁ ὅσιος Ἰωακείμ τῆς Μονῆς Νοτενῶν Ἀχαΐας, ὁ ὅσιος Νεκτάριος τῆς Μονῆς Εὐαγγελιστρίας – Ἁγίων Πάντων Ἐρυμανθείας τῆς Ἀχαΐας καὶ ὁ ὅσιος Εὐφρόσυνος τῆς Μονῆς Θεοτόκου Κηπουραίων τῆς Κεφαλληνίας.


Τή χορεία τῶν προβαλλομένων ἁγίων συμπληρώνουν πέντε νεοφανεῖς ὁσιομάρτυρες μέ τόν καθηγούμενό τους ἱερομάρτυρα ἅγιο Βλάσιο τό Νέο ἀπό τά Σκλάβαινα τῆς Ἀκαρνανίας. Ὁ κύκλος κατακλείεται μέ τήν παρουσίαση τριῶν ἀκόμη ἁγίων τῆς Βορείου Ἠπείρου, τοῦ παλαιοῦ μάρτυρα Τρύφωνος ἀπό τό χωριό Σέκιστα, κοντά στό Βεράτι, τοῦ ἁγίου Σοφιανοῦ, ἐπισκόπου Δρυϊνουπόλεως καί Ἀργυροκάστρου, καί τοῦ δραστήριου ἱεράρχη τῆς Τρανσυλβανίας, ὁσίου Ἀνδρέου τοῦ Γραικοῦ, ἀπό τήν οἰκογένεια Σαγκούνα, καταγόμενου ἀπό τό χωριό Γκράμποβα τῆς Βορείου Ἠπείρου.


Πρόκειται γιά ὁσίους ἄνδρες, ἐκ τῶν ὁποίων ὁρισμένοι, ὅπως καί πολυάριθμοι ἄλλοι, δέν ἔχουν ἀκόμη ἐπισήμως ἁγιοκαταταχθεῖ ἀπό τή Μεγάλη τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησία, ἀλλά ἀναγνωρίζονται καί τιμῶνται ὡς ἅγιοι ἀπό τό χριστεπώνυμο πλήρωμα, πού ἔχει καί τόν πρῶτο λόγο στήν ὅλη διαδικασία. Αὐτό καταφαίνεται καί ἀπό τό πλῆθος τῶν ἀπεικονίσεων τῶν μορφῶν τους καί ἀπό τίς ἱερές Ἀκολουθίες, πού ἤδη ἔχουν συνταχθεῖ στή μνήμη τους.


Αὐτῶν ταῖς ἁγίαις πρεσβείαις, Κύριε, ἐλέησον πάντας ἡμᾶς. Ἀμήν.


Γιά τήν Ἐπιστημονική Ἐπιτροπή τοῦ Ἰνστιτούτου «ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ»
Ἀθανάσιος Παλιούρας
Καθηγητής Βυζαντινῆς Ἀρχαιολογίας καί Τέχνης




ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟ: ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

«ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΠΑΠΟΥΛΑΚΟΣ»

ΕΔΡΑ: ΕΛΑΣΣΟΝΟΣ 4 ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ

ΑΤΤΙΚΗΣ 153 54 ΤΗΛ: 210 6042747
www.papoulakos.gr ΦΑΞ: 210 6610805
Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε