Σε ένα δισ. ευρώ ανέρχεται το σύνολο της φοροδιαφυγής και της δασμοδιαφυγής μόνο από τα σκάφη αναψυχής. Σε αυτό το κολοσσιαίο ύψος ανέρχονται, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, τα διαφυγόντα έσοδα του Δημοσίου. Με το τεράστιων προεκτάσεων θέμα έχει επιληφθεί ειδικό συνεργείο του ΣΔΟΕ που αποτελείται από πέντε έμπειρους υπαλλήλους οι οποίοι...
βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσης της ταξινόμησης των σκαφών ανά κατηγορίες. Εχουν προχωρήσει ήδη σε διασταυρώσεις στοιχείων εισαγωγής, transit logs και ναυλοσυμφώνων, ενώ παράλληλα ελέγχουν τις σχέσεις αντιπροσώπων και εταιρειών offshore. Διαπιστώθηκε, μάλιστα, ότι 3.000 παράκτιες εταιρείες ιδρύθηκαν με αποκλειστικό σκοπό την προνομιακή φορολογική μεταχείριση των σκαφών που φέρονται ως περιουσιακά τους στοιχεία. Ετοιμοι είναι και οι σχετικοί πίνακες που συσχετίζουν τους ιδιοκτήτες με την πραγματική φορολογική τους εικόνα και που, όπως λένε στο «Εθνος της Κυριακής» τα αρμόδια χείλη, θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος των διωκτικών αρχών το επερχόμενο φθινόπωρο. Αρκετοί επώνυμοι ιδιοκτήτες έχουν ήδη σπεύσει να αλλάξουν το καθεστώς ιδιοκτησίας των σκαφών τους προκειμένου να αποσοβήσουν το ενδεχόμενο της δημόσιας διαπόμπευσης στα τηλεοπτικά παράθυρα. Μεγάλα, πρωτοκλασάτα «ονόματα» του ναυτιλιακού και επιχειρηματικού χώρου, τα στοιχεία των οποίων βρίσκονται στα χέρια της εφημερίδας, έχουν ήδη σπεύσει να αλλάξουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς των σκαφών τους. Γνωστός, ιδιαίτερα προβεβλημένος εφοπλιστής πλήρωσε 1,5 εκατ. ευρώ για να απαλλάξει το σκαρί του από τη ρετσινιά της offshore, ενώ ο αντίστοιχος «αποχαρακτηρισμός» του σκάφους μιας άλλης επιχειρηματικής οικογένειας της χώρας αφαίρεσε από τον προϋπολογισμό της 3,5 εκατ. ευρώ. Αποκαλύφθηκε επιπλέον ότι μόνο σ' ένα γραφείο του Λονδίνου έχουν έδρα περίπου 100 σκάφη, οπότε και ζητήθηκε Διοικητική Συνδρομή από τις αγγλικές τελωνειακές αρχές.
πηγη:fimotro