Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Δευτέρα, 26 Απριλίου 2010

Ο τουρισμός θα μας βγάλει απο την κρίση





http://www.findit.gr/adpics/4a2d60ec7beed140f2ee4548c.jpg

«Δυστυχώς,η φετινή διαφημιστική καμπάνια υπολείπεται σημαντικά σε κονδύλια σε σχέση με το παρελθόν, λόγω της οικονομικής κρίσης και των δημοσιονομικών περιορισμών. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι εάν είναι κατάλληλα στοχευμένη και οι λίγοι αυτοί πόροι θα «πιάσουν τόπο» και θα έχουν αυξημένη αποτελεσματικότητα. Ειδικότερα φέτος επιβάλλεται να δοθεί έμφαση στο e-promotion, με ουσιαστική αξιοποίηση των δυνατοτήτων προβολής μέσω του Διαδικτύου.

Με κατάλληλες ενέργειες στους παραπάνω τομείς, θα έχουμε αποτέλεσμα, χωρίς αντίστοιχα μεγάλες δαπάνες.Παράλληλα, το ΞΕΕ, μαζί με τους άλλους φορείς του κλάδου, έχουν επανειλημμένα προτείνει την είσοδο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην υλοποίηση της διαφήμισης, ώστε να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι υφιστάμενοι πόροι, μεγιστοποιώντας το θετικό αποτέλεσμα για τη χώρα».

Λόγια του Γιωργου Τσακίρη , προεδρου του Ξενοδοχειακου Επιμελητηρίου Ελλάδος ο οποιος εξηγει τους λόγους που εχουν βγει στο σφυρι πολλά ξενοδοχεία, φαινόμενο που ειναι εντονο και στο νομό Κυκλάδων.«Ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει δαπανήσει τα τελευταία χρόνια σημαντικά ποσά για εκσυγχρονισμούς υφισταμένων μονάδων και δημιουργία νέων, είτε λόγω των Ολυμπιακών είτε μετά από αυτούς και μάλιστα, όπως επανειλημμένα έχουμε πει, με ελάχιστες επιδοτήσεις και ενισχύσεις από το κράτος.

Ωστόσο, ο κλάδος έχει απόλυτη ανάγκη από την αναπτυξιακή στήριξη του κράτους, με δεδομένο ότι λειτουργεί σε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Επιβαρύνσεις, αντικίνητρα και εν γένει εμπόδια από την πλευρά της Πολιτείας εξασθενούν τη δυναμική του τουριστικού τομέα και τον οδηγούν σε σταδιακή απώλεια της ανταγωνιστικότητας του. Η πολιτική αυτή σε συνδυασμό με την παρούσα οικονομική κρίση είχε ως πρώτο ορατό αποτέλεσμα την αύξηση των πωλητηρίων σε ξενοδοχειακές μονάδες».


-Κύριε προεδρε προσφατα στοιχεία αναφερουν πως έχουν εντοπιστεί πάνω απο 400 ξενοδοχειακές μονάδες που διατίθενται προς πώληση έναντι επιδιωκόμενου τιμήματος 2,44 δις. ευρώ. Μήπως ειναι ακομη χειροτερα τα πραγματα;

«Αναμφισβήτητα ο αριθμός των προς πώληση ξενοδοχειακών μονάδων είναι πιο αυξημένος από αυτούς που έχουμε συνηθίσει, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν θα χαρακτήριζα των αριθμό των προς πώληση ξενοδοχείων ως ανησυχητικό. Πρόκειται για ένα μικρό ποσοστό του συνόλου του ξενοδοχειακού δυναμικού της Ελλάδας».

-Ποιές εξελίξεις δρομολογεί η κριση στον τουρισμό;
«Η παρούσα κρίση έχει επιδεινώσει την πορεία όλων των βασικών δεικτών της τουριστικής δραστηριότητας, οι οποίοι ήδη εμφάνιζαν κόπωση, με αποτέλεσμα την σημαντική μείωση του ρυθμού αφίξεων και εσόδων, καθώς και τη μέση κατά κεφαλή δαπάνη των τουριστών. Επιπλέον, η απουσία στρατηγικής, η ευκαιριακή και η πυροσβεστική αντιμετώπιση όλων των θεμάτων έχουν στερήσει από τον τουρισμό της χώρας τη δυναμική και την ορμή του κλάδου της δεκαετίας του 80 και 90».

-Πως θα αλλαξει το δυσμενές κλίμα;
«Για την αντιστροφή του, είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη να υλοποιηθεί ένας «ολοκληρωμένος μακροχρόνιος στρατηγικός σχεδιασμός». Ήλθε η ώρα , σοβαρά , χωρίς υπερφίαλες και μη ρεαλιστικές προσεγγίσεις, να αναζητήσουμε και να προσδιορίσουμε , το προϊόν που θέλουμε να έχουμε και φυσικά το κοινό στο οποίο θα το διαθέσουμε. Επιβάλλεται πλέον να προχωρήσουμε σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό των επιθυμητών δημόσιων υποδομών, των μορφών τουρισμού που σαν χώρα μπορούμε να έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών μας, των επενδύσεων που θα ενισχύονται, των περιοχών με προτεραιότητα και των δυνατοτήτων τουριστικής ανάπτυξης, με το απαιτούμενο, φυσικά, νομοθετικό πλαίσιο.
Επίσης, η αντιμετώπιση της κρίσης επιβάλλει στενή συνεργασία της πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού με τους φορείς του τουρισμού και εν γένει με τον ιδιωτικό τομέα, ώστε οι όποιες προτάσεις και μέτρα προωθούνται να αποτελούν αποτέλεσμα σύνθεσης ιδεών και εμπειριών και γόνιμου διαλόγου.
Θεωρώ επίσης ότι η παρούσα κρίση επιβάλλει να προχωρήσει άμεσα η εξειδίκευση των αξόνων του ΕΣΠΑ για τον Τουρισμό και η εφαρμογή όλων των προγραμμάτων».

-Ο τουρισμός μπορεί να βοηθήσει τη χώρα να βγει από την κρίση;
«Όπως επανειλημμένα έχω τονίσει, ο τουριστικός τομέας έχει την δυνατότητα να βοηθήσει αποτελεσματικά την χώρα να αντιμετωπίσει την οικονομική κρίση και να την στηρίξει σε τομείς στους οποίους , σύμφωνα με τις προβλέψεις, η χώρα μας θα δοκιμασθεί ιδιαίτερα όπως η απασχόληση , η περιφερειακή ανάπτυξη κ.ά. Αρκεί η πολιτική ηγεσία της χώρας να δείξει έμπρακτα ότι αναγνωρίζει αυτή τη δυναμική του Τουρισμού, που αποτελεί χωρίς αμφισβήτηση την μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας».

-Η φετινή τουριστική χρονιά θα κινηθεί στα επίπεδα του 2009 ή καλύτερα;
«Η χρονιά που διανύουμε είναι εξίσου δύσκολη με το 2009, εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης της χώρας και της αρνητικής εικόνας που έχει διαμορφωθεί διεθνώς για την Ελλάδα. Η υστέρηση που παρατηρείται στις τουριστικές κρατήσεις από τις κύριες αγορές του εξωτερικού δημιουργεί εύλογες ανησυχίες. Επιπλέον, τα μέτρα δημοσιονομικής πολιτικής αναμένεται να οδηγήσουν σε μείωση του εσωτερικού τουρισμού. Η εκτίμησή μου, με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα, είναι ότι η τουριστική κίνηση φέτος θα κινηθεί στα επίπεδα του 2009 , με ταυτόχρονη όμως υποχώρηση των εσόδων για τον τουριστικό κλάδο».


http://www.kykladesnews.gr/apopseis/56-lifestyle/56225-2010-04-26-12-48-01.html


Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε