Νομίζω ότι έχει πια καταστεί εξαιρετικά επείγουσα η ανάγκη να παύσει να απασχολεί τη σκέψη των μαθητών μας ο Σωκράτης και το παράδειγμά του. Μολονότι καταδικασμένος σε θάνατο με βάση διαστρεβλωμένες και παραπλανητικές μαρτυρίες, κι ενώ μπορούσε να φυγαδευθεί από τις φυλακές, προτίμησε να πιει το κώνειο και να πεθάνει, παρά να ασεβήσει απέναντι στους θεσμούς και τη δημοκρατία. Γιατί δημοκρατία- για όσους το ξεχνούν- είναι ο σεβασμός των νόμων απ΄ όλους, άρχοντες και αρχομένους. Ο Σωκράτης δικάστηκε από τη νόμιμη δικαστική αρχή, οι αποφάσεις της οποίας- ακόμη κι αν κρίνονται από κάποιους άδικεςθα πρέπει να είναι σεβαστές απ΄ όλους. Ομως τι σχέση μπορεί να έχει το σωκρατικό πρότυπο με τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία;
Ο κάθε αδικημένος από όργανα της Πολιτείας έλληνας πολίτης, που προσφεύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, γνωρίζει ότι, κι αν ακόμη δικαιωθεί, συνήθως το κράτος δεν σέβεται τις αποφάσεις του ανώτατου αυτού διοικητικού δικαστηρίου.
Από την άλλη, για να διεκδικήσουν λ.χ. η ΓΣΕΕ ή η ΟΛΜΕ ή η ΓΕΝΟΠ- ΔΕΗ τον σεβασμό των δικαστικών αποφάσεων, θα έπρεπε να είναι πρόθυμες να σέβονται και εκείνες τις δικαστικές αποφάσεις, όταν αποφαίνονται ότι κάποιες απεργίες τους είναι παράνομες και καταχρηστικές. Από παλαιότερη έρευνα του «Βήματος» προέκυψε ότι καμία από αυτές τις δικαστικές αποφάσεις δεν έγινε σεβαστή από τους καταδικασθέντες, ούτε επεβλήθη η εφαρμογή τους από τις αρμόδιες κρατικές αρχές. Και οι δύο πλευρές αγνοούν εξίσου τη νομιμότητα και τις αποφάσεις των δικαστηρίων.
Αλλά μήπως με τις καταλήψεις σχολείων και ΑΕΙ δεν γίνονται τα ίδια και χειρότερα; Μολονότι οι μαθητές και φοιτητές καθώς και οι συνεργαζόμενοι με τους καταληψίες καθηγητές και γονείς παραβιάζουν τουλάχιστον 20 άρθρα του ποινικού νόμου και ποιος ξέρει πόσες άλλες ειδικές διατάξεις, εν τούτοις ούτε το κράτος επιβάλλει τη νομιμότητα ούτε οι δικαστικές αρχές. Αντίθετα, όταν κάποτε επενέβη ο αρμόδιος εισαγγελέας για να επιβάλει τον νόμο και την τάξη, βγήκε ο τότε υπουργός Παιδείας και με τρομακτική ανευθυνότητα υποστήριξε ότι κακώς έπραξε και ότι δεν θα δοθούν στοιχεία για την αποκάλυψη και τιμωρία των παρανομούντων. Τι στην ουσία υπέδειξε ο κ. υπουργός; Παιδιά, μπορείτε ελεύθερα να παραβιάζετε τους νόμους, να σταματάτε τη λειτουργία των σχολείων σας, να γελοιοποιείτε και να χλευάζετε τους νόμους και την τάξη, να μετατρέπετε τις αίθουσες διδασκαλίας σε χαμαιτυπεία.
Αλλωστε η Βουλή μας τι άλλο διδάσκει; Ο κανονισμός της είναι νόμος του κράτους. Κι όμως τον παραβιάζουν καθημερινά όλοι σχεδόν οι βουλευτές μας, μη προσερχόμενοι στις συνεδριάσεις, μη αίροντας την ασυλία των συναδέλφων τους, ακόμη και αν έχουν διαπράξει κακουργήματα, ή όταν καταργούν δικαστικές αποφάσεις εις βάρος συναδέλφων τους ή αναστέλλουν διώξεις άλλων.
Αυτό το αντισωκρατικό πρότυπο φυσικά συνιστούν και οι καθημερινές σχεδόν καταστροφές βιτρινών, αυτοκινήτων, του ταλαίπωρου Πολυτεχνείου και κάθε δημόσιας περιουσίας από τους ασύδοτους και ανενοχλήτως κινούμενους κουκουλοφόρους, που και όταν ακόμη συλλαμβάνονται επ΄ αυτοφώρω παραδίδονται λευκοί στην κοινωνία για να συνεχίσουν την ηροστράτεια δράση τους με τις ευλογίες ακόμη και της ενίοτε όντως τυφλής Δικαιοσύνης. Αλλωστε ποιος ενοχλήθηκε που με ειδικό νόμο απαλλάχθηκαν οι πρώην «ήρωες» της ΕΑΣ και ήδη καλοβολεμένοι του ΟΑΣΑ και για τις καταστροφές των λεωφορείων των ΣΕΠ και για τα δημόσια ξεβρακώματα των συναδέλφων τους;
Θα το πιστέψετε ότι τα προαναφερθέντα δημοσιεύθηκαν στη στήλη αυτή πριν από 16 χρόνια (29.1.1995); Δεν περιγράφει αυτό που συμβαίνει και σήμερα και που είναι εκτός ελέγχου πια; Βλέπετε, βγήκε και ο σημερινός υπουργός Δικαιοσύνης και έδωσε «πράσινο φως» στην αναρχία και στην ανυπακοή εν ονόματι της κοινωνικής πραγματικότητας!
πηγή:Βήμα