Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

ΑΞΙΟΘΡΗΝΗΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΘΥΑΤΕΙΡΩΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ



Γράφει ο  Παναγιώτης  Τελεβάντος

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης του “αδαμάντινου” Ιωβηλαίου της βασίλισσας της Μεγάλης Βρετανίας ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας κ. Γρηγόριος εξαπέλυσε εγκύκλιο με την οποία συγχαίρει τη βασίλισσα για το Ιωβηλαίο και καλεί τους ορθόδοξους πιστούς να προσευχηθούν γι’ αυτήν.
Μέχρις εδώ κάποιος θα μπορούσε να δείξει κατανόηση και να πει ότι ήταν ίσως αναμενόμενη μια κίνηση αβροφροσύνης εκ μέρους της Αρχιεπισκοπής Θυατείρων.
Το περιεχόμενο όμως της εγκυκλίου είναι κυριολεκτικά αξιοθρήνητο.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΔΕΝ ΑΣΚΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
_________

Καταρχήν επειδή αναφέρει ότι κατά την περίοδο της βασιλείας της έγιναν κοσμογονικές αλλαγές στον πλανήτη.
Φυσικά ουδείς διαμφισβητεί ότι όντως έγιναν κοσμογονικές αλλαγές τα τελευταία 60 χρόνια, αλλά αυτό που δεν μπορούμε να καταλάβουμε είναι πώς στην ευχή η βασίλισσα Ελισάβετ συνετέλεσε καθ’ οιονδήποτε τρόπο στις αλλαγές νοουμένου ότι - όπως όλοι γνωρίζουμε - ο ρόλος της Μεγαλειοτάτης - σύμφωνα με το Βρετανικό σύνταγμα - είναι καθαρά διακοσμητικός.

Είναι κυριολεκτικά για τα πανηγύρια. Τα εθνικά πανηγύρια έστω. Ουδεμία πραγματική εξουσία ασκεί. Ακόμη και τον λόγο του Θρόνου που εκφωνεί στο Αγγλικό Κοινοβούλιο τον συντάσσει ο εκάστοτε πρωθυπουργός.

Η ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΗΓΗ ΣΥΝΕΧΩΝ ΣΚΑΝΔΑΛΩΝ
_________

Το δεύτερο στοιχείο που καθιστά την εγκύκλιο του Σεβασμιότατου αξιοθρήνητη είναι το γεγονός ότι χαρακτηρίζει την βασιλική οικογένεια και μάλιστα την βασίλισσα Ελισάβετ ως προσηλωμένη στις αρχές της οικογένειας, ενώ - όπως όλοι γνωρίζουμε - όλα σχεδόν τα μέλη της βασιλικής οικογένειας έχουν κατ’ επανάληψη απασχολήσει εν εκτάσει τα ΜΜΕ με τα σκάνδαλά τους.
Υπήρχε λόγος ο Σεβασμιότατος να προκαλέσει τη θυμηδία του κόσμου με την αναφορά σε τόσο εξωπραγματική διάσταση του ήθους της Μεγαλειοτάτης και της οικογενείας της;

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ
________

Αλλά το αποκορύφωμα της αξιοθρήνητης αναφοράς της Αρχιεπισκοπικής εγκλυκλίου αφορά τον Οικουμενισμό.
Αναφέρει επί λέξει:
“Από θρησκευτικής και εκκλησιαστικής πλευράς, ιδρύθηκε το έτος 1948 το Παγκόσμιον Συμβούλιον Εκκλησιών. Οι κατά τόπους διηρημένες Εκκλησίες άρχισαν θεολογικούς διαλόγους μεταξύ τους με τελικό σκοπό να συμφιλιωθούν και να επανενωθούν σύμφωνα με το θέλημα του Χριστού.”
Από πού να αρχίσουμε;
Από το γεγονός ότι πανηγυρίζει για τη συγκρότηση του Παγκοσμίου Συμβουλίου των Εκκλησιών (γράφε αιρέσεων) στο οποίο ανήκουν - ως μη όφειλαν - ως ισότιμα μέλη οι πλείστες Ορθόδοξες Εκκλησίες;
Από το γεγονός ότι αποδέχεται τη "θεωρία των κλάδων" (branch theory") και μιλά για τις “διηρημένες Εκκλησίες” που πρέπει να επανενωθούν;
Από τη διαστροφική ερμηνεία του “ίνα πάντες εν ώσιν” που επιχειρεί από αδυναμία να κατανοήσει ότι η προσευχή του Κυρίου για την “των πάντων ένωσιν” αφορά όλους τους ανθρώπους οι οποίοι πρέπει να ενωθούν με τον Χριστό διά της Ορθοδοξου Εκκλησίας και όχι την ένωση των “Εκκλησιών”;
Εσείς, Σεβασμιότατε, στη Μεγάλη Βρετανία όταν απαγγέλλετε το "Σύμβολο της πίστεως" δεν ομολογείτε πίστη “εις ΜΙΑΝ Εκκλησίαν;" Ομολογείτε πίστιν εις πολλάς "διηρημένας Εκκλησίας;"

ΜΕΝΕΙ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΣ Ο ΑΡΧΕΙΠΙΣΚΟΠΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
_________

Θλιβόμαστε βαθύτατα για την αξιοθρήνητη εγκύκλιο του Σεβασμιότατου η οποία τον εξέθεσε πολύ περισσότερον από ότι ίσως ο ίδιος φαντάζετε.
Μέχρι στιγμής νομίζαμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Γρηγόριος ήταν ένας από τους ελάχιστους αρχιερείς του Οικουμενικού Θρόνου που τηρούσε κάποια προσχήματα με τον Οικουμενισμό.
Τώρα όμως που μιλά για "διηρημένες Εκκλησίες" που πρέπει να επανεθωθούν ποιος θα τολμήσει να τον θεωρήσει παραδοσιακό ιεράρχη;