Γράφει η Δέσποινα
Μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία ανέλαβε η βουλευτής επικρατείας του Πασοκ Μάγια Τσόκλη σε συνεργασία με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τουριστικά γραφεία, επιχειρήσεις παραγωγής τοπικών προϊόντων και αποδέκτες τους … επισκέπτες της Ελλάδας. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η αναστροφή του αρνητικού κλίματος για τον τουρισμό που έχει δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα, μέσω της διανομής στους αφιχθέντες επισκέπτες ενός πακέτου με δώρα παραδοσιακά προϊόντα της Ελλάδας. Στην πρωτοβουλία συμμετέχει η Κοινότητα της Οίας, η οποία και μας ενημέρωσε για την εν λόγω πρωτοβουλία, ενώ το «πακέτο» θα μοιράζεται και στο διεθνές αεροδρόμιο της Σαντορίνης.
Σύμφωνα με την ενημέρωση,
Όπως γνωρίζουν όλοι οι Έλληνες, η βαριά βιομηχανία μας, ο ελληνικός τουρισμός, δέχεται ολομέτωπη επίθεση από τις αρχές της καλοκαιρινής περιόδου, από το εσωτερικό κυρίως της χώρας, με αποτέλεσμα να χάνονται πολύτιμες εισροές για την ελληνική οικονομία χιλιάδων ξένων επισκεπτών σε μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για την επιβίωση της ελληνικής οικονομίας και σε βάρος πολλών χιλιάδων εργαζόμενων σε όλο το φάσμα του τουριστικού κλάδου. Η δυσφήμιση της Ελλάδας από τα ξένα ΜΜΕ που αναμεταδίδουν το κλείσιμο και τα πανό της Ακρόπολης, το μπλοκάρισμα κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά, ακόμα και την παρεμπόδιση προσέγγισης πτήσης τσάρτερ σε ελληνικό νησί, είναι ανυπολόγιστη και δημιουργεί ήδη πρόβλημα για τις κρατήσεις της επόμενης χρονιάς. Ο ευαίσθητος κλάδος των αερομεταφορών επωμίζεται τις επιπτώσεις της μειωμένης ζήτησης μέσα στην υψηλότερη περίοδο του καλοκαιριού και μετράει ανυπολόγιστες απώλειες σε έσοδα.
Έτσι, τον περασμένο μήνα, με πρωτοβουλία της Μάγιας Τσόκλη (Βουλευτή επικρατείας και εισηγήτριας του κοινοβουλευτικού τομέα εργασίας του ΠΑΣΟΚ, για τον τουρισμό), και του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών (ΣΑΑΕ), μέσω του προέδρου του, κου Ντίνου Φραντζεσκάκη, οργανώσαμε την πρώτη και δεύτερη “επίθεση φιλίας” προς τους ξένους ταξιδιώτες που επισκέπτονται την χώρα μας, ώστε να αντιστραφούν οι αρνητικές εικόνες που εξέπεμψαν τα διεθνή ΜΜΕ το τελευταίο διάστημα.
Εδώ δημιουργήθηκε το πρόβλημα και από εδώ πρέπει να αντιστραφεί η εικόνα.
Αρχικά στοχεύσαμε στις κύριες πύλες εισόδου και εξόδου της χώρας. Ξεκινήσαμε πιλοτικά στις 2 Ιουνίου από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με την συνεργασία της Aegean Airlines/Lufthansa και συνεχίσαμε στις 9 Ιουνίου στο λιμάνι του ΟΛΠ, “επιτιθέμενοι” στο πλοίο AIDA DIVA, με την υποστήριξη της διοίκησης του ΟΛΠ, του Δήμου Πειραιά, και του ταξιδιωτικού οργανισμού Seaways, προσφέροντας μικρές συσκευασίες ελληνικών προϊόντων από ευγενικές χορηγίες όπως αναφέρονται παρακάτω.
Γνωρίζοντας ότι το word-of-mouth (από στόμα σε στόμα) είναι η πιο ειλικρινής και αποτελεσματική διαφήμιση, ότι οι καλύτεροι πρεσβευτές και μάρτυρες της ελληνικής φιλοξενίας δεν μπορεί να είναι άλλοι από τους ίδιους τους ξένους που θα μεταφέρουν το θετικό μήνυμα στις πατρίδες τους, κι ενώ οι ποικιλόμορφες αντιπαραθέσεις με στόχο τον ελληνικό τουρισμό και τους εργαζόμενους του κλάδου συνεχίζονται, εμείς στοχεύουμε αυτή τη φορά στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης, στις 21 Ιουλίου, σε συνεργασία με την Aegean Airlines/Star Alliance, Goldair Handling/SAS, την Air Berlin/Pandair, με την υποστήριξη της διοίκησης του ΟΛΠ, της Blue Star Ferries, της Gabbiano Appartments, του Εκδοτικού Οίκου ΚΑΜΠΥΛΗ Α.Ε., του Κρατικού Αερολιμένα Σαντορίνης, της Κοινότητας Οίας και της Κοινοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Οίας, προσφέροντας πάλι μικρές συσκευασίες προϊόντων των εταιριών Gaea (των παραδοσιακών γεύσεων), Βαρβαγιάννη (του Μυτιληνιού ούζου) σε συσκευασίες δώρου του ΕΟΤ, μαζί με πληροφοριακό υλικό τόσο των εταιριών, όσο και της χώρας μας.
Το μικρό κειμενάκι που ακολουθεί και συνοδεύει την «επίθεση φιλίας» έχει γράψει ο συγγραφέας Γιάννης Κακουλίδης:
Σας προσφέρουμε λίγη Ελλάδα για να την πάρετε μαζί σας. Για να τη γεύεστε κάθε φορά που τη νοσταλγείτε. Για να τη μυρίζετε και να επιστρέφετε για λίγο, έστω και νοερά. Εμείς οι Έλληνες δεν αγαπάμε τους αποχαιρετισμούς. Γι’αυτό και δεν σας λέμε «αντίο». Σας λέμε «εις το επανειδίν ».
Επίλογος..
Όλα καλά , αλλά αυτή η φράση για την “δυσφήμιση της Ελλάδας από τα ξένα ΜΜΕ που αναμεταδίδουν το κλείσιμο και τα πανό της Ακρόπολης, το μπλοκάρισμα κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά, ακόμα και την παρεμπόδιση προσέγγισης πτήσης τσάρτερ σε ελληνικό νησί” ελαφρώς προβοκατόρικη μου ακούγεται… σαν να παραδεχόμαστε δηλαδή μια αλήθεια που δεν θέλαμε να δούμε…
Ενώ και η φράση ότι “εδώ δημιουργήθηκε το πρόβλημα και από εδώ πρέπει να αντιστραφεί η εικόνα” με βάζει σε σκέψεις σχετικά με το πώς και ποιοι δημιούργησαν το πρόβλημα και πως λύνεται…. δηλαδή στους Γερμανούς που μας πίεσαν οικονομικά το προηγούμενο διάστημα θα δώσουμε ή δεν θα δώσουμε δωράκι; ….