Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

ένα καλώδιο ρε παιδιά..

Γράφει η Δέσποινα

(πρόλογος, ή εισαγωγή.. πάλι καλά που είμαστε μετριοπαθείς άνθρωποι και δεν έχουμε φιλοδοξίες -ή οράματα!- να συνδέσουμε υπογείως ή υπεργείως τα νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, να κάνουμε δηλαδή οτι έγινε και στην Μάγχη με την γνωστή σύραγγά της...)

Ο Βουλευτής Κυκλάδων, κ. Γιάννης Βρούτσης και ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας & Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Βοιωτίας, κ. Μιχάλης Γιαννάκης, κατέθεσαν από κοινού ερώτηση προς την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με θέμα τον κίνδυνο του μπλάκ άουτ σε οκτώ νησιά των Κυκλάδων.

Στην ερώτησή τους αναφέρουν ότι η απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση οκτώ νησιών των Κυκλάδων (Σύρος, Μύκονος, Μήλος, Πάρος Ίος, Σίκινος, Φολέγανδρος και Κουφονήσια) κινδυνεύει να διακοπεί, εξαιτίας της καθυστέρησης της αδειοδοτικής διαδικασίας της υποβρύχιας σύνδεσης των ανωτέρω νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα.
Στην κοινή ερώτησή τους οι κ. Βρούτσης και Γιαννάκης ζητούν από την Υπουργό τη διαβεβαίωση ότι θα συνεχιστεί η απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση των Κυκλάδων, καθώς και να ενημερωθούν για το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της αδειοδοτικής διαδικασίας διασύνδεσης των νησιών των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Σύμφωνα με την ερώτηση,

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα του ημερήσιου τύπου, η απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση οκτώ νησιών των Κυκλάδων (Σύρος, Μύκονος, Μήλος, Πάρος Ίος, Σίκινος, Φολέγανδρος και Κουφονήσια), κινδυνεύει να διακοπεί και μάλιστα σε μια δύσκολη οικονομική περίοδο και με την χειμερινή περίοδο να βρίσκεται προ των πυλών.
Ως βασική αιτία αυτής της ενδεχόμενης κατάστασης, αναφέρει η ΡΑΕ, την καθυστέρηση της αδειοδοτικής διαδικασίας της υποβρύχιας σύνδεσης των ανωτέρω νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα. Γεγονός, που αναμένεται να θέσει σε κίνδυνο την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση των νησιών που διασυνδέονται, δεδομένου μάλιστα, ότι οι τοπικοί σταθμοί παραγωγής, ενόψει της προγραμματισμένης διασύνδεσης, δεν ενισχύονται πλέον και ως εκ τούτου η δυναμικότητά τους επαρκεί οριακά για τα αμέσως προσεχή έτη.
Από την πλευρά της η ΔΕΗ, υπογραμμίζει ότι τα προβλήματα στα οποία «σκοντάφτει» η διασύνδεση είναι:
Η αλλαγή χρήσης γης στην περιοχή όπου θα εγκατασταθεί ο υποσταθμός στη Μύκονο.
Η κατασκευή παράκαμψης του δρόμου στο ενεργειακό κέντρο Λαυρίου.
Η έγκριση εγκατάστασης υποσταθμών σε Πάρο και Νάξο.
Η οριοθέτηση του αιγιαλού στη Σύρο, την Τήνο και τη Μύκονο.
Η χορήγηση άδειας για εκτέλεση τεχνικών έργων στον αιγιαλό, την παραλία και τη θάλασσα σε Σύρο, Πάρο, Νάξο, Μύκονο και Τήνο.
Ο χαρακτηρισμός των οικοπέδων ως δασικά ή μη σε Σύρο, Πάρο και Νάξο.

Δημιουργείται, λοιπόν, ένας εύλογος προβληματισμός στις Κυκλάδες σχετικά με την έκβαση του ζητήματος, ενώ παράλληλα εντείνεται η αναστάτωση και η αγωνία των νησιωτών, οι οποίοι βλέπουν ότι η ολιγωρία που δείχνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, σύντομα θα τους βυθίσει στο σκοτάδι. Επειδή, η όποια επιπλέον καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αδειοδοτικής διαδικασίας διασύνδεσης, κάνει ορατό τον κίνδυνο του μπλάκ άουτ σε οκτώ νησιά των Κυκλάδων.
Επειδή, η απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση των νησιών, αποτελεί θέμα ζωτικής σημασίας.
Επειδή η Πολιτεία οφείλει να μεριμνά και να διασφαλίζει τις ίδιες συνθήκες διαβίωσης και παροχής υπηρεσιών προς όλους τους πολίτες της.
Υπάρχει, πράγματι κίνδυνος αιφνίδιας διακοπής της ηλεκτροδότησης στα ανωτέρω νησιά και αν ναι ποια μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για να τον αποτρέψει ;
Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της αδειοδοτικής διαδικασίας διασύνδεσης των νησιών των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα ;