Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010

Tο τελευταίο «κλειστό» επάγγελμα: Aυτό του πολιτικού...

Γράφει ο Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης

Ίσως όλα όσα ακούγονται τελευταία περί κλειστών επαγγελμάτων ...ίσως ισχύουν όλα.Δεν είμαι σίγουρα ο κατάλληλος να μιλήσω για τους φορτηγατζήδες και τους ταξιτζήδες, τους φαρμακοποιούς ή τους συμβολαιογράφους...
Ξεσπαθώνουν , τις τελευταίες ημέρες όμως οι διάφοροι παρουσιαστές ειδήσεων- δημοσιογράφοι κατά των απεργούντων φορτηγατζήδων ,υπεραμυνόμενοι των διακοπών που χάνουν οι συνέλληνες και των προβλημάτων που δημιουργούνται στην κοινωνία και στην οικονομία....Μέχρι εδώ να συμφωνήσω...Προσπαθήστε έστω για πλάκα να ασχοληθείτε με την πολιτική και μετά ας αναλύσουμε τον όρο "κλειστό" επάγγελμα.

Όσα θέλει για να βγάλεις μια άδεια ταξί ή φορτηγού άλλα τόσα θέλει και για να βγείς δήμαρχος, βουλευτής ή και υπουργός. Για να βγείς δημοτικός σύμβουλος θέλει πάλι λεφτά.Ενίοτε σε κάποιες των περιπτώσεων βγαίνεις και πρωθυπουργός. Και με πολύ μικρότερο ανταγωνισμό βεβαίως.Δεν ψηφίζουμε δυστυχώς ιδέες παρά μόνο φωτογραφίες σε φτηνά φυλλάδια και αφίσες. Ψηφίζουμε κομματικά, εν πλήρη γνώση μας.Ίσως ψηφίζουμε λάθος. Μα η δημοκρατία αυτά έχει όταν συνοδεύεται από αμάθεια.Το κλειστό κλαμπ της πολιτικής ελίτ του τόπου (πολιτικά τζάκια και γόνοι), που έχει κάνει την πολιτική επάγγελμα και ανανεώνει τις «συμβάσεις» της ορισμένου χρόνου με τυπικές εκλογές, όπου το αποτέλεσμα είναι κατά μεγάλο μέρος ετεροκαθοριζόμενο από τα ΜΜΕ, πότε θα ανοίξει; Πότε θα ανοίξει η κλειστή κληρονομική δημοκρατία στο λαό;".Μέχρι και ένα εκατομμύριο ευρώ στοιχίζει η δημαρχία της Αθηνών, ενώ ακόμη και στην επαρχία υπάρχουν πολιτευτές που αναγκάζονται να πληρώσουν για τις εμφανίσεις τους σε τοπικά κανάλια έως και... 1.000 ευρώ! Σύμφωνα με τον νόμο, τα έξοδα στις μεγάλες περιφέρειες δεν ξεπερνούν τα 135.000 ευρώ. Αποτέλεσμα το μαύρο χρήμα να ρέει άφθονο και υποσχέσεις για μελλοντικά ανταλλάγματα να πέφτουν βροχή.Η ταρίφα της προεκλογικής εκστρατείας έχει... πέσει στις 40.000 ευρώ για να καλύψει ένα τοπικό κανάλι το σύνολο των προεκλογικών εμφανίσεων ενός υποψηφίου, ενώ σε όλες τις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις κυμαινόταν από 70.000 έως 100.000 ευρώ. Aυτό το οποίο μου προκαλεί εντύπωση είναι το που βρίσκουν κάποιοι υποψήφιοι βουλευτές τόσα χρήματα, ώστε να αγοράζουν διαφημιστικό χώρο σε μεγάλης κυκλοφορίας έντυπα, όπως επίσης και σε διάφορα portals και sites του διαδικτύου. Δύο είναι οι απαντήσεις. Ή κάποιος τους τα δίνει ο οποίος φυσικά μετά την εκλογή τους θα περιμένει κάποια ανταλλάγματα.ή ( για όποιον ισχυριστεί με θράσος πως δεν υπάρχουν τέτοιου είδους συναλλαγές στην πολιτική ) απλώς τα χρήματα αυτά τα βάζουνε οι ίδιοι από την τσέπη τους. Εγώ ζητάω το αυτονόητο ξεκινώντας από τους πολιτευτές της Πιερίας. Να κάνετε μια πρόταση, να ψηφιστεί όμως , όχι να μείνει στα χαρτιά και αυτή, ώστε οι υποψήφιοι να αναρτούν τους αναλυτικούς πίνακες με το τι ξοδεύουν και πόσα ξοδεύουν και γιατί τα ξοδεύουν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Δεν γίνεται να ψηφιστεί κάτι τέτοιο.? Οκ σύμφωνοι. Κάντο μόνος σου. Βγες και πες εγώ έδωσα τόσα στο κανάλι, τόσα στην εφημερίδα, τόσα για φυλλάδια, τόσα τόσα κι άλλα τόσα εκεί εκεί κι εκεί. Να είστε μάγκες και τίμιοι. Να είσαι ειλικρινής κι εγώ θα σε ψηφίσω. Μη με βάλεις στη διαδικασία να υποψιάζομαι. Και μη μου χρησιμοποιείς τη φτηνή και ηλίθια δικαιολογία "Έτσι κάνουν όλοι". Δε με νοιάζει. Να αφήσουν στα συρτάρια τους πύρινους λόγους με τις αφοριστικές λογικές και τις επικοινωνιακές προσεγγίσεις και να τοποθετηθούν αφού μετρήσουν όλα τα δεδομένα και τις προοπτικές. Τότε θα αποκτήσει ενδιαφέρον ο δημόσιος διάλογος..


πηγή:Τromaktiko