Διαδικτυακή επανάσταση εναντίον της παρακμής και της βλακείας!

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Η Βεντέμα στην κάναβα Ρούσσου στην Μέσα Γωνιά

Μια ιδιαίτερη βραδιά από την αγαπημένη Σαντορίνη που θύμιζε άλλες εποχές ,ζήσαμε στον πολύ φιλόξενο χώρο της Κάναβας Ρούσσος .Η Βεντέμα ξεκίνησε με την ακολουθία του αγιασμού ,το πάτημα των σταφυλιών και συνεχίστηκε με τις ιδιαίτερες μελωδίες -καντάδες απο τους «μαΐστορες» του είδους…













Η μικρή κεντήστρα


Μες στης Κοκκινιάς το δρόμο μια μικρή κεντήστρα
με ολόσγουρα μαλλάκια και λοξή χωρίστρα.
Απ΄τα χείλι της κερνάω, πίνω κοκκινέλι
κι απ’τα λόγια που μου λέγει στάζουν όλο μέλι.
Για τα σένανε κεντήστρα ξενυχτώ τα βράδια
και γυρίζω στα σοκάκια μέσα στα σκοτάδια.

Οι μοδίστρες
Οι μοδιστρούλες τοχουνε
να κάνουνε να κάνουνε νυχτέρι
να κάνουνε αραντεβού χειμώνα καλοκαίρι
Μοδίστρα μου, μοδίστρα μου, μοδίστρα μου
να σπάσει η μηχανή σου
να φύγουνε οι μαθήτριες να μείνεις μοναχή σου.


Παινέματα
Άρχισε γλώσσα μου άρχισε
τραγούδια να, τραγούδια να αραδιάζεις
και την καλή παρέα μας να την διασκεδάζεις.

Ένα τραγούδι θε να πω
απάνω στο, απάνω στο ποτήρι
να πιούμε εις υγείαν του
του σπιτονοικοκύρη.

Όμορφη που, όμορφη που ναι η συντροφιά
νατανε και άλλη τόση
θα λέγαμε παινέματα ώσπου να ξημερώσει

Στην κάναβα στην κάναβα που ήρθαμε
σταφύλια να σταφύλια να πατούμε
του Άγιου Αβέρκιου να ρθούμε να τα πιούμε.

Εμείς εδώ, εμείς εδώ δεν ήρθαμε
να φάμε και να φάμε και να πιούμε
μόνο σας αγαπούσαμε και ήρθαμε να σας δούμε.

Καράβι είναι, καράβι είναι το σπίτι σας,
θάλασσα η, θάλασσα η αυλή σας
μέσα θα πέσω να πνιγώ για χάρη εδική σας.
Ως τρέχει το κρυό νερό στης στράτας το κοντούτο τόσα κρασά να τρέξουνε στα αφεντικό ετούτο.


Καντάδα

Ξύπνα ξύπνα διότι χαράζει
δεν ακούς τα πουλάκια πως λαλούνε
Ξύπνα ξύπνα διότι θα μας πούνε
πως ήμαστε όλη τη νύχτα μαζί.

Ω σελήνη μην έβγεις απόψε
κρύψου κρύψου στα νέφη βαθιά
γιατί θα ρθει η αγάπη μου απόψε
και θα σε σβήσει με μια της ματιά.

Τα πουλιά που πετούν στον αέρα
δεν φοβούνται κανένα καιρό
μόνο φοβούνται μπαρούτι και ασκάλια
και έναν ωραίο καλό κυνηγό.

Καληνύχτα λοιπόν σου αφήνω
εις την κλίνη που μένεις θεά
μία χάρη ζητώ από εσένα
να με θυμάσαι και μέ μια φορά.


Καντάδα
Μα΄συ είσαι ένας ήλιος φεγγάρι λαμπερό
μου θάμπωσες το φως μου και δεν μπορώ να δω.

Εσύ είσαι το σταφύλι και γω το τσάμπουρο
φιλάμε εσύ στα χείλη και γω στο μάγουλα.

Αγάπαμε να σαγαπώ θέλε με να σε θέλω
γιατί θε να ρθει ένας καιρός να θες και να μην θέλω.

Το κυπαρίσσι του Χρηστού στη ρίζα θέλει χώμα
μικρός εγώ μικρή και εσύ δεν είναι καιρός ακόμα.

Το κυπαρίσσι του Χρηστού καίγετε και μυρίζει
και μένα η αγάπη μου δεν ξέρω που γυρίζει.
Στραγάλια καραμέλες, στραγάλια καραμέλες
Στραγάλια καραμέλες και μέντες κόκκινες
έχει και το χωριό μας κοπέλες έμορφες

Μαϊνέ μαϊνέ μην πεις ποτές το ναι
Αν έρθουν και σου πούνε, αν έρθουν και σου πούνε
Αν έρθουν και σου πούνε κόρη να παντρευτείς
την άρρωστη να κάνεις να μην παραδεχτείς.

Σαν έρθουνε οι μπάμιες, σαν έρθουνε οι μπάμιες
σαν έρθουνε οι μπάμιες και οι κολοκυθιές
θε να σου κάνω ρόμπες και κόκκινες ποδιές.

Κλώσα τα πούλια κλώσα τα πούλια
κλώσα τα πούλια δεν τα βγαλες σωστά
σου ΄βαλα 21 και δεν μου βγαλες κανένα.

Αχ βρε πετεινέ, αχ βρε πετεινέ
αχ βρε πετεινέ μεγάλε και τρανέ
που μου τσίμπησες την κότα
στις γειτόνισσας την πόρτα.

Επιτρέπεται η αντιγραφή και ιεραποστολική αξιοποίηση των κειμένων πού θα βρείτε εδώ, είτε ημετέρων ή αντεγραμμένων από άλλους ιστοχώρους, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από ορθόδοξα ή φιλορθόδοξα ιστολόγια με υποχρέωση την αναφορά πηγής και συγγραφέως του κειμένου και την μη περικοπή αυτού για οποιονδήποτε λόγο.Τα ανυπόγραφα άρθρα και όσα δεν αναφέρουν πηγή ανήκουν στο υποφαινόμενο ιστολόγιο.
Συνήθως οι εικόνες πού χρησιμοποιούμε, παρέχονται από την αναζήτηση google.Αν νομίζετε ότι η ανάρτηση τους θίγει δικαιώματα σας, ειδοποιήστε να τις κατεβάσουμε.

Ευχαριστούμε