Γράφει ο Σταύρος Νικολαΐδης
Επέστρεψε εξάλλου στην πρώτη Εκκλησία και ένα άλλο Ιερό τέρας της θεολογίας. Ο Μπάρτ, προσπαθώντας να απαντήσει στις ερωτήσεις του ποιμνίου του. Επέστρεψε και δημιούργησε μια τρομερή εκκλησιολογία. Δεν μάθαμε ποτέ αν απάντησε στο ποίμνιό του και το κυριότερο γιατί δεν μπορούσε να απαντήσει!; Πώς έγινε Ιερεύς; Από κλίση; Ήταν καλό παιδί και καλός επιστήμων; Έχει μεγάλη σημασία το σημείο τούτο και θα επιμείνουμε λίγο περισσότερο. Επειδή εδώ βρίσκεται το σύνορο ανάμεσα στους πιστούς και στους “τουρίστες”, οι οποίοι ζητούν προπληρωμένες υπηρεσίες για τις διακοπές τους!Ας πάρουμε λοιπόν τον κ. Μπάρτ, το Iερό τέρας της θεολογίας! Ερεύνησε με τη βοήθεια της Ιστορικής σχολής της εποχής του, την πρώτη λεγόμενη Εκκλησία, επειδή ήδη αυτός αισθανόταν ότι ανήκει στην τρίτη, τέταρτη, πέμπτη … ποιος ξέρει, δεν μας το αποκάλυψε. Κατανόησε ορισμένα πράγματα και μ’ αυτά έφτιαξε ένα σύστημα, με τη βοήθεια του οποίου μπορούν να δοθούν απαντήσεις στις ερωτήσεις των πιστών της εποχής του! Αυτή τη διαδικασία είναι εύκολο να την καταλάβουμε, βρίσκεται ήδη σε εφαρμογή στη Φύση, παρότι νομίζουμε πως είναι μοντέρνα, προοδευμένη και εξελιγμένη.
Ο άνθρωπος αυτός προσπαθεί να μας ταΐσει έτοιμη χωνεμένη τροφή, όπως ταΐζουν τα θηρία τα μικρά τους. Τους νεοσσούς τους. Αυτή η ζωή αγαπητοί δεν είναι Εκκλησία! Είναι ζούγκλα. Στην Εκκλησία τρώμε όλοι την ίδια, φρέσκια, καινούργια τροφή, μικροί και μεγάλοι. Δεν ενσαρκώθηκε ο Κύριος για να μας πείσει να τρώμε εμετούς. Μακρυά από μας οι καλές προθέσεις των Ιερών τεράτων.
Θα συνεχίσουμε όμως: ο αγαπητός Φλωρόφσκι κράτησε μέχρι τέλους μία σπίθα αλήθειας στη ζωή του. Παρότι δεν την ξεχώρισε όπως έπρεπε να κάνει, δεν την άφησε όμως να σβήσει τελείως. Νά τί μπορούμε να διαβάσουμε ανάμεσα στα κείμενά του: «Η σύγχρονος Ορθόδοξος Εκκλησία είναι η ιδία Εκκλησία με την της εποχής των Πατέρων, όπως διεκδίκησαν και ισχυρίστηκαν πάντοτε οι ίδιοι οι Ορθόδοξοι; Αποτελεί νόμιμον συνέχεια της αρχαίας Εκκλησίας; Επόμενοι τοις Αγίοις Πατράσι! Αρχαίες συνήθειες δεν αποτελούν εγγύησιν της αληθείας! Άγιος Κυπριανός: η αρχαιότης άνευ αληθείας είναι αρχαιότης πλάνης! Ο Κύριος είπε “εγώ ειμί η αλήθεια”, δεν είπε “εγώ ειμί η συνήθεια”! Η αληθής παράδοσις είναι μόνον η παράδοσις της αληθείας. Η Εκκλησία εμπιστεύεται εξίσου το κήρυγμα των Αποστόλων και τα δόγματα των Πατέρων. Μόνο με το να είναι πατερική η Εκκλησία είναι συνεχώς “αποστολική”. Οι Ορθόδοξοι έμειναν πάντοτε στην παράδοση των Πατέρων ως λατρεύοντες! Οφείλουν να μείνουν στην ίδια παράδοση και σαν θεολόγοι».
Με αυτά τα δεδομένα και μόνον, τί θα λέγαμε για έναν Πατριάρχη ο οποίος δηλώνει εδώ και χρόνια, όπου βρεθεί και όπου σταθεί, πως οι Πατέρες του σχίσματος ήταν δαιμονισμένοι; Υπογράφοντας και αναγνωρίζοντας το πρωτείο του πάπα, δεν αναγνωρίζουμε αμέσως και σαφώς πως η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν είναι η νόμιμη συνέχεια της εποχής των Πατέρων, δεν είναι αληθινή Εκκλησία;
Πόσο αληθινή μπορεί να είναι η θεολογία του κ. Ζηζιούλα, πρωτότυπη και νεωτερική, στηριγμένη στην αναλογία, στον εικονισμό, στην αντιπροσώπευση του επισκόπου, πρωτάκουστα όλα τους πράγματα για την αλήθεια της πατερικής μας παραδόσεως; Όταν δηλώνει δημοσίως πως δεν καταλαβαίνει τί λέει ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος και ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς; Αυτός ο προεστώς στο κέντρο της Εκκλησίας, ο οποίος δεν έχει άλλη δουλειά να κάνει παρά να προΐσταται της Θείας Ευχαριστίας, δεν είναι ένα άγαλμα; Έστω το άγαλμα του Αποστόλου Πέτρου, που λατρεύεται στη Ρώμη; Ξεχάσαμε τόσο εύκολα πως οι αρχαίοι Αιγύπτιοι λάτρευαν τα ομιλoυντα αγάλματα; Τόσο σύγχρονη είναι η θεολογία του;
Ας δούμε σύντομα λίγες ιστορικές αποκαλύψεις ακόμη από τον άλλον μεγάλο Ρώσο θεολόγο, τον Μπουλγκάκωφ: «Ιστορικά, μαζί με το Βυζάντιο κατεστράφη και ο δεσμός της Πατερικής Εκκλησίας με την Αποστολική, πρώτη Εκκλησία! Στη θέση της εισέρχεται βίαια η Ρωμαϊκή εκδοχή της Εκκλησίας, η Ιεραρχημένη Εκκλησία, η Ιεραρχία, απολυτοποιημένη στο πρωτείο του πάπα, ενός απλού επισκόπου και σβήνει ακόμη και τη Λατρεία της Εκκλησίας! Εδραιώνεται για πάντα η Αποστολική διαδοχή της Ιεραρχίας! Παρότι δε οι προτεστάντες επαναστατούν στην Ιεραρχημένη ακριβώς εκδοχή της Εκκλησίας, η επιστροφή τους εδραιώνει την ερμηνεία αυτής της Εκκλησίας. Η σωτηρία τους έρχεται sola scriptura, από το Βιβλίο. Η Ρώμη, αφού έχει καταστρέψει την Κωνσταντινούπολη και νικήσει στους Ιερούς πολέμους τους προτεστάντες, στη Σύνοδο του Τριδέντου του Βατικανού (1869-1870) επικυρώνει για πάντα την Ιεραρχική εκδοχή της Εκκλησίας και το πρωτείο του πάπα, τον θεμέλιο λίθο αυτής της Εκκλησίας. Αυτή η τροπή δυστυχώς, γίνεται αποδεκτή από τη Ρωσική θεολογία, η οποία με τις “Ορθόδοξες ομολογίες” αποδέχεται στο πρόσωπο κάθε επισκόπου το Ιεραρχικό πρωτείο του πάπα και την αποστολική διαδοχή των επισκόπων. Πρωτάκουστο για την Οικονομία της Σωτηρίας!» Με τη βοήθεια λοιπόν του Μπουλγκάκωφ μπορούμε να καταλάβουμε και εμείς την πιο σκοτεινή σελίδα της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας! Το “Πηδάλιο” αναγνωρίζει αποστολική διαδοχή ακόμη και στους παπάδες!
Οι διανοούμενοι της Ελλάδος, για να μην μείνουν έξω από τις εξελίξεις, εισήγαγαν τη δόξα του προσώπου και τον καημό του Ενός. Στην αρχή πίστεψαν πως είναι δύο διαφορετικά πράγματα, τα οποία ενδεχομένως θα μπορούσαν να μας ζητήσουν και την επιλογή μας ακόμα. Η ιστορία όμως, διέψευσε όλους τους ευσεβείς πόθους. Και τα δύο πράγματα ενώνονται στο ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΕΝΟΣ, του ΠΑΠΑ!
Η μυστική εκδοχή της Ιστορίας είναι πως αποκαλύπτει στο τέλος όλες τις φαιδρές και μάταιες φιλοδοξίες του ανθρώπου. Ας μάθουμε επιτέλους τί σημαίνει: ο Κύριος μπήκε στην Ιστορία! Η Ιστορία θα αποκαλύπτει πλέον την πλάνη, όπως η Εκκλησία αποκαλύπτει την αλήθεια!
Συνεχίζεται..
πηγή:Αμέθυστος