Τρίτη 17 Αυγούστου 2010

Οι Έλληνες τουρίστες δεν έχουν παιδεία!



Είμαι Ξενοδόχος. Για να μην παρεξηγηθώ σας αναφέρω οτι πρόκειται για μια μικρή (80 δωμάτια) ξενοδοχειακή μονάδα τριών αστέρων στην οποία εγώ και η οικογένεια μου δουλεύουμε......μέρα-νύχτα μαζί με τους υπόλοιπους 17 εργαζόμενους του ξενοδοχείου.
Οι τιμές έχουν παραμείνει στάσιμες εδώ και 4 χρόνια ενώ οι πρώτες ύλες γνωρίζετε καλά πόσο έχουν ανεβεί τα τελευταία 4 χρόνια.
Σε μια αβέβαιη τουριστική χρονιά, όπως και η προηγούμενη (όπως θα είναι και η επόμενη) λόγω των περιορισμένων προκρατήσεων και της κίνησης της "τελευταίας στιγμής" βρεθήκαμε να είμαστε -ως τώρα- η εξαίρεση στον κανόνα των ξενοδοχείων.
Είχαμε αύξηση στις κρατήσεις και στο τζίρο την μεγαλύτερη της τελευταίας 6ετίας, σε αυτό ίσως συμβάλλει και η σταθερότητα των τιμών, η διαρκής αναβάθμιση της μονάδας και οι καλές εξώθεν κριτικές στο διαδίκτυο.
Απο το ξενοδοχείο πέρασαν φέτος Γερμανοί, Ιταλοί, Αυστριακοί, Ελβετοί, Αγγλοι, Πολωνοί, Τσέχοι, Σλοβάκοι και πολλές ακόμα εθνικότητες ανάμεσα τους και Έλληνες.
Δυστυχώς οι πιό δύστροποι πελάτες, οι πιό απαιτητικοί και οι πιό παράλογοι ήταν οι Έλληνες. Αυτό νομίζω είναι αποτέλεσμα της έλλειψης τουριστικής παιδείας. Πρέπει να μάθουν οτι υπάρχουν κατηγορίες στα ξενοδοχεία και όπως σε όλους τους τομείς ό,τι πληρώσεις παίρνεις.
Δεν είναι δυνατόν όταν λέμε διεθνές πρωινό (continental breakfast) να ΑΠΑΙΤΟΥΝ frappe ή Ελληνικό χωρίς χρέωση, με την ίδια λογική και ο Ιάπωνας θέλει το ρύζι του και το σούσι του.
Δεν είναι δυνατόν να κάνεις κράτηση και να μην θέλεις να πληρώσεις προκαταβολή, πως θα εγγυηθείς στον ξενοδόχο οτι δεν θα έχει χασούρα, γιατί με αυτή τη λογική μπορούν 10 δωμάτια να κάνουν κράτηση τον Δεκαπενταύγουστο που είναι και η υψηλή περίοδος και να μην έρθει κανένα και να μείνει ο ξενοδόχος με άδεια δωμάτια την καλύτερη περίοδο του καλοκαιριού.
Δεν είναι δυνατόν να απαιτείς Room Service επειδή στο τάδε ή στο δείνα ξενοδοχείο έχουν, πρέπει να αναγνωρίζεις τι θα πεί διαφορά κατηγοριών και τι σημαίνουν αυτές.
Δεν είναι δυνατόν να απαιτείς δωμάτιο με θέα θάλασσα με την δικαιολογία "Είμαι Έλληνας και πρέπει να μου δώσετε το καλύτερο δωμάτιο" πόσω μάλλον όταν σου έχουν εξηγήσει δύο και τρέις φορές οτι το ξενοδοχείο είναι κάθετα χτισμένο στη θάλασσα.
Δεν είναι δυνατόν να φεύγεις με "σαντουιτσάκια" απο τον πρωινό μπουφέ "για το δρόμο" και "για τα παιδιά". Δεν είναι δυνατόν να έρχεσαι στο εστιατόριο την ώρα του πρωινού/βραδινού και 2-4 άτομα να κάνετε περισσότερη φασαρία και σαματά απ'ότι 150 ξένοι πελάτες.
Αυτά και πολλά άλλα "ευτράπελα" συμβαίνουν στα ξενοδοχεία δυστυχώς ελάχιστα ακούγονται απο τη δικιά μας τη πλευρά.

Υ.Γ. Δεν υπάρχουν μόνο ξενοδοχεία με 150-400 ευρώ τη βραδιά, υπάρχουν και ξενοδοχεία (όχι ενοικιαζόμενα δωμάτια) με 50-60-70 ευρώ το δωμάτιο τη βραδιά. Ψάξτε να τα βρείτε.

Χ.Π.