Παρασκευή 16 Απριλίου 2010

Που είναι ο πίνακας, γυιέ της Τσαντ;


Θεόδωρος Bρυζάκης (1819-1878), «H Eλλάς ευγνωμονούσα» (1858), λάδι σε μουσαμά, 215 x 157

Έτσι παρέλαβε το πρωθυπουργικό γραφείο στο Μέγαρο Μαξίμου, στις 4 Οκτωβρίου 2009, ο γυιός της Τσαντ.

Τελευταία δημόσια εμφάνιση του πίνακα, στις 30 Νοεμβρίου 2009, κατά την συνάντηση με τον Σαμαρά.

enet.gr

Αυτή η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στην εφημεριδα ΤΟ ΒΗΜΑ, στις 14 Απριλίου 2010.

www.tovima.gr

Λεπτομέρεια

Το θέμα ανακίνησε το taxalia.

Όπως κι άλλοι πρόσεξαν, ο καλυμμένος, με μπλε ύφασμα ή χαρτί, πίνακας είναι μεγαλύτερων διαστάσεων και διαφορετικού σχήματος από τον πίνακα του Βρυζάκη, άρα ο τελευταίος έχει αντικατασταθεί.

Πολλοί αναρωτήθηκαν γιατί αντικαταστάθηκε ο ιστορικός πίνακας του Βρυζάκη, τι απεικονίζει ο νέος πίνακας και γιατί τον “κρύβουν”.

Εγώ, λοιπόν, δεν αναρωτιέμαι καθόλου.

Καταλαβαίνω πολύ καλά τον λόγο που “Η Ελλάς ευγνωμονούσα”, με αποτυπωμένα τα πρόσωπα των Κωλοκοτρώνη, Καραΐσκάκη, Μιαούλη, Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας, Αλέξανδρου Υψηλάντη και λοιπών εθνικών αγωνιστών, προκαλούσε εφιάλτες στον Τζέφρυ απ’ την Μινεσσότα.

Επίσης, καρφάκι δεν μου καίγεται να μάθω, τι έχει κρεμάσει πάνω απ’ το κεφάλι του το αμερικανοβλαχάκι, που θεώρησε -λέει- πολύ “βαρύ”, δυσλειτουργικό και καταθλιπτικό το Μέγαρο Μαξίμου. Ούτε και γιατί ντρέπεται γι’ αυτό και το κρύβει. Τα συμπλέγματά του αφορούν τον ψυχαναλυτή και τον γκουρού του, όχι εμένα.

Αυτό που αφορά εμένα και απαιτώ να μάθω, είναι:

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΠΙΝΑΚΑΣ ΤΟΥ ΒΡΥΖΑΚΗ;

ΤΙ ΤΟΝ ΕΚΑΝΕΣ, ΓΥΙΕ ΤΗΣ ΤΣΑΝΤ;;