Και ο άγιος αυτός έχει εξοστρακιστεί από το μάθημα των Θρησκευτικών. Ενώ στο παλαιότερο βιβλίο Θρησκευτικών υπήρχε διδακτική ενότητα αφιερωμένη στον άγιο Γρηγόριο Παλαμά και την λεγόμενη ησυχαστική έριδα, στο σήμερα διδασκόμενο βιβλίο Θρησκευτικών της Γ΄ Γυμνασίου (βλ. εικόνα αριστερά) δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά στον μεγάλο ησυχαστή άγιο. Μαζί με τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό και άλλους αγίους που αντιτάχθηκαν στις αιρέσεις και τις κακοδοξίες του Παπισμού, ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς εξαιρέθηκε από το μάθημα των Θρησκευτικών, προφανώς γιατί δεν υπηρετούσε τον σκοπό της συνδιαλλαγής, του διαλόγου και της αλληλοκατανόησης μεταξύ Ορθοδόξων και Παπικών. Πως θα μπορούσε άλλωστε να γίνει διαφορετικά;
Στο βιογραφικό του υπεύθυνου για το μάθημα των Θρησκευτικών Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Σταύρου Γιαγκάζογλου που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Με πρωτοβουλία του πραγματοποιήθηκε συνάντηση της επιτροπής παιδείας των εν Ελλάδι Ρωμαιοκαθολικών και του τομέα θεολόγων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κατά την οποία συζητήθηκαν για πρώτη φορά από κοινού ζητήματα που αφορούν τα σχολικά εγχειρίδια των Θρησκευτικών στα σχολεία της Συνόδου των Ρωμαιοκαθολικών στην Ελλάδα και αποφασίσθηκε η χρήση κοινών διδακτικών βιβλίων στο μάθημα των Θρησκευτικών. Επόπτευσε τη συγγραφή των νέων διδακτικών εγχειριδίων του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Γυμνάσιο για τον μαθητή και τον καθηγητή καθώς και τα συνακόλουθα εκπαιδευτικά λογισμικά (2003-2006)».
Φυσικά ο «εξορισθείς» από το μάθημα των Θρησκευτικών αντιπαπικός άγιος Γρηγόριος Παλαμάς παραμένει έξω από αυτό και με τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά.
Το πραγματικά τραγελαφικό είναι ότι, σύμφωνα με το ίδιο παραπάνω βιογραφικό, η διδακτορική διατριβή του Σταύρου Γιαγκάζογλου είχε θέμα: «Κοινωνία Θεώσεως. Η σύνθεση Χριστολογίας και Πνευματολογίας στο έργο του αγίου Γρηγορίου Παλαμά».
πηγή:Θρησκευτικά